|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Arvid ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-August-2006 Status: Offline Point: 79 |
![]() Sendt: 05-Januar-2010 kl. 11:41 |
Hejsa,
Jeg går og grubler over hvordan jeg smartest kan skabe et komplet trådløst system i min stue, hvor både musik og film bare venter på at blive afspillet (og i god kvalitet). Min første ide var en sonos zp90 til min forstærker og måske en WDTV-live (eller lignende) - begge koblet til min trådløse router. - Der er imidlertid meget snak omkring lydkvaliteten i sonos - skal man vælge en ekstern DAC eller er den fin som den er? - Der er også meget snak omkring WDTV's mange mangler - findes der bedre alternativer? Først og fremmest ville det jo klart være smartest hvis man kunne få en komplet "mediaboks" der både virkede som en NAS med plads til musik, film og fotos, som blev koblet til mit trådløse netværk (og så måske derfra videre til en ekstern DAC hvis det alligevel er den bedste løsning). Jeg har googlet mig frem og tilbage i evigheder, men synes ikke at blive klogere.. der må være mange af jer derude der enten har- eller leder efter samme løsning som mig - et let tilgængeligt trådløst systen til al musik og film i god kvalitet... |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Musik kan sagtens klares med trådløst, men film bliver tit et problem.
Der findes masser af muligheder: Popcorn Hour A-110 (Udgået men afløser på vej) C-200, Dune HD Prime 3.0 og HD Base 3.0, Netgeaer EVA 8000 og 9150, og en hel masse flere.
Popcorn er nok den mest populære her på Recordere, og Dune kommer nok snart til. Kører selv med EVA8000 da de har en del features jeg godt kan lide, når man har flere af dem.
|
|
![]() |
|
![]() |
Men hvad er prislejet? Det skal helst ikke koste en bondegård..
Findes der virkelig ingen "alt-i-en" boks der både virker som en NAS og kan spille min musik og film? |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
De bokse jeg nævnte ligger på mellem 2-4.000,-. Dertil kommer så en NAS, og der vil jeg anbefale en QNAP, evt. Synology.
Vælg en til 4 diske, da plads har det med at "forsvinde". :)
Med QNAP kan dy starte med 1 disk, og udvide antallet efterhånden som pladsbehovet stiger.
På de fleste andre skal der startes forfra hver gang en disk tilføjes.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmm den ser ellers fed ud den QNAP.. den kunne man jo sætte til en DacMagic, så havde man en god løsning der? (gad vide om man kan spille musik på den uden tv'et er tændt?)
Hvad angår hastighed og features har jeg nok ikke de store krav... den må meget gerne være simpel at bruge og så skal den ellers bare kunne spille musik og film i god kvalitet, samt være let at overføre filer til.. Du vil måske hellere anbefale at man skiller det ad i stedet for at finde en samlet løsning? |
|
![]() |
|
![]() |
NAS'en er kun lager, og kvaliteten er helt afhængig af hvordan du lægger dine film og musik over på den, og ikke mindst hvilken afspiller du vælger. De modeller jeg har nævnt kan i grundtræk det samme, bortset fra Popcorn C-200 og Dune kan klare BlueRay kopier.
Meeen, BD-film fylder en bondegård, et sted mellem 20-45 GB pr. film! :(
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja det ved jeg godt - kvaliteten afhænger af kvaliteten af filerne og afspilleren, men det bringer mig stadig ikke tættere på en løsning.. Hvis jeg skal investere i en NAS, en popcornhour og en sonos bliver det virkelig mange penge :(
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
Køb et ATV og smæk et nyt grafik kort i til omkring 25$, så kan det også afspille 1080HD.
Sæt evt en større HDD i eller benyt en ekstern NAS. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
For at anbefale et konkret setup, er det hensigtsmæssigt vide, hvilket setup du har i forvejen mht. anlæg, højttalere, fjernsyn og computer samt en idé om dit tekniske niveau - nogle af løsningerne skal der bakses mere med end andre, men mulighederne er så også større, hvis man forstår at udnytte dem. Jeg har selv et setup med en NAS, en PopcornHour og Squeezebox(e) - det er købt uafhængigt af hinanden og jeg er godt tilfreds med at det er separate stumper og ikke én samlet enhed - jeg får en løsning, hvor de enkelte dele er gode til lige præcis dét de laver og det kan jeg godt lide.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har pt en NAD 325BEE forstærker og et sæt B&W dm685 højttalere. De spiller ganske godt, men jeg har tænkt mig at bytte forstærkeren til en fornuftig surround reciever og købe et par B&W dm686 (de mindste i serien) som baghøjttalere og en B&W HTM62 center - dette må dog lige vente 1 måned eller 2, da det kniber med at få råd til det hele.
Hvad angår min tekniske viden er jeg langt fra ekspert, men jeg har en nogenlunde grundlæggende viden omkring computer og hifi. Jeg har bare svært ved at finde frem til den rigtige løsning, da folk anbefaler vidt forskellige ting. Jeg vil meget gerne have god lyd i stuen. Mine B&W'ere er ganske fine til at spille den forholdsvis lille stue op, men jeg får ikke udnyttet dem ordentligt pt, da de er sat direkte i en laptop med dårligt lydkort. Derfor skal jeg bruge en DA-konverter. Jeg har ikke en fis forstand på DAC'ere og bliver ikke klogere af at læse frem og tilbage. Jeg er dog blevet fortalt at den DAC der er i en sonos er super god, selvom man selvfølgelig nok kan finde bedre hvis man gider betale flere tusinde kroner.. En sonos ville også være fed, da jeg i forvejen har en iphone, som er kompatibel som en fed fjernbetjening. Jeg ønsker ikke en løsning der skal bakses med.. det skal være simpelt og lige til. Jeg vil bare gerne kunne afspille film og musik uden at skulle slutte en masse kabler til min computer hver gang. |
|
![]() |
|
![]() |
Det burde så kunne gøres med Dune i stedet for Popcorn, da det som jeg har forstået det, at Popcorn er til nørden, og Dune til dem der ønsker en lidt mere Plug'n'play. Ikke helt korrekt, men den tætteste beskrivelse jeg kan komme med.
Sonos mener jeg ikke du får brug for da du jo har anlæg.
Netgear EVA kan også bruges men kan ikke bruges til BD.
Hvis du ikke vil fylde din NAS med BD-film, er der dog nogle fordele ved dem.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |