|
AGK 10360 softwarefejl? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
chillihead
Ny bruger Oprettet: 31-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Emne: AGK 10360 softwarefejl? Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 18:29 |
Har lige købt en Mpeg4 boks , en AGK 10360.
Første tilslutning gik fint , alle kanaler fandt , og alt fungerede fint. Indtil software-opdatering via USB , den installerede softwaren 100% , og det var den rigtige til modellen. Men nu siger den intet signal , og er ikke til at komme i kontakt med via fjernbetjening?? Hvad gør jeg? |
|
jjh_dk
Ny bruger Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Sendt: 02-November-2009 kl. 17:12 |
Har eksakt sammme problem. Nogen hjælp derude?
|
|
JeppeK
Ny bruger Oprettet: 31-Oktober-2009 Status: Offline Point: 18 |
Sendt: 03-November-2009 kl. 13:56 |
Prøv at tage antennestikket ud og så sæt det i igen?
Jeg havde samme fejl på min Maximum T-102, da jeg havde glemt at sætte stikket i første gang jeg prøvede den |
|
chillihead
Ny bruger Oprettet: 31-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 03-November-2009 kl. 15:40 |
Intet har hjulpet , så jeg gik ned og fik den byttet.
Tør ikke opgradere softwaren |
|
jjh_dk
Ny bruger Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Sendt: 03-November-2009 kl. 16:50 |
Tak, JeppeK, for dit input. Men desværre .... Har prøvet at fjerne både strøm og antennesignal og starte forfra, men kan stadig ikke komme i kontakt med boxen
|
|
Boardman
Ny bruger Oprettet: 18-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
Sendt: 03-November-2009 kl. 17:26 |
Er er nogen der har opdateret den med succes? Jeg havde tænkt på at opdatere min, men der står ikke på hjemmesiden hvilke bug de har rettet, eller ændret i softwaren. Nu er jeg kommet i tvivl om jeg tør. |
|
JeppeK
Ny bruger Oprettet: 31-Oktober-2009 Status: Offline Point: 18 |
Sendt: 03-November-2009 kl. 21:09 |
Til jjh_dk:
På siden om Strong 8100 (som ligner AGK 10360 og Maximum T-102) står der i FAQ: No signal found: * Aerial is disconnected - Check aerial lead * Aerial is damaged/misaligned - Check aerial * Out of digital signal area - Check with dealer * Active antenna requires to switch ON antenna power/external feed - Switch receiver’s Antenna Power ON/ connect external feed Strong 8100 Har det mon noget at gøre med at du har en aktiv antenne (sidste mulighed ovenfor)? |
|
basco
Bruger Oprettet: 12-September-2005 Status: Offline Point: 58 |
Sendt: 04-November-2009 kl. 15:23 |
Nu kender jeg ikke de boxe der, men der har været en kendt fejl på Sagem boksene. Her er work around, at Slå DTR Antenne Strømtilførsel fra.
Kan I se om I har den mulighed? |
|
jjh_dk
Ny bruger Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Sendt: 04-November-2009 kl. 17:10 |
Tak, JeppeK og basco, for jeres interesse.
Af hensyn til - mod min sædvane - at udtrykke mig kortfattet var jeg ikke præcis nok i min oprindelige meddelelse. Jeg *har* antennesignal - når antennen er sat til. Blot kun for den kanal boksen tilfældigt var tilsluttet, da software opdateringen foregik (og dette signal er ovenikøbet delvis tildækket af en "Påmindelse" om at kanalen er ændret). Tilsvarende tror jeg, at chillihead's "intet signal" skyldes, at han ikke havde noget indgående signal, da han foretog *sin* opdatering - men denne tro kan naturligvis være forkert?
Så nej, det virker ikke på mig som et antenneproblem. Derfor er jeg heller ikke vild med at kravle op på loftet og fingerere med eventuelle filtre og strømtilførsel samt muligvis herved genere TV modtagelsen for andre sagesløse beboere i bebyggelsen.
Det virker for mig som opdateringen forårsagede en "frysning" af AGK Set top boksen - hvor den nu var på pågældende tidspunkt - således, at den ikke mere er modtagelig for input fra hverken fjernbetjening eller boksens egen kanalskifter.
Håber, at dette hjælper til præcisering af problemet. Og, boardman, hvis jeg var dig ville jeg ikke opdatere før der er kommet mere klaring over problemet, omend jeg har en erindring om andetsteds på forum at have læst at en (enkelt) person skulle have opdateret en AGK uden at nævne nogle problemer herved.
|
|
morten_b
Bruger Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Sendt: 04-November-2009 kl. 19:30 |
Har du prøvet at køre opdateringen igen, hvis det da er muligt?
Hvis det ikke hjælper så retur med boksen til butikken, hvor du har købt den. |
|
jjh_dk
Ny bruger Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Sendt: 05-November-2009 kl. 04:20 |
Hi Morten_b,
No can do .... det ville kræve brug af fjernbetjeningen - som boksen ikke reagerer på.
Joh, det nærmer sig unægteligt en returnering.
|
|
ridderdk
Guld medlem Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Sendt: 05-November-2009 kl. 11:08 |
Jeg har en AGK 10359.
Da jeg opdaterede firmwaren på den, så ophørte fjernbetjeningen med at virke, begriber ikke hvad der er sket, men at det sker nøjagtig i forbindelse med software opdatering kan ikke være en tilfældighed. Til gengæld har jeg en Harmony remote 855 hvor jeg så tilføjede AGK'en , og den virker såeee?
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |