|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
HenrikJuul ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-November-2009 Status: Offline Point: 13 |
![]() Sendt: 12-November-2009 kl. 13:36 |
Hvilken Dual DVB-T/Analog tuner(PCI, PCIe) er kompatibel med Windows 7 OG til at få i Kongeriget Danmark?
/Henrik |
|
![]() |
|
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
Jeg har en Hauppage HVR 2200 som jeg er meget glad for.
Self har den ikke cam modul og virker kun til free to air kanalerne... altså ikke boxer. men altså jeg købte min i sidste uge til 656 kr... nu ligger den åbanbart i 995 (syg prisstigning....) http://shg.dk/products/productInfo.aspx?productId=2146037&variantId=2146037 Ellers er der også muligheden for at købe en TerraTec Cinergy 2400i DT http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=2400+i+dt&sp=all&pid=309344 Den har i modsætning til hauppage så vidt jeg ved ingen analog tuner men kun DVB-T. Til gengæld er den ganske meget billigere.... (har forresten lige som HVR 2200 ikke noget cam modul) Redigeret af gensplejs - 12-November-2009 kl. 14:11 |
|
![]() |
|
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
Hvad vil du med en analog tuner?
|
|
![]() |
|
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
Han har vel et eller andet kabel TV behov eller noget.
Grunden til at jeg selv købte HVR 2200 frem for 2400i DT er at jeg lige har haft en meget skidt oplevelse med en Terratec H7 og min tillid til terratec derfor er meget lille. |
|
![]() |
|
pallevillesen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-December-2007 Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Terratec T5 kan også købes hos shg
/P |
|
![]() |
|
HenrikJuul ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-November-2009 Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Tak for de fine svar.
Jeg røg ud og købte et "Compro Vista E900F PCI-E Retail (Dual Digital DVB-T+Analog)" (http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=mediacenter&varenr=61813) i går, men det magter ikke opgaven.- De digitale kanaler står og scrambler helt vildt meget.- På mit Sony TV står de samme kanaler knivskarpt! Måske er der en måde, hvorpå man kan udnytte TV'ets DVB-T modtager og sende videre til mediecentret?? /Henrik |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det ser ud til at mange tv-tunere har dårligere modtagegenskaber, end tuneren i TV-et..
Dvs. det hjælper at forbedre antenneforholdene/kabel/stik evt. forstærker.. Ideen at forsøge at udnytte TV-et tuner synes jeg ikke er god, det kræver for det første TV-et er tændt, ingenkanal skift fra mediacenter og kun analog input er mulig... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Antenneforholdene kan ikke ændres så nu er jagten gået ind på det absolut bedste tv-tuner-kort, som opfylder de oprindelige krav:
Dual DVB-T/Analog tuner(PCI, PCIe) OG kompatibel med Windows 7 så jeg frit kan optage én kanal og se en anden (digital og/eller analog) kanal. Anyone? |
|
![]() |
|
![]() |
Hauppage HVR 2200 :-P
|
|
![]() |
|
![]() |
Super!- Og dog... jeg glemte lige at fortælle, at der selvfølgeligt skal kunne MPEG-4 encode samt at det skal være til at betale ;-)
|
|
![]() |
|
![]() |
mpeg4 encode alligevel? du mener vel decode går jeg ud fra...
Anyway når man snakker tuner til en pc så er det softwarens opgave at dekode mpeg4... ikke tuner hardwaren... |
|
![]() |
|
![]() |
Jaja, decode naturligvis ;-)
Så med det kort vil jeg kunne se f.eks. DR-HD? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |