recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaafspiller til erstatning af WMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaafspiller til erstatning af WMC

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediaafspiller til erstatning af WMC
    Sendt: 27-December-2009 kl. 13:08
Hej alle

Nu har jeg fået nok af mit medie center - det kører bare ikke stabilt nok, men det er jo ogsåbare en dum pc.

Jeg er så heldig at have IPTV fra tdc, såden hopper jeg på istedet.

Nu skal jeg have fundet en løsning til mine film og musik.

Jeg har en NAS stående med følgende:

Al min musik, primært i MP3 format
En masse dvd film, rippet i folder struktur
En del BD film rippet som .iso

Dette vil jeg gerne kunne streame fra NAs'en.

Jeg har følgende ønsker:

- Det skal køre stabilt fra dag 1 (gider ikke at vente på ny firmware) og uden alt for meget software der skal installeres.
- Grafisk interface - ikke grimme tekst lister - kan faktisk godt lige WMC's interface - det er meget kone og børne venligt.
- Jeg skal kunne streame ovenstående
-Der må meget gerne være et optisk drev, så jeg kan afspille dvdfilm og cd'er

Det virker ikke af store krav, men jeg synes ikke jeg kan finde den rigtige afspiller.

Jeg har kigget på Popcorn Hour, C-200, men jeg synes kun at læse at dethele nok skal køre stabilt baaaaare vi venter på næste, næste, næstefirmware
Desuden skulle det ikke være specielt god interface til musik.

Jeg har kigget på Tvix, men synes ikke interfacet er grafisk, men blot lange lister - desuden er der ikke optisk drev - ved ikke om man kan sætte et til eksternt.

Det kan være jeg tager fejl af ovenstående, men det er hvad jeg synea at kunne læse mig til.

Findes der ikke en 'perfekt' medieafspiller?
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 13:18
Jeg får på puklen hver gang jeg nævner den, men endnu kun tilfredse "kunder" som har lyttet og købt en.

Men en Netgear EVA8000 eller EVA9150.
Understøtter stort set alle de filformater man bruger, kan læse flere playlistformater, lave billede-tags, osv. osv. osv..
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 14:09
Havde slet ikke tænkt på Netgear, var helt væk i PCH og Tvix.

EVA9150 ser ud til at være flagskibet, så det må være den jeg stiler efter.

Jeg kan se at den kan afspille .iso, så jeg burde kunne afspille min BD rips - er det muligt at sætte optisk drev til den?  
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Havde slet ikke tænkt på Netgear, var helt væk i PCH og Tvix.

EVA9150 ser ud til at være flagskibet, så det må være den jeg stiler efter.

Jeg kan se at den kan afspille .iso, så jeg burde kunne afspille min BD rips - er det muligt at sætte optisk drev til den?  

hvad mener du med BD rips  mener du rips som i mkv eller rips som i iso  mig bkent kan netgear som er en temlig gamel en ikke kklare det  andgåne  Popcorn Hour, C-200 så kan den fint afspile blu ray med den nye fimwhere dog kun i folerform  Spawn  køre  vis med en beta fimwhere  nu  og emner han sage den kunne klare iso nu også
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

hvad mener du med BD rips  mener du rips som i mkv eller rips som i iso  mig bkent kan netgear som er en temlig gamel en ikke kklare det  andgåne  Popcorn Hour, C-200 så kan den fint afspile blu ray med den nye fimwhere dog kun i folerform  Spawn  køre  vis med en beta fimwhere  nu  og emner han sage den kunne klare iso nu også

Jeg mener BD rips som .iso.

Jeg har læst det mesteaf den laaange tråd om c-200 og jeg synes konstant der er bugs, som forsvinder ved næste og næste og næste firmware - jeg er blevet for gammel til evige 'work-arounds' indtil næste firmware.

Desuden skulle den ikke være enspecielt god som musikafspiller.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 14:19
Nå-ja, der er lige en enkelt lille mangel. :(

Glemte også en masse andet, eks. at hvis man har flere, kan de samarbejde eller "move to other room", og sende små tekstbeskeder til børneværelset, skifte "baggrundsbillede", understøtter DLNA, UPnp (selvom Netgeaer siger det kører bedre uden", ikke behøver en "Public" mappe, da der kan indtastes bruger/passwd. osv. osv.

Man kan lægge sine filer som man ønsker, og den finder dem.

Billedtags er ret genial og også børnevenligt som du nævnte tidligere som en fordel.
Virker både på fil- og mappeniveau.

Har selv 2 EVA8000 (nå ja, og en ældre 700) og syntes BD-film driller lidt, men har heller ikke gjort ret meget ud af det.

Direkte kopier af dvd klarer den til topkarakter.
Både tekst og lyd.

Læser man så trådene omkring de 2 andre du nævner, gider jeg slet ikke beskæftige mig med dem, da der jo tilsyneladende er ret meget bøvl.
Ligesom WD TV-kasserne.
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 14:32
@justrace: Har du prøvet at sætte et optisk drev til usb indgangen?
Har du prøvet EVA9150 - måske dne trækker BD lidt bedre
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 14:42
Nej, det har jeg ikke prøvet, men i teorien er det vel bare det samme som en usb-harddisk.
Men om det vil virke ved jeg ikke.
Nej, jeg har ikke prøvet en 9150'er, men overvejer det, da den indbyggede harddisk på de 500 GB jo ville kunne bruges til BD-film. Og så håbe det vil virke.

EVA'erne kan jo forresten også, hvis man har en PC tændt :( med et (kompatibelt) TV-kort optage udsendelser på NAS'en. (Har heller ikke prøvet det i praksis).

Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

Jeg mener BD rips som .iso.

Jeg har læst det mesteaf den laaange tråd om c-200 og jeg synes konstant der er bugs, som forsvinder ved næste og næste og næste firmware - jeg er blevet for gammel til evige 'work-arounds' indtil næste firmware.

Desuden skulle den ikke være enspecielt god som musikafspiller.

ja du må jo gøre som du vil jeg kan jo kun sige hvad der er fakta da jeg har en melem hænerne  og   spawn køre med en dr kan klare iso nu også men foler er ikke et problem  nu med den fimwhere der er ude   men inge af dem skule være særlig god til musik

edit EVA9150 kan hiler ikke kalre blu ray  værken som iso eller foler vis du vil have menuer med  måske en selv byg HTPC vile pase dine behov best ?

Redigeret af tobiasl - 27-December-2009 kl. 14:50
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 15:01
Det er nu mit netværk der ikke kan klare BD-film, for EVA'erne kan sagtens afspille dem. :)
Også HD-videoklip fra mit Sony SR-12E som "råfilm" uden konvertering. Og det er helt uproblematisk.
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Det er nu mit netværk der ikke kan klare BD-film, for EVA'erne kan sagtens afspille dem. :)
Også HD-videoklip fra mit Sony SR-12E som "råfilm" uden konvertering. Og det er helt uproblematisk.

må du undskyle så syns bare ikek jeg kan se det på deres hjemeside  http://www.netgear.com/Products/Entertainment/DigitalMediaPlayers/EVA9150.aspx?detail=Specifications BD  her menes jo med menuer  iverfal i min bog  og syns ikke jeg kan se noget om licens til det

Redigeret af tobiasl - 27-December-2009 kl. 15:20
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 15:54
til trodstarteren du kune prøve af kige på Dune BD Prime  ved ikke hvor god den er til blu ray men det er mig beknt kun C-200 Dune BD Prime eller en  HTPC med software det kan afspile blu ray og det er blu ray og ikke HD jeg snarker om
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu