recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Samsung B855?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Samsung B855?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøb af Samsung B855?
    Sendt: 06-August-2009 kl. 19:07

Samsung B855 har efterhånden fået nogle rigtig gode anmeldelser og er også blevet diskuteret positivt en hel del her recordere.dk (typisk i sammenligning med Panasonic V10).

Jeg planlægger selv at købe 58" udgaven (58B855) og kunne godt tænke mig at høre om der er andre der overvejer B855 (enten 50" eller 58"). Hvis det er tilfældet kunne man jo overveje et fælleskøb.

Med finanskrisen i baghovedet kunne man jo håbe at mange af elektronik forretningerne ville være rimelig desperate således at man ikke behøvedes at være vildt mange for at få et godt tilbud.

UPDATE:
Hvis du er interesseret må du meget gerne angive i hvilke modeller på følgende link :
http://www.doodle.com/a25k6i4w4tn3kd55

Der kan angives både V10 og B855 i ovenstående da jeg synes det kunne være sjovt at lave et stort fælleskøb af alle fire modeller på en gang for rigtig at have mulighed for at presse prisen, men selv hvis det bliver nødvendigt at splitte op i flere fælleskøb over flere forhandlere synes jeg stadig det er rart at have en simpel oversigt over tingene.



Redigeret af ziphnor - 15-August-2009 kl. 15:32
Til top
Ellehammer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 13:58

Jeg planlægger at købe 50B850 i den nærmeste fremtid, så enhver mulighed for at bringe prisen ned, er jeg selvfølgelig interesseret i :)

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 14:09

Oprindeligt skrevet af ziphnor ziphnor skrev:


Med finanskrisen i baghovedet kunne man jo håbe at mange af elektronik forretningerne ville være rimelig desperate således at man ikke behøvedes at være vildt mange for at få et godt tilbud.

tror desværre det er lidt modsat dine antagelser her.
Ved storsalg, kræves et storkøb, og bankerne godkender jo ikke sådanne lån sådan lige, og der følger en del risici for forhandleren med ved indkøbet i og med at han skal tilbyde 14 dages fuld returret.
så står han med X antal indkøbte tv som røg retur, og han nu skal sælge asap for at betale den investering han foretog i banken.

tror ikke så mange forhandlere tør købe 30 tv hjem, og håbe på de 30 bliver solgt via fælleskøb.

Så aftalen kan hurtigt blive imod loven, hvis man ikke tilbydes 14 dages returret eller alternativet forudbetaling og udlevering i butik, så nethandel reglen omgås.

men i kan da håbe, en rigmand står bag forhandleren og tilbyder sådan en investering med lille fortjeneste. altså løbe stor risiko med lille fortjeneste. (hmm, lyder da lidt riski)

nå,
ud med det negative, og håb der er forhandlere som har økonomien iorden og kan deltage

Til top
PEB6 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 15:23

Hej

Regner også med at købe et indenfor en 14 dage, så nu er vi da 3...

jeg vil købe 50" har set det til 15000 er der nogen der har set det billigere???

Er også int. i at købe samsung soundbar HT-BD8200R

Håber vi kan finde ud af noget

Peter

Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 15:33
Jeg er også klar til en 50"... (14 dages returret eller ej :-)
Til top
samanda Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 16:57
Jeg kunne absolut også være klar på 50 modellen.. der
kommer forøvrigt snart en anmeldelse på flatpanels
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

eller alternativet forudbetaling og udlevering i butik, så nethandel reglen omgås.

Lige for en ordens skyld:
Det gør ingen forskel, om varen sendes eller udleveres i en butik.

Det er metoden for aftalens indgåelse, der afgør, om der er tale om fjernhandel.
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 09:20
Mht. til anmeldelser så har flatpanels anmeldt B850 som er den europæiske (som i ikke-nordisk :) udgave af B855. Den er nu blandt deres anbefalede TV. Anmeldelse her. Man kan også læse om V10 vs. B855 i denne tråd og her (se Otto's ("AV precision") indlæg lidt nede på siden).

Det jeg synes er det fede ved B855 er at den er billedkvalitetsmæssigt nogenlunde det samme som Pana V10, men imodsætning til V10 så bliver sort ved med at være sort selvom der er lys i rummet, og så er der jo lige det tynde design :) 

De problemer jeg har hørt om er at der have været nogle problemer med et meget højt " buzz" (betragtes dog som en garanti sag af samsung) og at der er noget image retention.

Mht. priser så har jeg luret lidt på fyndborsen.se, som sælger både 50" og 58" med rigtig nordisk garanti. Deres priser er:

50:  19988 SEK + 700 SEK transport (~15DKK ialt ved kurs 73 )
58": 30489 SEK + 700 SEK transport ( ~22.8DKK ialt ved kurs 73 )

Desværre er kursen på svenske kroner steget så der er ikke meget at vinde der medmindre kursen falder lidt igen.

Et af de billigste sted i DK lader til være CineMagic med deres gratis forsendelse (pris 58"/50" er 23.5k / 15k.) Men der er mange andre butikker med tilsvarende priser, så der er mange steder man kan prøve at prutte om prisen.

Sålænge der er tale om B855 modellen og ikke B850 burde der vel ikke være tale om parallel-import. Det gør tingene lidt simplere.

For god ordens skyld kan jeg sige at expansys.dk har B850 udgaven *meget* billigt (~19k for 58" med forsendelse), men det er så parallel importeret og expansys har ikke det bedste ry (giver feks. kun 7 dages fortrydelsesret).

Priser i DK:

Pricerunner - 50"
Pricerunner - 58"

Hifipriser - 50"
Hifipriser - 58" 

Redigeret af ziphnor - 15-August-2009 kl. 09:44
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

tror desværre det er lidt modsat dine antagelser her.

Ved storsalg, kræves et storkøb, og bankerne godkender jo ikke sådanne lån sådan lige, og der følger en del risici for forhandleren med ved indkøbet i og med at han skal tilbyde 14 dages fuld returret.
så står han med X antal indkøbte tv som røg retur, og han nu skal sælge asap for at betale den investering han foretog i banken.



Du har muligvis ret hvis det er en meget lille forhandler og et meget stort fælleskøb, men risikoen ved fortrydelses retten er vel ikke større fordi det er et fælleskøb? Jeg håber egentlig  bare på at vi kan samle feks. 5 -10 stykker sammen og presse prisen lidt. Jeg tror rigtig mange butikker er pænt desperate for at sælge noget.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 10:07

Oprindeligt skrevet af ziphnor ziphnor skrev:

... den er billedkvalitetsmæssigt nogenlunde det samme som Pana V10, men imodsætning til V10 så bliver sort ved med at være sort selvom der er lys i rummet ...

Der er i visse situationer en lille fordel til B855 - men i min øjne afhænger det meget af materialet, der vises på skærmene. Jeg har set begge skærme ved siden af hinanden - og der er absolut ikke tale om "dag og nat" forskel mellem de to (i visse scener var det i mine øjne omvendt med et relativt oplyst lokale). I mørke omgivelser er B855 sortniveaumæssigt ikke på niveau med V10 - snarere som Panasonics 2008-modeller.

Til top
kode0225 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 10:43

Til top
kode0225 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 10:48
er med på et  b855 eller v10
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu