|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |||
ARTISTEN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 469 |
![]() Sendt: 17-September-2009 kl. 17:09 |
||
Hej Der er mange der får indlagt fiberbredbånd i disse dage, mest pågrund af det annologe sluk på antenne. Er der en som vil fortælle om erfaringerne med fiber- er det noget som dur og er stabilt, jeg kan læse mig til at man kan bestille en film i HD for 39kr. er det noget som kan anbefales? |
|||
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
|||
![]() |
|||
Ole Pihl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 228 |
![]() |
||
Vi har haft telefoni - internet - og tv fra Energimidt , siden december 2006 , og det hele kører rigtigt fint . Kvaliteten på deres HD kanaler er god , men vi har ikke prøvet at "Leje" en HD film endnu , så det spørgsmål kan jeg ikke hjælpe dig med . Det dårlige ved Energimidt Fiberbredbånd , er deres høje priser og at de kun har Smile Content som tv udbyder . Sammenligner man med Profiber , så "halter" Energimidt langt bagefter , både hvad angår pris og valgmuligheder . Se mit indlæg i denne tråd : http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64914& PN=1 Redigeret af Ole Pihl - 17-September-2009 kl. 18:23 |
|||
![]() |
|||
ARTISTEN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 469 |
![]() |
||
Her en billedekavelakade over opsætning af fiberbredbånd:
Redigeret af ARTISTEN - 01-Oktober-2009 kl. 21:25 |
|||
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Jeg prøvede at leje en film, alt gik perfekt, lige til det kom til lyden. Jeg havde koplet set-topboxen til reciveren kun med HDMI stik. Jeg syndes at have læst herinde at det kun er stereo over hdmi- og DD 5,1 over toslink/ fiberlys? Men lige lidt hjalp det, der stod stadig PL2x i Reciveren. Jeg har været inde i set-topboxen og stille billede til 16/9 og lyd til DD 5.1 lyd. Så spørgsmålet er hvordan får jeg 5.1 lyd? Redigeret af ARTISTEN - 04-Oktober-2009 kl. 15:41 |
|||
|
|||
![]() |
|||
b0nde ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
||
1. Du bruger godtnok et S/P-DIF kabel fra TV-boksen til din receiver ikke ? 2. Den motorola boks du har på et af billederne, er den TV-boksen som der følger med dit abonnement, og er den til HD ? Grunden til jeg spørger er at jeg overvejer at investere i en HD-boks, godtnok igennem DBnet(har HEF bredbånd), og den HD-boks de tilbyder er nemlig en Motorola (VIP 1900 serie). Gider du tjekke hvilken model din er, og hvis det skulle vise sig at være en VIP1900 (eller noget i den dur), hvad er dine erfaringer så med den ? 3. Den der 'Gefen tv' boks du har der, hvad benyttes den til ? Ren nysgerrighed :) PFT. - Jakob. EDIT: Bjarke - Temmelig sikkert. Jeg ved hvertfald at HEF Bredbånd bruger 1 fiber til Net/TV/TLF og 1 fiber til det analog TV-signal. Redigeret af b0nde - 04-Oktober-2009 kl. 16:57 |
|||
![]() |
|||
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
||
Hej Blev der brugt 2 fiber ialt? 1 til internet og 1 til RF-tv? |
|||
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Jeg har tumlet lidt med problemmerne med lyd, Jeg har nu fået DD 5.1 ud af set-topboxen, det er Coax der skal vælges. Den Motorola er af stb 1900 serien Geffen box er en splitter så både tv og projektor har HDMI forbindelse |
|||
|
|||
![]() |
|||
b0nde ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
||
Okay, har du nogle HD-kanaler ? Er du tilfreds med boksen (motorola) ? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Okay, har du nogle HD-kanaler ? Er du tilfreds med boksen (motorola) ? [/QUOTE]
Jeg har pt. 1 HD kanal nemlig SVT-HD, billedekvaliteten fejler ikke noget der er en utrolig detjaleringsgrad, men jeg glæder mig til 1 nov. der har DR premiere på 3 kanaler og en HD kanal. Det jeg ser , mht billedekvaliteten på SD er også god. Set-topboxen virker billig men gør det den skal. |
|||
|
|||
![]() |
|||
Zappy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
![]() |
||
De fører 2 fiber ind, men benytter kun den ene. Nr. 2 er i reserve i tilfælde af større behov for båndbredde. Det var den forklaring jeg fik, da jeg fik installeret det. |
|||
Samsung 7505 55"
|
|||
![]() |
|||
Schytte ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
||
Jeg slås lidt med samme problem, mangler HD lyd fra min Motorola VIP 1910 boks (fiberflex / Smile). Du skriver du har fundet ud af det, 'Coax der skal vælges'. Hvad mener du med dette, og hvordan fik du 5.1 ud af boksen ?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej
![]() Du sætter et phono kabel på spdif udgangen på settop boxen, og forbinder den til reciveren.
så går du ind i menyen i settop boxen og finder opsætning - lyd og sætter den til 5.1 surround.
Så er du kørende.
![]() |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |