recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE32B550 og Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE32B550 og Yousee

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE32B550 og Yousee
    Sendt: 07-November-2009 kl. 22:39
Hej,

Har Yousee og burde vel så kunne modtage kanaler digitalt når nu mit nye TV har DVB-C tuner.
Har prøvet at indstille TV´et mange gange, men den fanger aldrig de digitale kanaler.

I indstillinger er det mligt at vælge land, og her er DK desværre ikke. Storbritanien, Tyskland, Spanien, Italien, Schweitz, Østrig og Østlande er muligt eller alternativet Andre som jeg har valgt.

Jeg har prøvet den atomatiske søgning, og også forsøgt mig mauelt men jeg er en noob.
Under manuel søgning kan man indtaste frekvens, modulation og symbolhastighed (hvad er disse dog til?) Nå, men jeg synes også at have fundet mit netværksid, og forsøger at taste dette, men det hjælper heller ikke.

Nogle gode ideer?
Mvh C
Til top
karkov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 22:56

Network id og andet du skal taste

• Frekvens: 143000 kHz - angiver hvor hurtigt f.eks. bølger forløber i dette tilfælde de bærebølger, som udgør dit tv-signalet
  • Symbolrate: 6875 - er antallet af symbolforandringer dvs. signalhandlinger i forhold til transmissionen per sekund
  • Modulation: 64 - er mange forskellige teknikker til kodning af information på en bærebølge, som er det signal, der altså bærer modulation i et signal. Det udtrykkes som et tal
  • Network id (netværksnummer) er nummeret på det netværk, som du hører til i det område, du bor
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 23:02
Ok, tak. Med den viden har jeg igen forsøgt at sætte TV´et i gang med at indstille kanaler, men helle ringen digitale kanaler i denne omgang. Jeg har tidligere læst mig til at man f.eks. godt kunne sætte TV´et til at være "Svensk" og alligevel indstille kanalerne. Nu har jeg ikke Svensk mulighed på dette TV, er der andre lande der kan bruges, eller ligger problemet et andet sted?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 23:10

Det lyder som om, at det er et paranell importerer TV, og så er der mulighed for at det ikke kan bruges i DK. Det er der en rimelig sansynlighed for.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 23:17
Hmm, det kan da være. Det er købt hos Dustinhome.dk - Så jeg går da ud fra at de funktioner der skal bruges i dette land, hvor de har adresse og sælger TV til, findes i det TV. Jeg har jo købt det fordi jeg skal bruge DVB-C.... Hmm, ingen muligheder for at indstille TV´et alligevel?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 23:23
 Hvis det var et TV til DK markedet, så kunne der vælges DK, Sverige, Finland, (Nordic), og det kan der tilsyneladende ikke, derfor er det ikke til brug i de nævnte lande. Med andre ord det er ikke en model der kommer fra Samsung Nordic. Men er til det øvrige EU marked.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 00:25
Jeg forstår da ikke man kan sælge et TV med DVB-C som ikke fungerer i DK! Så kan man jo ikke benytte produktet der er købt - mærkværdigt. Nå men hvis det er tilfældet må jeg hellere begynde på en retur-sendingConfused
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 08:43
Du skal sætte landet til Other/Andet land, så kan du udfylde Netv. ID, frekvens og lign.
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 09:30
Jo tak - det har jeg forsøgt men uden held. Jeg kan sagtens finde de analoge kanaler, men den vil ikke finde de digitale
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 09:31
Har du kunne udfylde NetværksID og Frekvens? Og stadig ikke finde nogen digitale kanaler?
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 09:53

Inde i TV´ets ato-lagringsmenu kan jeg indstille:

Søgetilstand: Netværk, Fuld, Hurtig
Vælges Hurtig får jeg følgende muligheder: Network ID, Frekvens, Modulation, Symbolhastighed. Jeg vælger 700, 143000 Khz, QAM64, 6875 - og den finder ikke noget
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 10:01
Jeg kan også indstille standart for kanalsøg: Der skal jeg angive et spænd i frekvensområdet, har forsøgt med 150 mhz til 860 mhz, men det hjælper heller ik...
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu