|
Homeenter og RKI - Sagen er løst- |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
henrik-t
Guld medlem Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
Emne: Homeenter og RKI - Sagen er løst- Sendt: 22-Januar-2010 kl. 16:20 |
||
Edit :
Sagen er blevet løst fra Homeenter side, og jeg er nu medlem igen. Jeg har for noget tid side kommet til at melde mig til Homeenter http://www.homeenter.com/cds/showpage.asp?nodeid=194127 igennem en mail ,. men det er nu det. Så er der det der med de sender film til en man ikke selv har bestilt "månedens film" hvor man selv skal logge ind og fjerne det fra sin kurv,. "er det lovligt" ?? nåå jeg har så 2 gange glemt det og fået sendt film jeg ikke har bestilt,. de er så blevet sendt tilbage, den ene hvor jeg ringede først og den anden sendte jeg bare tilbage,. nu har jeg så fået et brev fra en advokat i Danmark, at jeg skal betale x antal kr ellers kommer jeg i RKI, grunden skulle så være de 2 film jeg takkede nej tak til og sendte tilbage, "hvor jeg selv betalte porto" skulle jeg betale x antal beløb for deres belejligehed pga jeg ikke vil ha filmene alligevel,.. er det lovligt, og hvordan klager jeg til forbrugerstyrelsen,. ?? eller hvor man nu klager over de her ting. i først omgang ringede jeg direkte til advokaten og sagde jeg ville melde Homeenter for lov brud, hun lagde så sagen på is, og da vi talte om henden gebyr, fortalte hun mig at hun ikke fik penge før jeg betalte , alsår pr kunde bliver hun betalt, "sikkert hende gebyr der nu er overi" jeg fortalte hende hun var en bedrager og hun skulle nok få den omtale hun fortjener, og om hun overhoved hade sat sig ind i de regler her, hun begyndte så at stamme lidt,. jeg sagde så farvel og nå står vi har 1 måned efter hvor hun har sendt mig en nyt brev "omkring RKI" Redigeret af henrik-t - 25-Januar-2010 kl. 15:31 |
|||
+100HD Film
|
|||
henrik-t
Guld medlem Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
Sendt: 22-Januar-2010 kl. 16:45 | ||
ALEKTUM INKASSO A/S
hedder firmaet og ligne intet andet end et inkassofirma,. på en postboks adresse http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=21143790 cvr nummer : 21143790 de går under de her navne ALEKTUM FINANS A/S ALLMÄNNA INKASSO A/S ALMINDELIG INKASSO A/S Redigeret af henrik-t - 22-Januar-2010 kl. 17:14 |
|||
+100HD Film
|
|||
bibihest
Guld medlem Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
Sendt: 22-Januar-2010 kl. 16:59 | ||
Firmaet SKAL sende dig 3 rykkede inden de kan få dig i RKI, så længe de ikke har det, så kan de ikke noget. Sker det alligevel skal du have fat i RKI og snakke med dem. De kan heller ikke smide dig i RKI hvis du gør indsigelse mod deres krav.
Ville nok ringe til RKI og forklare dem sagen og høre hvordan du skal forholde dig. |
|||
henrik-t
Sendt: 22-Januar-2010 kl. 17:09 | ||
jo tak, jeg prøver at sætte mig ind i mine muligheder.
Vil se om andre har prøvet noget tilsvarende med dem, jeg ved mange her inde køber film der. Redigeret af henrik-t - 22-Januar-2010 kl. 17:10 |
|||
+100HD Film
|
|||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 22-Januar-2010 kl. 17:22 | ||
Det er ikke et advokatfirma, så ville de bruge ordet 'advokat' i deres navn. Jeg mener heller ikke at det er lovligt at gøre advokatsalæret afhængig af om de inddriver pengene fra dig (men jeg er ikke 100% sikker på dette). Men husk at sende et brev til Homeenter og inkassofirmaet hvor du skriver at du afviser deres krav. Det er meget vigtigt. Når du har afvist kravet, kan de ikke indberette dig til RKI medmindre de anlægger en retssag. Og hvis det er et fupforetagende ala annoncehajer, gør de næppe det. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
henrik-t
Sendt: 22-Januar-2010 kl. 17:31 | ||
oki takker, er en mail nok, eller skal man sende et brev + ha en seddel fra posthuset
|
|||
+100HD Film
|
|||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 22-Januar-2010 kl. 17:48 | ||
Hvis man melder sig ind i HOMEENTER, skal man købe for et viste beløb før at man kan melde sig ud, og det krav har du nok ikke opfyldt, derfor er sagen gået til inkasseo, og da du ikke har efterlevet HOMEENTER´s købs krav, har du en dårlig sag.
Så det beste du kan gøre at et af to: kontakte forbrugerklagenævnte eller en advokat, og hvis du skal slette fra RKI, skal du når havde fat i en Advokat. Så det er nok billiger at betale at betale HOMEENTER hvad du skylder dem, og vente de frem år på at du automatiske bliver slette i RKI. Redigeret af Startrek - 22-Januar-2010 kl. 18:00 |
|||
henrik-t
Sendt: 22-Januar-2010 kl. 18:06 | ||
redigeret posten ligger på side 2 :)
Redigeret af henrik-t - 22-Januar-2010 kl. 18:23 |
|||
+100HD Film
|
|||
lebon1971
Bruger Oprettet: 19-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 187 |
Sendt: 22-Januar-2010 kl. 18:09 | ||
F.s.v. angår retslige tiltag kan både advokater - og inkassobureauer føre sagen (advokatmonopolet eksisterer ikke længere i dette forhold). Er sagen under kr. 50.000 håndteres det ved hjælp af den "forenklede inkassoproces" som ikke fordrer en stævning - men det der hedder et betalingspåkrav.
Det er iøvrigt Rigspolitichefen der udsteder autorisationer til inkassovirksomheder.
|
|||
henrik-t
Sendt: 22-Januar-2010 kl. 18:23 | ||
Tror lige i skal læse mit indlæg igen, hvor har jeg skrevet omkring udmeldelse...? takker mange gange for diverse råd, Alt kan bruges Jeg er ikke i Rki endnu, og jeg har ikke prøvet at melde mig ud, af homeenter., men de har meldt mig ud nu, så man kan godt komme ud af aftalen uden at købe film . Det handler om at jeg har sendt film retur og de så vil ha 150kr for at tage dem retur dvs 75,- pr stk "div omkostninger, ikke noget med filmen at gøre " Selv om jeg selv har betalt retur porto på begge 2 og enda ringet til dem den første gang for at snakke omkring det det og få adderesen til at sende retur + jeg sendte dem retur inden for de 14 dage." |
|||
+100HD Film
|
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 22-Januar-2010 kl. 19:50 | ||
Et godt råd! Smid de forbandede kuponhæfter ud. De indeholder kun fupfirmaer
|
|||
Breddam
Guld medlem Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
Sendt: 22-Januar-2010 kl. 20:03 | ||
Prøv at ringe til Forbrugerstyrelsens hotline: http://www.forbrugerstyrelsen.dk/Menu/hotline
Det gebyr, som vel egentlig er sagens kerne, er vist ikke lovligt, men det kan du helt sikkert få råd om. En ting er dog helt sikker: Du må ikke undlade at reagere, som Jesper også skriver. Held og lykke! Venligst Søren Redigeret af Breddam - 22-Januar-2010 kl. 20:03 |
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |