recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 internet??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 internet??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Shalashaska Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 internet??
    Sendt: 14-December-2009 kl. 15:57
Ja.. Jeg ved godt, at det er noget, der er blevet snakket en del om.. Men jeg har sidder og gloet det her forum (samt mange andre) igennem i 2 TIMER, og jeg har STADIG ikke fundet en løsning.. Så jeg spørger:

Er det helt umuligt at sætte sin Playstation 3 op til internettet, hvis man kører på en linksys Hotspot?? Dvs. Jeg har ingen Router, jeg kan "Åbne porte" på eller hvad man ellers skal, for jeg ved ikke, hvor min forbindelse kommer fra .. Hvis man ikke kan det, er det så helt umuligt??

Håber jeg kan få noget hjælp.. Jeg er virkelig en dør til teknologi..
Hvis der er brug for nogle oplysninger, så bare spørg. Så vil jeg se, om jeg kan finde ud af det ^^;

// Shaska
Til top
dannemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2008
Sted: 8000
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 16:04
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 17:59
Nix.. Men jeg tror heller ikke, jeg kan gøre det på den måde.. For den er nogle gange conneced' i omkring 10 minutter, så går den af igen.. Og den bliver ved med at sige, at der er en DNS-fejl! 
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 12:11
hmm det lyder lidt mærkeligt, har haft min PS3 gennem 2 forskellige routere (Linksys og Netgear) og har aldrig åbnet nogen porte til det..både kablet og trådløst.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Shalashaska Shalashaska skrev:

Nix.. Men jeg tror heller ikke, jeg kan gøre det på den måde.. For den er nogle gange conneced' i omkring 10 minutter, så går den af igen.. Og den bliver ved med at sige, at der er en DNS-fejl! 

Det minder lidt om mit tidligere problem.

Jeg havde en standdard Zyxel router fra fullrate, hvorpå jeg havde påsat en linksys trådløs router.
Dette gav uhyggelige problemer og man skulle rode meget med indstillingerne på den trådløse router for at få det hen.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 14:22

du kan konfigurere din PS3 til at køre med faste DNS server, selvom IP adresse tildeles via DHCP serveren på den hotspot.

Omkring port forwarding og problemet at du ikke kan ændre det, så er det meget ubredt at router benytter UPNP til at få informationen fra enheder omkring porte som skal reserveres og forwardes til den enhed.
Så det mange nye routere gør er: PS3 sende info via UPNP til router at port XXX skal forwardes til PS3 ip adr, så vil routeren så dirigere trafik den vej hen når det kommer forespørgsler fra internet.

På forskellige router's kan man så altså også slå UPNP fra, det kan være dit problem her..

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

du kan konfigurere din PS3 til at køre med faste DNS server, selvom IP adresse tildeles via DHCP serveren på den hotspot.

Omkring port forwarding og problemet at du ikke kan ændre det, så er det meget ubredt at router benytter UPNP til at få informationen fra enheder omkring porte som skal reserveres og forwardes til den enhed.
Så det mange nye routere gør er: PS3 sende info via UPNP til router at port XXX skal forwardes til PS3 ip adr, så vil routeren så dirigere trafik den vej hen når det kommer forespørgsler fra internet.

På forskellige router's kan man så altså også slå UPNP fra, det kan være dit problem her..

Jaa.. Altså, det lyder meget flot når du siger alt det dér, men jeg forstår ikke så meget af det xD
Jeg kan jo netop IKKE rode ved min router, fordi jeg ikke HAR nogen.. Oo
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 18:21

Jaa.. Altså, det lyder meget flot når du siger alt det dér, men jeg forstår ikke så meget af det xD
Jeg kan jo netop IKKE rode ved min router, fordi jeg ikke HAR nogen.. Oo
ok.. men bare så vi er helt enige...    linksys hotspot = AP, gateway igennem router (som du altså ikke har rettigheder over)

Så når du ikke kan ændre på router, så er historien så ikke længere..

du skal forestil dig at du deler forbindelsen med andre.. (som at bo i opgang 5 , 3th. , man ved det er nr5 men ikke det er 3th, så får du aldrig posten derop), så der kræver altså nogen dirigerer "posten" til korrekt lokation.. og det kræver opsætning af router, eller at den understøtter UPNP.

Til top
Reffe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Januar-2010
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 19:28

Har et problem når jeg skal på internettet med min playstation 3. inde når man skal teste internetforbindelse, skriver den bare fejl, ved ip adresse. Noget med noget timeout. Nogen der kan forklare på "dansk" hvordan man løser det problem? Er en dør til teknologi. Hvis det skulle hjælpe kan jeg fortælle jeg kører med trådløs USB modem også med stik fra com til playstation 3

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 20:11

Ehm.. under netværksindstillinger (på PS3en) skal/kan du slå noget med server fra - kan ikke lige huske ordet - det kan hjælpe, det hjalp i hvert fald hos mig.

Til top
Reffe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 00:46
Okay, må prøve det ad. Ellers hvis der er en som har en konkret løsning, ser jeg frem til at høre den :)
Til top
Reffe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 00:48
Jeg er snart ved at løbe helt tør for muligheder. Har siddet på nettet i flere timer idag for at prøve på at finde løsning på en DNS fejl (80710102), men intet ser ud til at hjælpe. Jeg været inde i kommandoprompt og sat manuelt op efter hvad der står af ipadresse, gateway, dns osv derinde. Jeg har prøvet open DNS, ændet på MTU'en, prøvet både at forbinde routeren til playstation 3 via kabel, computeren til ps3 via kabel osv. INGEN RESULTAT. Har en opsætning med USB 3g modem, Router lige ved siden af, og 100 % på playstation.

Tidligere var det ip adressen der var fejl ved. Det har jeg fået udbedret. Ud for det står der nu gennemført. Men er på randen til at give op overfor den dns fejl. Er så langt ude at jeg ligefrem udlover en dusør på 2 friske hunde til den der evt kan komme op med en løsning!!!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu