|
Elgigantens tvivlsomme service og salgsmetoder |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
palle22
Junior bruger Oprettet: 11-Januar-2010 Status: Offline Point: 21 |
Emne: Elgigantens tvivlsomme service og salgsmetoder Sendt: 14-Januar-2010 kl. 20:22 |
|
Jeg vil lige dele min harme over Elgiganten med jer herinde.
Mine forældre har været på jagt efter et nyt TV, og jeg har hjulpet dem med at finde nogle gode modeller. Bl.a. har jeg anbefalet dem Sonys 32W5500. Idag har de så været i Elgiganten (30km fra deres bopæl), hvor de talte med en sælger. De fortalte ham, hvad de ledte efter, men blev frarådet at købe Sonys TV. Istedet blev de anbefalet at købe et LG 32LH4000. Det kostede ifølge sælgeren normalt 6.000,- og de kunne få det for 5.000,-. Sælgeren brugte fem minutter på at forklare dem, at dette TV var langt bedre end Sonys, fordi LG LH4000 har 100Hz system. Det har min far fået at vide er en god ting (af mig), og han tænkte at det nok var en god handel, og købte TV'et. Min far ringede til mig, da jeg kom hjem fra job, og fortalte hvad de havde købt. Jeg kunne oplyse ham om, at LG på deres hjemmeside fortæller, at LH4000 IKKE har 100Hz, og at prisen på nettet ligger på 3.700,- Min far ringer herefter til Elgigantens kundeservice, som fortæller ham, at han er blevet fejlinformeret, og at det er korrekt at TV'et kun har 50Hz. Jeg er så træt af, at man som almindelig forbruger bliver vildledt på denne måde. Mine forældre var heldige at kende én der kunne vejlede dem, men mange andre mennesker bliver i den grad fejlinformeret og snydt i de danske butikker. Jeg har tidligere brokket mig over en mindre butik, nemlig pc-express: http://hol.dk/traad.aspx?fid=24&tid=5134... , men jeg troede ærligt talt at en stor kæde som Elgiganten havde bedre styr på deres medarbejdere, og gav dem en ordentlig uddannelse. Hvis de mener at de kan tillade sig at tage 6.000,- for et TV, der på nettet bliver solgt for godt det halve, så skal deres serviceniveau være en hel del højere! Nu må mine forældre køre de 2x30km én gang til, for at kræve deres penge retur. Og så bestiller de et Sony W5500 på nettet. |
||
donni
Bruger Oprettet: 14-September-2007 Status: Offline Point: 52 |
Sendt: 14-Januar-2010 kl. 20:53 | |
Må man spørge hvorfor du ikke bare havde bestilt sony´en på nettet i første omgang. du havde jo overtalt dine forældre til at købe denne model.
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 14-Januar-2010 kl. 21:09 | |
Ja, eller købe et sted med mere faglig viden og bedre betjening, ovennævnte butik er jo ikke ligefrem kendt for at have nogen af delene. Det er jo ikke første gang noget tilsvarende er sket hos det firma.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
palle22
Sendt: 14-Januar-2010 kl. 22:08 | |
@donni: De ville gerne se det i en butik inden de købte det. Og jeg havde foreslået W5500 blandt flere andre. Jeg havde ikke anbefalet dem at køre i elgiganten.
@Radiomanden: Og hvor skulle almindelige forbrugere, som mine forældre, vide det fra?
|
||
Radiomanden
Sendt: 14-Januar-2010 kl. 22:21 | |
Selvsamme har jo heller ikke fået gode karakterer i diverse forbruger udsendelser.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
dimitri
Ny bruger Oprettet: 14-Januar-2010 Status: Offline Point: 2 |
Sendt: 14-Januar-2010 kl. 23:12 | |
hejsa
Jeg er selv meget skeptisk overfor forskellige forretninger og deres services. Følgende butikker er testet af mig (tv test) Elgiganten Fona Ekspert Hifiklubben Sony center B&O Jeg kom frem til at Elgiganten har langt den bedste salgsrutiner, varekendskab til lidt over basal viden, de mangler mest engagement til at sælge, men alt i alt en oplevelse Har undersægt lidt om din sag med 32lh4000. Det drejer sig om, at LH4000 serien fra LG rent faktisk har 100hz teknologi, med lige den undtagelse at 32" er født uden, deraf har sælgeren nok taget fejl. menneskelig fejl sker jo. Husk også at internetpriser er IKKE de samme som butikspriser. Det kan diskuteres hvad der er rimeligt og det er bestemt ikke svært at få nedslag i prisen hvis et tv på nettet bliver solgt til billigere pris end i butikken, så længe tv´t ikke er parallelt importeret. Jeg vil sige at det at handle i en butik, vil jeg til hver en tid smide 500,- kr oveni for servicen samt sikkerhed og et referancepunkt til senere køb/reklamation situation. Håber det kunne bruges til lidt |
||
Breddam
Guld medlem Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
Sendt: 14-Januar-2010 kl. 23:58 | |
Øhm, det er jo ikke et svar på hans konkrete spørgsmål Din tolkning er, at disse meget normale forbrugere lægger mærke til, hvad der bliver sendt på obskure kanaler eller obskure programmer. Disse har ikke mange seere, og budskaberne kan ikke forventes forstået! At bortdømme problemet med sådan en svada er ukyndigt og overfladisk Venligst Søren |
||
Breddam
Guld medlem Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
Sendt: 15-Januar-2010 kl. 00:25 | |
Til trådstarter:
Måske ville en lille peptalk omkring billedkvalitet og billedkildeloyalitet () være bedre, når du sender folk i byen (?) Hvis folk får at vide, hvad de (også) skal se efter, når de skal vælge TV-mærke og -model, tror jeg, at vi kunne aflive mange diskussioner og samtidig lette almindelige menneskers valg af deres kommende husalter. (Vejledning er ikke specifikt møntet detailhandlen - recordere.dk er også en kompetent kilde ) Vi vil så gerne pådutte folk vores uforgribelige mening, men vi bliver altså nødt til at vise den - snarere end at fortælle den. Der ikke mange, der vil og kan sælge et godt billede - de vil hellere sælge et godt TV Kan man tage sine trængende venners behov i hånden og gå ud og møde tilbuddene, vil det jo i grunden ikke være så svært: Kan du lide billedet (efter god sparring fra din kyndige ven), og er prisen indenfor rammen, bør betænkningstiden være kort vh s |
||
Fnulder
Guld medlem Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
Sendt: 15-Januar-2010 kl. 01:04 | |
Ja det er jo en uheldig sag for den sælger som har solgt TVet hvis han ikke lige var opmærksom på at 32" versionen ikke har 100hz. Jeg vil dog sige at nu hvor el giganten rent faktisk vil tage TVet retur uden brok, så er der jo ikke noget at komme efter.
og at TVet er billigere på nettet skal elgiganten ikke høre et negativt ord for.
|
||
palle22
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 11:41 | |
Nu har mine forældre fået deres penge retur. Sælgeren spurgte hvad de skulle have istedet for LG 32LH4000, og min far svarede at de skulle have Sony 32W5500. Sælgeren sagde så, at den havde de valgt ikke at forhandle i Elgiganten, fordi den har et utroligt fladt og dårligt billede... (de sælger V5500 modellen, så det var naturligvis bare endnu en løgn fra Elgigantens side...) Aldrig mere Elgiganten! :-) |
||
Radiomanden
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 11:47 | |
Det er som også skrevet tidligere ikke det bedste sted at handle, og det er ikke produkternes skyld.
|
||
|
||
Strange
Guld medlem Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Sendt: 18-Januar-2010 kl. 23:34 | |
Det er da et fint sted at handle såfremt man selv har lidt basal viden om produkterne, sikrer sig at det ikke er parallelimport og ellers bare gerne vil spare nogle penge....?
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |