|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Kvist ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 16-August-2009 kl. 14:56 |
|
Hej
Jeg bor i en ejerlejlighed i København og ejerforeningen har et krav om at alle betaler for YouSee fuldpakke. Jeg ville foretrække at de enkelte lejligheder selv kunne vælge, hvor stor en pakke de ønsker. En oplagt mulighed ville jo være at vi sætter en "fælles DVB-antenne" op på taget/loftet og sender det til hver lejlighed via det eksisterende kabelnet(Ejerforeningen ejer selv "kablingen".) Den enkelte bruger kan så selv tegne abonnement hos Boxer på det antal kanaler de ønsker. Dekodningen skulle altså foregå hos den enkelte ejer. Ville ovenstående være et brud på reglen om at BoxerTV ikke må distribuere til fællesantenner eller gælder denne regel kun hvis man "centralt dekoder" kanaler og videresender dem ? Alternativet er jo at alle skal have en indendørs antenne, hvilket jo er en smule besværligt. På forhånd tak Kvist |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Godt spørgsmål, men som jeg ser det, så er det godtnok fælles nedtagning, men jo også individuel betaling, så Boxer mister jo ikke noget, da programmerne købes på lige fod med alle andre der modtager signalerne. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
|
Jeg har tidligere forhørt mig om den beskrevne løsning hos Boxer.
Den tekniske løsning er jo simpel og billig - specielt hvis der i forvejen findes en velfungerende antenne. Endvidere vil det give de enkelte beboere muligheden for at vælge hver deres sammensætning af kanaler fordi signalet dekodes decentralt. Jeg fik at vide, at det ikke er lovligt, da Boxer netop ikke må distribuere til/gennem fællesantenner. Man kan gisne om baggrunden for denne regel. det kunne ligne en politisk beslutning for at tilgodese andre...? En anden grund kan være, at man ikke ville gøre det alt for let/billigt at modtage de gratis signaler over landegrænserne. Vel kan man ikke forbyde folk at modtage information individuelt over grænsen jf, menneskerettighedskonventionen, men informationsudbydere er ikke interesseret i, at et salg af indhold til eksempelvis Sverige også omfatter hele Sjælland. Se sidste eksempel på siden her: http://www.update.dk/cfje/lovbasen.nsf/Afgoerelser?OpenView& amp;RestrictToCategory=80zRadioxogxtv Altså gøres en ellers simpel teknisk løsning som også vil omfatte alle must-carry kanaler ulovlig. Måske lettere at forså med et scenarie. En andelsforening i københavnsområdet med eksempelvis 100 andele, vil med en engangsinvestering kunne etablere en fællesantenne, som hev både Dansk og Svensk DVB-T ned. + FM og DAB radio. Det vil uden månedlig betaling for dekoder give ca.:
Det vil jo være en fin løsning for brugeren. Måske knap så fin for eksisterende satelit/kabel tv udbydere. Dels vil langt flere kunne tage Boxer uden en stueantenne, dels ville en del måske afveje prisen for ekstrakanaler i forhold til den del som er gratis. Nu fik jeg svaret fra Boxer, som kun sidder med MUX 3-5. Jeg går ud fra, men kan ikke være sikker på, at det samme gælder for MUX 1-2 - altså gratiskanalerne...? Nogen input ? /B Svaret k og |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det er ikke lovligt, medmindre I har et meget gammelt sløjfeanlæg hvor der ikke kan laves individuelle kanalfiltre. Når der er teknisk mulighed for en pakkeopdeling, skal I have mulighed for at vælge grundpakken. Det fremgår af §6 (så vidt jeg husker) i Radio/TV loven. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Jeg vil tro at begrundelsen skal søges i de aftaler som Boxer har indgået med indholdsleverandørerne (TV2, SBS, Viasat måske en dag, etc etc). Aftalerne tillader kun salg til individuelle husstande, og indholdsleverandørerne vil sikkert hellere forhandle direkte med fællesantenneanlæggene end lade det gå gennem Boxer. Fællesantenneanlæggene vil efter min vurdering overtræde ophavsretsloven, hvis de fordeler Boxer mux'erne til medlemmerne uden tilladelse. Derfor skal de i princippet filtrere dem fra med kanalfiltre. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Kvist ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
|
Tak for oplysningen. Jeg kender ikke anlægget i detaljer, men vil ikke lave en sag udaf det. Vi får en god pris på fuldpakken, da vi er flere der køber sammen og derfor er det på nuværende tidspunkt en god løsning for flertallet. Men Boxer-løsningen vil tilfredsstille både dem der har et stort behov og dem der ingen TV har. Kvist |
||
![]() |
||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
|
Skal det forstås således, at man ved at filtrere frekvenserne for MUX3-5 fra, kommer på lovlig grund ? Det vil i sagens natur hæmme fællesantennens værdi for de som vil have Boxer, men stadig være relativt billigt for de, som alene ønsker DR/TV2 /B |
||
![]() |
||
stigc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 447 |
![]() |
|
Gad vide hvad man så skal gøre, når man bor et sted, hvor der ikke er kabel-tv Kunne være man skulle droppe tv'et helt... |
||
Stig
Blot min ringe mening ! |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6673 |
![]() |
|
Boxer er på tur rundt hos Expert-kæden. Så jeg har spurgt en Boxer-sælger, hvordan jeg får Boxer tv i en lejlighed.
Han sagde, at der ikke er noget problem i at levere til én antenne i en boligblok, og så fordele signalet til flere lejligheder. Det vil de meget gerne komme og tale med beboerne om, hvis der er flere der vil skifte til Boxer. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
![]() |
|
Provisionslønnet sælger? Boxer skriver noget andet på deres webside. |
||
|
||
![]() |
||
Experten ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
|
Boxer har lempet på deres regler pt. Jeg kører på en hel del større anlæg.Op til 500 brugere er de begyndt at sige nu. Men der må ikke konverteres, da de vil holde styr på de forskellige mux i området. Når fru Jensen ringer kan boxer så vide at hun kører på den og den frekvens i det område. Hvis de er konverteret til en anden frekvens kan de ikke servicere folk ordentligt.
Så siger jeg bare: R... og nøgler. Det har ikke en skid at sige. Boxer siger så også: "Vi kører ikke og kontrollerer fællesantenne anlæg overhovedet, så ude af øje ude af sind". Hvis de får deres penge i kassen ka de jo også være ligeglade. |
||
Analogt dur!!!
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Har hevet en gammel mail (1. maj 2009) fra Boxer frem:
Hver hustand, der ønsker at se Boxertv skal lave en individuel løsning, det vil sige at skal have signal fra ens egen antenne. Der må altså ikke bruges fælles antenne. Har man kun mulighed for fællesantenneløsninger, er vi nødt til at henvise til konkurrenterne. Grunden til dette handler om at Boxer ikke har rettigheder til at sælge, når der er tale om videretransmission. Jeg kan naturligvis have fået "stukket mig en plade", men hvis det kan antages at være korrekt, er der så tale om en lovmæssig begrænsning i Boxers rettigheder, eller en påtvungen politik fra indholdsleverandørerne ?
Hvis det er sidstnævnte, så kan det jo ikke have indflydelse på fællesantenner som alene distribuere MUX1-2. Dem har Boxer jo ikke noget at gøre med. /B |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |