Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
AndyK
Super bruger
Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
|
Emne: Synkronisering af squeezeboxe, virker det perfekt? Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:51 |
Hejsa
Jeg og kæresten har en squeezebox duet, som vi fik rasende billigt (1700 kr. i El Gigante - gad vide om det var en fejl), og som vi er glade for - kæresten har heller ingen problemer med at bruge den ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif) .
Det skal siges at vi kun har den ene squeezebox.
Nu har mine forældre bedt mig hjælpe dem med at finde et nyt stereoanlæg, og samtidig kunne de godt tænke sig noget trådløs lyddistribution. Det har foranlediget mig til igen at kigge på Sonos igen - også fordi jeg vil være sikker i min sag før jeg evt. investerer i udvidelser til mit squeezebox system. Jeg endte selv med Duet fordi det var (og stadig er) et meget billigere system og også fordi jeg bedre kunne lide controlleren. Med den nye controller har Sonos dog i mine øjne fordelen - i demonstrationsvideoen ser den virkelig lækker ud.
Jeg har læst at Sonos er lig med fuldstændig problemfri synkronisering og at lyden er synkron hele tiden, hvorimod Squeezebox kun synkroniserer i starten af et nummer, hvilket ifølge nogle kan give problemer synkroniseringen i slutningen af lange numre. Der skrives også om at squeezebox her problemer med at synkronisere internet radio.
Derudover virker det som om Sonos simpelthen bare er lidt lækrere og lidt nemmere at bruge,
men prisen er dog ikke helt ligegyldig, så jeg har derfor et par spørgsmål:
- Er det almindeligt at der er problemer med synkroniseringen af internetradio?
- Hvis ja, er det så kun ved radiostreaming når man bruger squeezenetwork som bibliotekt eller også når sqeezeserver bruges som bibliotek?
- Hvad med afspilning af MP3/FLAC fra squeezeserver?
- Hvad med afspilning af egne MP3-filer fra MP3tunes?
Jeg prøvede at slå afspilning på controlleren til og derefter synkronisere controllerens afspilning med receiveren, og jeg må sige, at jeg ikke var voldsomt imponeret: Lyden hakkede ret voldsomt ved internetradio, mens det lod til at virke fint med mp3-filer fra min NAS. Derudover så blev "spiller nu" ryddet, så man skulle ind og vælge det man vil høre igen efter at have slået synkronisering til - noget besværligt.
Dog er afspilning på controlleren jo en BETA feature, så man kan selvfølgelig ikke rigtig forvente at det virker.
Håber på nogle gode svar, og vær venlige at underbygge jeres svar med så mange fakta/erfaringer som muligt... der har været nok squeezebox kontra Sonos bashing i den seneste tid ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
Redigeret af AndyK - 10-Januar-2010 kl. 14:11
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
hpdahl
Super bruger
Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 315
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:42 |
Jeg synkroniserer meget ofte 2 stk recievere + 1 classic squeeze med musik fra min server.
Den ene er tilsluttet surroundreciever via optisk, den anden analog til aktive forstærkere og den tredie til digital forstærker via coach.
Har ikke oplevet problemer med de sidste 3 opdateringer af softwaren. Kan stå og høre alle 3 spille på en gang perfekt synkroniseret.
Har haft yderligere 1 boom og 1 classic til at køre samtidig. Her var det dog svært at afgøre, idet de står i den anden ende af huset.
Jeg synkroniserer sjældent radio.
Dit problem med at skulle genvælge musikken ved synkronisering kender jeg ikke.
Redigeret af hpdahl - 10-Januar-2010 kl. 15:47
|
MVH
HPDahl
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 16:18 |
Jeg har samme oplevelse af synkronisering. Ingen problemer overhovedet hverken ved afspilning af mine rippede cd'er eller ved radio. Og det er uanset om det er alle afspillere eller kun 2 af dem.
Såvidt jeg kan læse ud af dokumentationen og de opsætningsmuligheder der er i SBS så mener jeg at den synkroniserer musikken hvert 10 millisekund som default. Jeg ved ikke der om opstår problemer i lange numre. Det længste nummer jeg har er på 7 minutter og 43 sek og det har ikke givet problemer, Men om der er problemer ved længere numre ved jeg ikke.
Hvis jeg prøver at gøre det med controlleren går det galt, men det svarer til at du forsøger at synkronisere to software player på to pc'er. Det virker ikke, men det er der heller ingen der har lovet. Så det er som forventet.
Jeg har aldrig prøvet at bruge mp3tunes så det kan jeg ikke svare dig på, men jeg tror ikke det virker for det gør det ikke gennem mysqueezebox.com. Såvidt jeg har kunnet læse mig til så virker synkronisering kun hvis man har sin egen server.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
AndyK
Super bruger
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 19:42 |
Tak for svarene - rart at vide det virker
Umiddelbart er det ærgerligt, at det lige er det mere besværligt at synkronisere squeezebox:
Først skifte til den der skal synkroniseres (enhed 2) og vælge at synkronisere til den til enhed 1, hvorefter man skal skifte til enhed 1 igen for at vælge musikken, er det ikke korrektforstået?
Også ærgerligt, at man ikke nemt kan styre volume påflere afspillere på én skærm ligesom Sonos
Hvis man eksempelvis har en boom, kan man så på en nem måde (på boom'ens kontrolpanel) få synkroniseret den til det der spilles i en anden zone men sørge for at boom'en så efterfølgende er den, der er master, så man kan kontrollere musikkens fra derfra?
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 19:53 |
Der er to plugins der er værd at undersøge: Den ene er Other Players Den anden The Syncronizer.
Begge hjælper synkronisering.
Hvis først to bokse er synkroniseret så er det ligegyldigt hvilken en du vælger musik på. Det slår igennem på dem begge.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
AndyK
Super bruger
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:00 |
Kurt Poulsen skrev:
Der er to plugins der er værd at undersøge: Den ene er Other Players Den anden The Syncronizer.
Begge hjælper synkronisering.
Hvis først to bokse er synkroniseret så er det ligegyldigt hvilken en du vælger musik på. Det slår igennem på dem begge.
|
Takker
Men hvis jeg nu spiller musik i zone 1 og så vælger at synkronisere til zone 2 (der ikke spiller noget), vil afspilningen så ikke stoppe indtil man vælger at afspille noget - for man vælger jo netop at synkronisere TIL zone 2?? Det virkede vidst sådan da jeg prøvede at synkronisere til controlleren, men kunne nok være jeg skulle prøve at synkronisere til zoneplayer i stedet - bare for at se hvordan arbejdsgangen er.
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:10 |
Da zone 2 i dit eksempel er master så vil musikken naturligvis stoppe da den jo ikke spiller noget.
|
Mvh Kurt
|
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:29 |
På et tidspunk (Squeezcenter 7.1 eller 7.2 tror jeg) vente de synkroniseringen. Førhen skulle man stå på den aktive zone og "skubbe" playlisten ud på andre afspillere. Nu skal man vælge en "tom" afspiller og "hente" playlisten fra "masterafspilleren". Håber det gav mening. Det gav ihvertfald en del forvirring da de gennemførte ændringen. På samme tid lancerede de iøvrigt en gennemgribende forandring af hele synkroniseringskonceptet. På programmerings-kode-plan forstås. Det forbedrede synkroniseringen helt vildt. Rent teknisk er det vidst noget med at de tjekker op imod hver afspiller mange gange i hvert sekund og klipper samples ud, hvis der er nogen der kommer foran. (Hæng mig ikke op på det)
Jeg har ikke erfaringer fra mp3tunes eller mysb.com, men via server kører det klippestabilt hos os. Hverken lokale filer eller radio "drifter" fra hinanden nogensinde. (Softwareafspillere kommer aldrig til at kunne synk'e og controlleren sikkert heller ikke). Synk'er ofte en Receiver med en Radio eller to Receivere med hinanden.
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 10-Januar-2010 kl. 22:02 |
Jeg mener at kunne huske at de ikke vendte synkroniseringen, men gjorde den ensartet for alle bokse. Og den de valgte var vist den fra SB3 og ikke den fra Controlleren som vi "nye" kendte.
|
Mvh Kurt
|
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 09:06 |
Kurt Poulsen skrev:
Jeg mener at kunne huske at de ikke vendte synkroniseringen, men gjorde den ensartet for alle bokse. Og den de valgte var vist den fra SB3 og ikke den fra Controlleren som vi "nye" kendte.
|
Ok, jeg havde kun controller(e) på daværende tidspunkt, så for mig gav det lidt forvirring. Der er iøvrigt stadig god plads til forbedring af synkroniserings-betjeningen( vælge zoner til og fra, volumenkontrol osv). Men det kan vist forbedres med de plugins der er nævnt ovenfor. Jeg har bare ikke taget mig sammen til at kigge på dem endnu.
|
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 11:18 |
Det forvirrede også mig en del. Og du har helt ret. Der er plads til forbedringer fra Logitechs side. De nævnte plugins er fede, men det ville være bedre at det var en del af standardsystemet.
|
Mvh Kurt
|