|
Luksus problem |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
miffe2507
Bruger Oprettet: 23-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
Emne: Luksus problem Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 21:34 |
|
Jeg har brug for hjælp til valg mht. afspiller af musikfiler lagret på NAS-boks. men først en introduktion til problemet Nu er jeg efterhånden ved at have tingene på plads i min nye hjemmbio. Jeg har lækkert plasma tv, lækker receiver og super fede højtalere. Nu står jeg bare med et luksus problem, som jeg virkelig har brug for hjælp til at løse. Jeg er lige flyttet med familien over i det nye hus, og inkasserede dermed et nyt værelse på 20 kvm. Det medfører bare at jeg skal trække et kabel fra den ene ende af værelset til den anden, for at kunne afspille musik fra min computer. Min stedfar valgte så i forbindelse med flytningen at købe en NAS-boks, og da der er et netværksstik lige ved siden af min forstærker, er det jo bare at udnytte det. Men hvordan? Al min musik er gamle numrer der er blevet "ripped" fra CD'er, og så en masse nyt der er hentet med TDC-PLAY, hvilket helt sikkert godt kan give en masse problemer med kompatabilitet, eller hvad? Hvad findes der af løsninger. Det eneste jeg har hørt om, er Sonos, men der må da være alternativer.
|
||
julle.p
Super bruger Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 21:46 | |
Prøv at kigge på Squeezebox. Touch som udkommer til december ser lækker ud!!
|
||
Mvh. Alex
|
||
miffe2507
Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 22:06 | |
Jeg læste en anden tråd herinde, hvor der direkte stod at squeezebox ikke er kompatibel med yousee-play, så jeg regne med at komme i problemer på den kant... EDIT - fandt lige tråden: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=68335& PN=1 Redigeret af miffe2507 - 18-Oktober-2009 kl. 22:08 |
||
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 08:26 | |
SONOS kan så vidt jeg husker afspille DRM fra TDV play. Squeezebox kan ikke - og kommer nok heller ikke til det. |
||
|
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 09:39 | |
Hvordan? |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 10:16 | |
Jeg fandt det i en gammel tråd : http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38946 meta nævner det at han kan via en FW opgradering som kom. |
||
|
||
jonaskp
Guld medlem Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 10:28 | |
Jeg mener kun at SONOS kan afspille TDC-play, ved at afspille dem gennem Windows Media Player. Altså du har musikken liggende på en PC, deler musikken gennem Windows Medie deling (kun Vista og nyere mener jeg) og så får du SONOS til at afspille musikken den vej og ikke direkte fra NAS. Jeg kan dog se at meta i den anden tråd har skrevet at han bare kan afspille dem, men jeg mener at det jeg har haft læst omkring emnet er nyere end hans indlæg, så jeg er ikke sikker på hvad der er rigtigt. Hvis Sonos virkeligt kan afspille TDC Play direkte (og uden en pc der kører Windows Media Player) så kan det jo være en kæmpe fordel for TDC/Yousee kunder i forhold til at købe fx en Squeezebox. Squeezebox kan ikke afspille DRM beskyttede filer. |
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 16:25 | |
Når du nu har "lækker receiver og super fede højtalere" vil du vel gerne have god lyd? Så er en af løsningerne Squeezebox (Touch, Classic, Duet etc) som afspiller musik i FLAC (eller Apple Lossless) fra NAS'en. Det kræver at du ripper din musik igen fra CD'erne, men giver til gengæld den bedst mulige musik-oplevelse. Mht musik fra TDC-Play er det vel lovligt at fjerne DRM fra filerne for at kunne høre det på et setup med NAS og Squeezebox, men kvaliteten vil bare ikke være i top, da filerne er komprimeret med tab.
Redigeret af tipsen - 19-Oktober-2009 kl. 16:26 |
||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 16:44 | |
Det tror jeg bestemt ikke er tilfældet Man køber ikke en rettighed til at kunne høre nogle bestemte musikstykker uanset setup. Man abonnerer på et koncept, en service, kaldet TDC Play med de begrænsninger og krav denne service har til abonnement hos TDC, DRM, understøttede media afspillere / devices osv. Hvis ens valg af setup betyder man ikke kan benytte denne service, er det "bare ærgeligt" - det giver ikke en ret til at fjerne DRM eller andet.
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
miffe2507
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 17:55 | |
Så du er ikke sikker på, om Sonos kan afspille DRM-beskyttede filer uden det såkaldte "Windows Medie Deling", som du omtaler? |
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 18:45 | |
OK, dét var jeg ikke opmærksom på. |
||
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 20:36 | |
I følge Sonos FAQ kan det kun ske igennem WMP. https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std _adp.php?p_faqid=554&p_created=1165438331&p_sid=eYmc OPKj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_ sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfcm93X2NudD0yM DYsMjA2JnBfcHJvZHM9JnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfd HlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9Mg**&p_li=&p_ topview=1 |
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |