Hej
Har et "byggeprojekt" og en hjemmekinotråd igang....men har ikke rigtigt fået respons på følgende spørgsmål, så jeg tillader mig at starte en tråd under "projektor"....da jeg går ud fra at det er her projektor guruerne færdes!!
Mit spørgsmål er .....hvilken projektor til min hjemmekino - overetage med skråvægge(rummet er 4,7 x 7,4 x 2,40 - BxLxH).
Budget vurderer jeg til at være mellem 10K-20K for projektoren. Rummet vil vel hovedsageligt blive i lyse toner, men tænker at male endevæg og loft hvor projektoren skal hænge mørk.
Lyskontrol bliver ikke "kældermørke", men har to Velux vinduer der får mørklægningen, gavlvinduet i rummet kan også klares men den store kvist i rummet bliver en udfordring (et stort glas/dør parti).....kan man få lamelgardiner der blokerer ordentligt eller er det tykke gardiner der er sagen?? Tror konen vil gå for lamel gardinerne, men kunne selv godt tænke med noget tykt gardin, da de også vil hjælpe på akustikken i rummet.
Altså, lyskontrol men ikke bulder mørkt.....lærredet bliver mellem 92-100 tommer.....så hvilken projektor?
Skal lærredet være hvidt/gråt?
Sidde afstand bliver vel omkring 3,5 - 4 meter....
Kigger lige nu på kig:
BenQ W5000
Pana PT AE 3000/4000
Sony HW15
Så hvilken projektor?
Hvilket lærred?
Og sidst men ikke mindst, hvor kan man se dem live? (Bor i Århus området)
Mvh og på forhånd tak fra en projektor nybegynder!