Nu skal jeg ikke endeligt bedoemme spillet efter kun en times spilletid, men jeg kan da komme med foerstehaandsindtryk. Og det er ikke positivt.
Kort sagt: Jeg fortryder, at jeg ikke byttede mine to spil til Ratchet & Clank i stedet for.
1. Grafikken i mellemsekvenserne er daarligere end Half Life. Og vi taler om en stor producent og en stor udgivelse. Jeg ved ikke om jeg har set noget daarligere paa PS3.
2. (Lille SPOILER) Hvad er meningen med at man skal trykke 3-4 forskellige knapper for at bevaege babyens ben og arme i de foerste scener af ens hukommelse? Det samme sker senere hvor man skal tage toejet af Eizos "kaereste". HELT TAABELIGT.
3. Selv under den korte spilletid er jeg allerede blevet traet af de seksuelle jokes og scener i spillet. Rigtigt daarligt.
4. Personerne i gadebilledet gentager det samme replikker hele tiden. Nogle gange hoerer men den helt noejagtig samme replik to gange i traek inden for 2 sekunder. Haabloest.
Den italienske accent paa det engelske sprog er ogsaa irriterende. Det bliver jo ikke mere realistisk ved at man snakker daarligt engelsk.
5. I PS3 versionen er der i hvert fald masser af Screen Tearing.
6. Styresystemet er ikke blevet forbedret. F.eks. kan du oenske at loebe op ad en vaeg, men hvis da bare trykker lidt for tidligt, hopper du vaek fra vaeggen. Ret irriterende, men forhaabentlig noget man kan mestre efter lidt oevelse.
7. Virker allerede lige saa ensformigt som 1'eren.
Generelt ret skuffende og kedeligt (ligesom 1'eren). Jeg giver det selvfoelgelig chancen, har jo ikke spillet meget, men hvis der er noget, der vil bytte en gang i det nye aar, saa er jeg aaben for forslag.
Det eneste positive er, at man faa en masse smaa historielektioner.