recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pana V10 - buzz/blæser støj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpana V10 - buzz/blæser støj

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: pana V10 - buzz/blæser støj
    Sendt: 28-November-2009 kl. 22:05
Tror jeg smutter forbi hifi på vej hjem, og smækker sådan en 42" V10 i skuffen, har bare lige et par spøgsmål til V10 ejere.
 
2 ting jeg er mega kritisk med er panel støj og blæser støj.
 
Hvor slemt er det på V10.
 
Buzzing - brummen, når panelet kører, og om det er noget der stiger med lysstyrken, om det er noget der kun er i forskellige modes, eller er V10 fri for det.
 
Blæserstøjen på et PZ85 jeg har brugt en tid bag, kan i perioder være rimlig hørbar, hvordan er den på sådan et V10, det er kun et 42" jeg vil have så den har ikke så meget areal, så kan være sådan en larmer mere.
 
Det er kun et stue tv til nyheder + lidt fodbold / sport, bruger projektoren til resten, så den står mest i et rimlig roligt rum, derfor er larmen lidt vigtig, har haft en del pioneers inden før døren de pev HELT vildt, men mit gamle BV4 sagde intet, lagde jeg hovedet helt ned til udluftnings hullerne så kunne jeg hører en svag brummen.


Redigeret af Rasmusdc - 28-November-2009 kl. 22:05
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 662
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 08:38
Jeg har ikke på noget tidspunkt bemærket støj fra dette tv. Så tror ikke du får nogen problemer i den retning. Tror faktisk kun det er om natten jeg kan høre det, hvis jeg slukker helt for lyden fra tv'et.

 Men man kan selvfølgelig være uheldig og få en mandags-model.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 09:05
Jeg har hørt både en g10 og v10 i en stue.
g10 er meget lig en pz85
v10 siger noget mindre.

men synes ikke rigtig nogen har snakket om larm fra en v10.

en v10 har 4 mindre blæser og en g10 har 2.
men som altid har vi forskellig tolerance.


Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 09:55
læste i flatpanels test af v10 at den havde trafo og blæser støj, og det plejer at skal være noget man KAN høre på 3 meters afstand før de skriver det i en test.
 
har en gammel M86 i stuen som har problemer med det samme jeg banker backlight ned, og det er mega irriterende.
 
Og de pioneers plasma jeg havde inden for døren, var frusterende ringe, da støjen fulgte billedet, så der var aldrig en ensartet tone, vil helst ikke risikere dette.
 
Synes bare V10 er skridt bedre end G10 i design, og efter jeg har fået projektor, så bryder jeg mig ikke rigtigt om M86´eren i stuen, farverne er WAY off. (det er 37", 40" i biffen under lærred er VÆSENTLIGT bedre)
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 10:06
støj er et problem, det kan man ikke komme uden om.
havde selv en pioneer 5090H først og den havde masser af buzz. Mens andre har fået en som ikke siger særlig meget.
min pio 500M har stort set intet og sidder 3-2,5 meter fra, den har så ingen aktiv blæser.
kun 1, men har aldrig hørt den endnu, heller med 30 grader i stuen.
men den virker, for har prøvet og slå den til manuelt.
Men hvis du kan holde en projektor ud, så kan du helt sikkert også holde en v10 ud.
samt til dit brug er det en super skærm


Redigeret af xcardman - 29-November-2009 kl. 10:09
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 10:41
min z3000 er near silent, men det er også til noget andet, det er til film med volume, tv´et er til tv som tit kører uden lyd, bare lidt som baggrund.
 
Z3000 har heller ikke trafo støj og coil whine, den har en meget konstant meget lydsvag blæser, grunden til z3000 var faktisk at W6000 larmede meget anderledes, og jeg ikke brød mig om den, så var låst til en projektor som måske ikke var helt så god men tæt på.
 
problemet er bare ALLE LCD jeg har haft, har som sagt været fri for støj, men nu hvor de er et par år, så er de ALLE begyndt at brumme hvis jeg kører backlight ned (så kan jeg glemme alt om acceptabelt sortniveau) og det er så irriterende for mig, at jeg faktisk kører med fuld knal på lyset og næsten gråt sortniveau bare for at undgå dette.
 
Jeg har oplevet et par Panasonics - PZ85, PZ70 PV60 og har aldrig oplevet irriterende trafostøj, ja der er lidt brummen når jeg stikker øret ned til tv´et.
 
har tilgengæld oplevet de billedmæssigt bedre pioneers larme som en M**** f***** ville da klart hellere have en pioneer end Pana. men tør simpelthen ikke.
 
Prøver sådan en V10, så må vi se.. 42" er desværre max i min stue.
 
synd man ikke kan se Z1 nogle steder, havde tænkt lidt på den kontra måske en BV10 i stuen, men tror vi endte med at rejsen til sommer godt kunne bruge lidt flere finanser.


Redigeret af Rasmusdc - 29-November-2009 kl. 10:45
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2009 kl. 11:17
en v10 er fint til dit brug, når du ser film på projektor.
pioneer har jo heller lavet en 42 tommer siden 428 modellen og skal købes brugt.

Jeg havde også brugt de penge på ferie fremfor en bv10.
er 99 procent sikker på du ikke bliver skuffet.


 


Redigeret af xcardman - 29-November-2009 kl. 11:17
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 14:55
Well, V10 er klar til afhentning i morgen.
 
Anders fra Hifiklubben i Holstebro er også en skide fin gut, så havde købt dernede ligegyldigt hvad, men 10900kr for en 42" v10 er heller ikke slemt.
 
og vi testlyttede hans V10 50" dernede, med ALT udstyr slukket (samtlige forstærkere og andet gejl) nada støj. (kæft alle de bluray afspillere larmer, har endnu ikke fundet en der er lydsvag)..
 
Glæder mig sgu helt.  nu er 3 uger til USA + 1 uge til bali også bestilt, så blev der også lidt mere økonomi der.
 
MEN det der fik mig fra BV10 var da jeg så den, in real life, imponeret over LYD billede and so on. men mener B&O har lavet et par små design finesser jeg ikke var positiv over, især det at højtaler stoffet ikke går helt ud til listen i siderne, så der er glas der, og den var ikke så tynd som jeg havde regnet med.
 
Men klart pænere tv end V10, dog synes jeg V10 er klart pænere end den gængse masse af plastik tv. selvom en stor del af den er af plastik.
Til top
Bigboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 17:02

Jeg er blevet meget tilfreds med min V10. Billedet skuffer ikke, så længe det materiale der hældes ind er godt. HD står rigtigt godt. DVD'er opskaleret til 1080p står super godt (skyldes måske min Philips DVD). Jeg har lige set den nyeste Harry Potter, som er meget mørk - Den står super godt, pga. den store kontrast V10 leverer.

Jeg har lige suppleret lyden med en lille Pure subwoofer, som er jeg tænder manuelt når der skal ses film (lydniveauet på subben er sat til et fast niveau, da den analoge lydudgang ikke er niveaureguleret!!!!).
Jeg bruger mange af de indbyggede ting: DVB-S tuner med Canal Digital, Vieracast med Youtube og videoer fra min netværksharddisk.
 
Men det ville være fedt, hvis Panasonic gad bruge lidt tid på brugergrænsefladen. Den er lidt old-school og kunne godt lære lidt af Samsung.
 
Lyden fra blæserne lægger jeg kun mærke til, når der er helt stille i huset og der er skruet ned for lyden på tv'et. Det er ikke noget problem til dagligt.
 
Designet er helt ok, dog synes jeg bedre om LG's nyeste med glas helt til kant (som min gamle 15" Mermaid skærm).
Mvh.
PT

Panasonic TX-42V10e
Hitachi PJ-TX100
102" 16:9 gråt lærred
KEF 5.1 surround
Butkick transducer T.Hansen (virker faktisk og koster 150kr)
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 23:46
Nu står den på hylden. V10´eren
 
hvad er oplevelsen så.. ja der er positiver og negativer.
 
Negativt.
 
Der er Buzz, men det er ikke slemt
 
Fan noise, var faktisk en del mere markant end jeg troede, om aftenen når man ser noget roligt, så er den der hele tiden. men har hørt andre sets, virker som normalen, det er også bare en DYB luft bliver transporteret lyd, ikke rigtig noget larm fra selve blæseren.
 
Sort niveau - troede det var en DEL bedre. direkte skuffet.
Intelligent frame virker ikke rigtigt til andet end at lave artifacts
headphone udgang kan ikke styres volume mæssigt på remoten, noget PIS eftersom jeg kører aktive højtalere ud gennem headphone.
 
Positivt
 
FANTASTISK billede, og det er det der tæller.
THX mode virker fornuftig
Dejlig hurtig navigering
FLOT Tv, designet holder
RART med et uniformt panel, med et flot billede
Til top
tougher Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 01:58
Mit støjer også noget mere end jeg havde regnet med.
Synes der er specielt meget trafostøj ved lyse billeder.

Jeg har lagt rigtigt meget mærke til støj efter jeg har sat et mediecenter til. Der er jo ofte stille når man ikke høre musik eller ser film.

Tilgengæld har V10 så meget bedre billede end mange andre tv.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 06:54
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Nu står den på hylden. V10´eren
 
hvad er oplevelsen så.. ja der er positiver og negativer.
 
Negativt.
 
Der er Buzz, men det er ikke slemt
 
Fan noise, var faktisk en del mere markant end jeg troede, om aftenen når man ser noget roligt, så er den der hele tiden. men har hørt andre sets, virker som normalen, det er også bare en DYB luft bliver transporteret lyd, ikke rigtig noget larm fra selve blæseren.
 
Sort niveau - troede det var en DEL bedre. direkte skuffet.
Intelligent frame virker ikke rigtigt til andet end at lave artifacts
headphone udgang kan ikke styres volume mæssigt på remoten, noget PIS eftersom jeg kører aktive højtalere ud gennem headphone.
 
Positivt
 
FANTASTISK billede, og det er det der tæller.
THX mode virker fornuftig
Dejlig hurtig navigering
FLOT Tv, designet holder
RART med et uniformt panel, med et flot billede

Ja dem som påstår sort mellem en v10 og pioneer nogenlunde er ens. Så kan det kun være fordi de ikke har set en pioneer. Men kun kigget på nogle målinger. 
Men da du selv har haft en, vil det skuffe. Men det er dog til at leve med på en v10. 

ellers tillykke med den
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu