|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MortenSJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 216 |
![]() Sendt: 09-Januar-2010 kl. 18:00 |
Hejsa
Jeg er forholdsvis grøn hvad angår NAS. Jeg har aldrig haft en så dette bliver min første. Jeg har lige set anmeldelsen af Synology DS209+II på So ein ding og den præcis som det jeg har brug for. Desværre synes jeg prisen er lige i overkanten til hvad jeg vil gi. Findes der ikke en af de andre modeller der er mindst lige så gode til den "ikke så IT kyndige" bruger. Jeg skal jo hverken have en webserver/mailserver kørende. Jeg skal bruge kunne streame mine film til min WD TV Live. Kan i hjælpe mig?
Redigeret af MortenSJ - 09-Januar-2010 kl. 18:00 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Du kan evt. købe en brugt DS-207+ til omkring en 1.000kr - væsentlig billigere løsning og rigelig kraftig til behovet.
|
|
![]() |
|
MortenSJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
Tak for svaret :) .. Kan du fortælle hvori forskellen på de forskellige modeller ligger? Er det hardware eller software?
Det jeg hovedsageligt skal bruge den til er som nævnt at kunne streame til min WD TV Live, men jeg vil også gerne have den op og køre med usenet og her skal den kunne udpakke og reparere filer. Vil DS207+ være kraftig nok til det? Mvh Morten
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg ved ikke hvad det kræver mht usenet, men min bruges som lagerplads samt til at køre SqueezeCenter, streame video til PopcornHour samt som ftp- og web-server. Modellen du nævner ovenfor er meget hurtigere og kraftigere end eks. DS-207+, så der er store hardware-forskelle - men software'n vil hovedsageligt være identisk. (evt. forskelle vil skyldes forskelle i hardware)
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay, mange tak for hjælpen. Jeg har googlet det der SqueezeCenter, men kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er. Er det noget musik noget?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er server-software som håndterer Squeezebox-afspillere fra Logitech - det var blot et eksempel på noget lidt krævende programmel, som boksen kan trække - men det skal heller ikke være meget tungere (afhængig af hvor meget andet der køres samtidig).
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Usenet downloading er en del belastende, forstået på den måde at når der udpakkes og tjekkes for paritet så er cpu'en maxet ud. Min NAS med 2,2Ghz Dual Core er på arbejde så det er sq ikke noget jeg umiddelbart ville betro til de små NAS'er hvis de skal lave andet samtidig.
Spørgsmålet er også om der findes software til det? Ellers kan QNAP'en som ctacta er varm fortaler for vel anbefales - den kører rent Linux og kan derfor tilpasses til dine ønsker. Hvis du har en gammel computer stående du ikke bruger så kan du sætte den op for nul kroner. Så kan du få den software på den som du ønsker og ikke hvad Synology har bestemt du skal køre. |
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for hjælpen :) .. Jeg har læst på Synology og SABnzbd fora'er at de nok skulle kunne pakke filerne ud. Nu har jeg ihvertfald bestilt en DS209+II så må vi se om det er noget der dur.
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Den her er nok lidt sen at anbefale, men den sparker: http://qnap.com/pro_detail_hardware.asp?p_id=143
|
|
![]() |
|
![]() |
Jvf. edbpriser er der ca. 700kr forskel mellem DS209 og DS209+II, men forskellen er vist ikke nævneværdig jvf nedenstående citat fra SmallNetBuilder:
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |