|
Squeezebox duet på Ethernetkabel |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
NitrO
Junior bruger Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
Emne: Squeezebox duet på Ethernetkabel Sendt: 02-Juli-2009 kl. 18:35 |
|
Hej alle, Jeg har lidt af et problem, som jeg håber der er nogen der kan afhjælpe lidt :) Det går ud på at få min squeezecenter duet til at bruge et Ethernetkabel istedet for wireless, da min router står langt væk fra selve boksen. Når jeg prøver at tilslutte den med kabel, så får jeg aldrig den menu hvor jeg kan vælge wireless eller kabel. Min fremgangsmåde er som nedenstående:
1: Sluk for controlleren 2: Tænd for controlleren hvor tændknappen holdes nede samtidigt med plusknappen....(slipper først knapperne, når Logitech logoet vises) 3: Holde knappen inde på boksen i min 5 sek, så den blinker hurtigt rødt. 4: Herefter tilsluttes controlleren det trådløse netværk (Ingen problemer) 5: Nu kommer der så et ID nummer frem på boksen...f.eks 1325eg Dette kan jeg vælge eller springe dette punkt over. Hvis jeg vælger 1325eg, så kobler boksen op på trådløst, så jeg vælger at springe over. 6: Så vises nummeret igen (1325eg) og så har jeg en anden mulighed. Nemlig at trykke på ikonet "Indstillinger". Problemet er så at der ikke sker noget når jeg trykker på "Indstillinger". (Hvis jeg kobler op trådløst så virker alt fint, bortset fra at boksen mister signalet nogle gange...derfor vil jeg have den kablet) PS: Jeg kører med WPA-PSK sikkerhed og dynamisk IP-adresse på min router. Gør jeg noget forkert og er der nogen der kunne skrive en udførlig guide til hvordan det skal gøres. Fatter ikke at jeg ikke kan få lov at trykke på "Indstillinger"...hvad gør jeg forkert..? Mvh NitrO |
||
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Sendt: 02-Juli-2009 kl. 19:39 | |
Har du gjort som der står på side 13 i manualen? Manualen findes her :
http://www.logitechsqueezebox.com/support/documentation/sque ezebox-duet-user-guide.html |
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
NitrO
Sendt: 02-Juli-2009 kl. 20:26 | |
Hmmm...du har nok fat i noget der. Jeg tror jeg har sprunget et punkt over. Jeg vender lige tilbage hurtigst muligt med et resultat :D Takker for det hurtige svar..hehe
NitrO |
||
NitrO
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 19:34 | |
Har prøvet nu som der står i manualen men det lykkedes aldrig at få forbindelse gennem kablet. Det er ved at blive belastende syntes jeg... :( Fatter ikke hvorfor det skal være så svært. Boksen burde sige: HALLØJ....jeg har fundet et kabel, det er da bedre end det trådløse...så det napper jeg sgu da istedet for....irriterende er det :( |
||
NitrO
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 19:35 | |
Alt virker dog stadig fint på wireless....når signalet er stærkt nok vel at mærke.
|
||
NitrO
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 19:39 | |
Jeg har haft prøvet at køre med wep 64 og 128bit kryptering. Forstår bare ikke helt hvordan det virker. Normalt kører jeg noget der hedder WPA-PSK2 som sikkerhed for det trådløse netværk og det virker fint. Ham gutten jeg talte med forleden dag fra Logitech Support blev jeg aldrig helt klog på ang hvilken kryptering der er det bedste. Jeg har jo heller ikke brug for nogen kryptering, hvis jeg bruger et kabel (Hvis det nogensinde kommer til at virke) ...Grrrr
|
||
NitrO
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 19:46 | |
Selvfølgelig skal der da bruges en kryptering til controlleren :)
|
||
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 20:31 | |
Hvis du har mod på det så er der det her værktøj som kan sætte det op på recieveren. http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac
Det er den måde jeg har gjort det. |
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
Vinkender
Bruger Oprettet: 19-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
Sendt: 04-Juli-2009 kl. 00:19 | |
Har selv, i sin tid, fulgt den beskrivelse som der står på side 13, og alt virker fint her. Nu har du tilsikret at der er "hul" igennem, og det ikke er kablet der er problemet ikke ? Har du prøvet at sætte en anden enhed på f.eks en bærbar eller andet, og dermed checket din kabelforbindelse ?
|
||
NitrO
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 19:15 | |
|
||
Kjelstrup
Bruger Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
Sendt: 20-September-2009 kl. 21:41 | |
Jeg har også lige købt en, og fuck det driller.
Men jeg har da fået min reciver til at køre med ethernet. Reset controler, ved at holde knappen inde i 5-6 sec. ind til den blinker hurtigt rødt, reset din controller, der efter følg vejledninge fra linket oven over, side 13 Hybridnetværkskonfiguration. Men syntes godt nok ikke det virker særlig godt nå man skifter fra center til network og omvent fra controller, min fryser og mister opsætning osv osv. ØV. Er det virkelig et skod produkt? |
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Sendt: 21-September-2009 kl. 00:08 | |
Næh, men det er et komplekst produkt. |
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |