recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streamer du musik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreamer du musik?

 Besvar Besvar Side  123>
Afstemningsspørgsmål: Hvordan streamer du musik i dit hjem?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
8 [10.96%]
38 [52.05%]
1 [1.37%]
7 [9.59%]
2 [2.74%]
3 [4.11%]
0 [0.00%]
9 [12.33%]
5 [6.85%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Emne: Streamer du musik?
    Sendt: 28-December-2009 kl. 21:57

Der er tit spørgsmål til hvilken musikstreaming man skal vælge.

Det kunne være sjovt at se hvad fok rent faktisk har derhjemme. Skriv gerne en post om dit setup, men det er ikke meningen at denne tråd skal blive en diskussionsklub for og imod det ene eller den andet valg.
 
Har du flere systemer, så stem på det du bedst kan lide.
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 23:55
Jeg har en Duet i køkkenet. En Boom i soveværelset. En Classic i stuen og en Receiver i kontoret. Er ved at overtale konen til en Radio i badeværelset og når min søn bliver gammel nok til at kunne læse får han en Boom til hans musik.

Serveren er en Fujitsu Scaleo Windows Home Server med 2 TB diske i. Havde tidligere en lille pc med FreeNAS/SlimNAS som server. Den gjorde det egentlig udmærket, men da jeg har nemmere ved at finde ud af Windows så blev den pensioneret til fordel for min Scaleo. Skiftet var nu ikke noget vi kunne mærke på musiksystemet. Det kørte med den samme hastighed og stabilitet som altid.

Recieveren i køkkenet og Classic'en i stuen kører på vores trådet netværk. Resten kører trådløst. Mit AP er en D-Link DWL3200 og den kan sagtens håndtere at streame til de 2 afspillere samtidig med at den håndterer vores 3 stk bærbare pc'er som iøvrigt alle er udstyret med SoftSqueeze.

Kører med den nyeste officielle version af Squeezebox Server (SBS) 7.4.1, da min kone blev træt af at jeg eksperimenterede med beta udgaver. Musiksystemet er i dag en integreret del af vores hus at det skal bare virke på linie med strøm, varme og vand LOL

SBS er udstyret med et par plugins. Såsom Eric Kolingers Syncronizer, Max Spicers Other Players, Martin Rehfields WeatherDateTime og Peter Watkins Syncoptions. Alle sammen udvidelsesmoduler der gør livet lidt lettere.


Redigeret af Kurt Poulsen - 28-December-2009 kl. 23:59
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 00:22
Linksys Wireless Audio
Xtreamer
PS3
 
Linksys Wireless Audio stemte jeg da det er den jeg bruger mest :-)
.....
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 00:33
Streamer pt ikke. Lejligheden er ikke stor nok til at det kan retfærdiggøre en større investering i det.
Ville dog gerne.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 00:59
Andet UPNP/DNLA (kun lyd):
Server: Linux-maskine med Mediatomb 0.11.
Klient: PS3.

Alle CD'er rippes til FLAC og lægges på serveren. Desværre kan Mediatomb 0.11 ikke transcode FLAC til noget, som PS3 forstår. Jeg har derfor også været nødt til at lave WAV-udgaver af alle FLAC-filerne, så hver CD ender med at fylde ca. 1GB...
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 01:21
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Andet UPNP/DNLA (kun lyd):
Server: Linux-maskine med Mediatomb 0.11.
Klient: PS3.

Alle CD'er rippes til FLAC og lægges på serveren. Desværre kan Mediatomb 0.11 ikke transcode FLAC til noget, som PS3 forstår. Jeg har derfor også været nødt til at lave WAV-udgaver af alle FLAC-filerne, så hver CD ender med at fylde ca. 1GB...
Hvorfor så ikke bare bruge et andet program til at rippe med?
.....
Til top
casio151 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 02:17
Streamer fra PC til TDC's GizmoLink i stuen til anlægget.
http://www.a-helbo.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 08:40

Jeg har Squeezebox der henter data (MP3 & FLAC) fra en Synology CS407.

Derudover er jeg begyndt at bruge min Onkyo NR 807 sammen med min Linksys router (WRT610N). Jeg har lige købt en ny router der har indbygget media server (Linksys WRT610N) og den kan man så sætte en en USB memory/disk i. Denne USB device kan så enten bruges til den indbyggede media server eller/og FTP server/FIL server. Min receiver kan så streame musikken fra routeren.
 
Ulempen er helt klart at interfacet/søgemuligehden slet ikke kommer på højde med Squeezebox, men fordelen er at da routeren altid er tændt, så har jeg altid en mediaserver kørende på mit netværk. Lige nu bruger jeg bare en stor USB memory stik, så jeg har en rigitg lille strømforbrug. Routeren har et strømforbrug på ca. 8 til 11 watt. Så lige nu bruger jeg receiveren/routeren til bare at spilel noget "baggrundsmusik/hitliste musik" og vil jeg sidde og vælge mere i musikken, så tænder jeg for Squeezebox/Synology.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 09:28
Har en squeezebox duet til hjemmebrug, og bruger programmet VibeStreamer til eksternt brug. Har en Asrock ION til at køre 24/7. 

Synes det er fedt at kunne tilgå hele musiksamlingen fx på arbejde eller andre steder. Virkede fx fint da jeg var i USA for nylig. 
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 09:28
Mit eget Squeezeboxsetup:
Duet i Stuen.
Duet i børneværelset. Den bruger vi også i køkkenet, da de ligger ved siden af hinanden og døren alligvel normalt er åben.
Radio i soveværelset. Den står i køkkenet nu i ferien (Mon ikke køkkenet får sin egen Radio engang?). Når vi får et batteri til den bliver den hevet med på terrassen, garagen, osv.
Førhen havde jeg den ene controller på natbordet, så jeg kunne høre musik når jeg læste i sengen. Den tjans har Radioen så overtaget.
 
Drives at en ca 10 år gammel laptop 800 mhz / 384 mb ram. Det kører upåklageligt. Bruger 17 w under load inkl usb disken med musikken på.
Alt inkl serveren kører forøvrigt trådløst på en Linksys WRT54G version 2.2.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Andet UPNP/DNLA (kun lyd):
Server: Linux-maskine med Mediatomb 0.11.
Klient: PS3.

Alle CD'er rippes til FLAC og lægges på serveren. Desværre kan Mediatomb 0.11 ikke transcode FLAC til noget, som PS3 forstår. Jeg har derfor også været nødt til at lave WAV-udgaver af alle FLAC-filerne, så hver CD ender med at fylde ca. 1GB...
Hvorfor så ikke bare bruge et andet program til at rippe med?

Hvis du læser det igen, vil du se, at begrænsningen ikke ligger i det program, jeg ripper med. Den ligger i det program, jeg streamer med.

Jeg har prøvet en pæn del af alternativerne, men Mediatomb passer mig bedst, så derfor lever jeg med en ekstra (tabsfri) konvertering til WAV, indtil Mediatomb 0.12 udkommer - eller indtil jeg får mig taget sammen til selv at compile et eksemplar af udviklingsversionen.

Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 13:22
Mit setup:
Squeezecenter på 6 år gammel pc med win 2003 server 768 mb ram 1x 300 gb ide og 1stk 1 tb sat med ide til sata converter, sat op til hibernate og Wol.
Vinterhaven squeeze-reciever digitaludgang til sumoh digitalforstærker
Stuen reciever analog til tptube aktive højttaler (reciever gemt bag sofa) Ekstrem høj WAF
Styres via duet controller.
Køkken-alrum sb3 classic digital til onkyo surround
Arbejdsværelse sb3 analog til mission forstærker.
Soveværelse Squeezebox Boom
Alle trådløs via linksys.
Det er muligt at synkronisere alle og spille samtidig.
(Serveren bruges også til at streame musikdvd-er og film til pch 100 pr. kabel)
MVH
HPDahl
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu