Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
nph12
Guld medlem
Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
|
Emne: Hvordan demuxer jeg min filmsamling? Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 18:49 |
Hej
Hvordan demux´er jeg mine dvd og bluray? Jeg ønsker at bibeholde den samme kvalitet som den oprindelse dvd og bluray har (jeg ved godt, at det kommer til at fylde en del GB).
Kan man demuxe en dvd eller bluray film til en filmfil som indholder alt: video, lyd, kapitaler og undertekster? Eller kan man lave en videofil og en undertekstfil?
Hvilke programmer skal bruge til at demuxe mine dvd´ere og bluray?
Redigeret af nph12 - 28-Oktober-2009 kl. 18:10
|
|
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 14:36 |
Der må være andre som har demux´et deres dvd´ere og bluray. Jeg ønsker blot at gemme mine film over på en harddisk uden at miste noget kvalitet på filmene.
|
|
mictand
Super bruger
Oprettet: 08-August-2008
Point: 436
|
Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 16:06 |
Nu mener jeg godt nok ordet demuxe betyder noget andet. Så vidt jeg ved er det når man f.eks. skiller video og lyd fra hinanden.
Men for at svare på dit spørgsmål så tror jeg den eneste fil man kan rippe til, som kan indeholde alt, er en ISO fil. Men det er der så vist ikke så mange ting der kan afspille, udover VLC media player.
Men du kan godt rippe til samme kvalitet som den der er på DVD/BD skiven. Det har jeg selv gjort med flere af mine region 1 film, for at kunne afspille dem på min PS3.
Selv bruger jeg DVDFab som jeg synes er det nemmeste program.
Redigeret af mictand - 31-Oktober-2009 kl. 16:07
|
|
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 17:00 |
Jeg er nybegynder på dette område, så det kan godt være at demux betyder noget andet end at udtrække billede og lyd fra en dvd/bluray.
Jeg ved godt, at man kan lave en ISO fil af sine dvd/bluray, men det kræver at man mouter, hvilket jeg ikke er så vild med.
Da jeg ikke ønsker at havde hardcore subtitles, så må man på en eller anden måde udtrække billede og lyd fra ens dvd/bluray til en fil samt en undertekster fil.
|
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 23:53 |
En ISO fil er normalt en rå kopi af en DVD/Blueray skive og uden ændringer i forhold til originalen. Eller ikke fjernelse af regionskoder eller kopibeskyttelse.
Jeg skriver normalt fordi der findes også programmer der kan lave ISO-filer hvor der er fiflet med indholdet.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 01-November-2009 kl. 00:51 |
Kurt Poulsen skrev:
Jeg skriver normalt fordi der findes også programmer der kan lave ISO-filer hvor der er fiflet med indholdet. |
Ren terrorisme mod Hollywood mafiaen, det må vi ikke diskutere her.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
sylla2
Junior bruger
Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 46
|
Sendt: 01-November-2009 kl. 04:20 |
nph12 skrev:
Hvordan demux´er jeg mine dvd og bluray? Jeg ønsker at bibeholde den samme kvalitet som den oprindelse dvd og bluray har (jeg ved godt, at det kommer til at fylde en del GB). |
I visse kredse bruges udtrykket at "rippe", når man kopiere en film fra en DVD-skive over til sin harddisk.
Personligt synes jeg, at det er smartest at rippe til en ISO-fil. Men det hele kommer sgu an på, hvad du skal bruge filerne til. Skal de ligge på en server? Eller en mediecenter-PC? Eller en PS3? Eller skal de kunne afvikles på din iPod? Hvad er din plan? Hvad er dit setup?
Der er ret mange svar på dit spørgsmål, afhængig af hvilke scenarier du forstiller dig :-)
Redigeret af sylla2 - 01-November-2009 kl. 04:30
|
* PS3 Slim (uha, fejlkøb)
* Samsung LE-37R86 (håbløs forældet TV)
* NAD C-740 (gammeldaws stereo reciever)
* Harmony One (hvis jeg da ellers nogensinde får den til at virke)
|
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 01-November-2009 kl. 09:28 |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
|
kim.t
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
|
Sendt: 01-November-2009 kl. 09:33 |
Du behøver ikke mounte en ISO fil - VLC kan afspille dem direkte. De fleste medie afspiller kan også (TViX, Xtreamer, PopCorn hour, WD m.m).
Jeg har alle mine film liggende som ISO filer.
|
|
|
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 01-November-2009 kl. 10:21 |
sylla2 skrev:
nph12 skrev:
Hvordan demux´er jeg mine dvd og bluray? Jeg ønsker at bibeholde den samme kvalitet som den oprindelse dvd og bluray har (jeg ved godt, at det kommer til at fylde en del GB). |
I visse kredse bruges udtrykket at "rippe", når man kopiere en film fra en DVD-skive over til sin harddisk.
Personligt synes jeg, at det er smartest at rippe til en ISO-fil. Men det hele kommer sgu an på, hvad du skal bruge filerne til. Skal de ligge på en server? Eller en mediecenter-PC? Eller en PS3? Eller skal de kunne afvikles på din iPod? Hvad er din plan? Hvad er dit setup?
Der er ret mange svar på dit spørgsmål, afhængig af hvilke scenarier du forstiller dig :-)
|
Jeg har ikke købt noget udstyr endnu, men hvis det skal være, så bliver det en server og to medieceter pc´ere.
|
|
nph12
Guld medlem
|
Sendt: 01-November-2009 kl. 10:22 |
Kurt Poulsen skrev:
En ISO fil er normalt en rå kopi af en DVD/Blueray skive og uden ændringer i forhold til originalen. Eller ikke fjernelse af regionskoder eller kopibeskyttelse.
Jeg skriver normalt fordi der findes også programmer der kan lave ISO-filer hvor der er fiflet med indholdet.
|
Hvordan lægger man ens film over i en ISO-fil uden fjernelse af kopibeskyttelse eller regionskoder?
Redigeret af nph12 - 01-November-2009 kl. 10:23
|
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 01-November-2009 kl. 10:34 |
nph12 skrev:
Hvordan lægger man ens film over i en ISO-fil uden fjernelse af kopibeskyttelse eller regionskoder? |
Det er der flere programmer der kan. DVDFab og CloneDVD er nogle af dem. Prøv og google det på nettet.
|
Mvh Kurt
|
|