recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Getmore annullerer salg og hæver prisen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGetmore annullerer salg og hæver prisen

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: Getmore annullerer salg og hæver prisen
    Sendt: 11-November-2009 kl. 10:28
Nu har jeg for anden gang oplevet at Getmore ophæver et salg, for derefter at hæve prisen.
Denne gang en bærbar Compag 615

Jeg ved godt at de skriver at der tages højde for trykfejl, men i dette tilfælde fulgte de en anden leverandør med ned i pris på edbpriser.dk, og lagde deres pris 1 krone under, så prisen var 2.488,-

Jeg har handlet meget hos Getmore.dk så jeg valgte dem, da jeg ikke kendte det andet firma.

Jeg har skrevet således til dem:

Att. Getmore

Jeg finder det aldeles useriøst at i underbyder jeres konkurrenter på edbpriser.dk, for derfor at hæve prisen to gange inden for et døgn. For til sidst at ophæve salgene med de laveste købspriser.
Gad vide om dem der bestilte til 2.999,- og 3.236,- får deres vare?

Det er anden gang at jeg oplever dette hos jer, og Jeg skal sørge for at det bliver udbredt/kendt på div. fora.

Hilsen
Jakob XXXXX

Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 10:32
Handler man med useriøse firmaer risikere man at få en useriøs behandling.

Jeg forstår ikke at der er nogen tilbage som handler ved Getmore med alt den negative omtale de har fået gennnem tiden.
Til top
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 10:34
Der har jeg så sovet i timen, ved du om Dustinhome eller computersalg.dk er i orden?
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 11:11
Dustinhome ligger i toppen blandt danske netbutikker. Computersalg har jeg ikke kendskab nok til at udtale mig om.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 11:27
Jeg mener helt klart at dette er ulovligt og jeg ville sende en klage til emærke som de er medlem af og evt. forbrugerstyrelsen.
Til top
the15reasons Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-November-2009
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 11:30
Har også tidligere handlet ved Dusinhome og kan kun sige at jeg var tilfreds med handlen.
NB. Kan se de også er medlem a E-handelsfonden, ved dog ikke gvor meget det i bund og grund har at sige.
Spreading the 15 reasons on behalf of Playstation 3
Robin@the15reasons.com
Til top
the15reasons Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-November-2009
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 11:32
Er helt enig, mener også en klage ville være på sin plads!!!
Spreading the 15 reasons on behalf of Playstation 3
Robin@the15reasons.com
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 11:54

Jeg har handlet en enkelt gang med Getmore, og det forløb uden problemer.

Jeg er ikke sikker på hvor meget vægt man skal give div. feedback for netshops. Problemet er, at det ofte vil være sådan, at forløb handlen som den skulle uden problemer, er det et fåtal der gider give god feedback, men har der været det mindste galt med handlen, skal folk nok komme til tasterne.

Hvilken garanti har men egentligt for at en handel overhovedet har fundet sted? Når man kigger steder som f. eks http://www.trustpilot.dk/ og kan se (dårlig) feedback fra købere, hvordan kan man så vide at handlen er virkelig? Hos nogle skal der ikke meget til før de bliver vrede, og det er nok ingen kontrol med at man kan skrive så meget dårlig feedback som man orker.

Dermed ikke sagt at OP's tilfælde er ok. Det mener jeg ikke det er. Hvis jeg har forstået det korrekt, har OP gennemført handlen, og skulle derfor også have modtaget en kvittering via mail, hvorefter Getmore ophæver handlen. Det er ikke i orden. Der har i div. fora (nok også dette) været tilfælde, hvor folk har gjort meget gode køb fordi netbutikken har skrevet forkert. Den må butikken tage på sig, hvilket de i de fleste tilfælde også gør.

Hvis handlen ikke var gennemført og OP blot har tjekket prisen en gang i mellem, mener jeg ikke der er noget at komme efter. En forhandler må vel prissætte som han lyster. Det er ikke anderledes end at det TV man købte for en uge siden, nu er sat 2000 kr. ned. Surt - ja, men sådan er det nu engang.

Til top
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 12:02
Nu afventer Jeg lige svar, Jeg skal nok skrive deres svar herinde(hvis de svarer).

I mener ikke at de kan dække sig ind under denne linie?
Vi tager forbehold for prisfejl, udsolgte/udgåede varer samt specifikationsændringer.

Til top
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 12:09
@Ullum

Ok Jeg prøver Dustinhome i stedet.

@Kaizer

Ja det er rigtigt at man ikke reagerer hvis en handel går som den skal. Jeg har også ladet en annulleret handel fra Getmore passere, men nu er det anden gang.

Jeg har fået følgende mail fra Getmore:

1. Getmore A/S - Bestillingsbekræftelse nr. GM XXXX

2. Registrering af bestilling XXXX hos Getmore A/S

3. Status på bestillingsnummer XXXX

4. Vare udgået på bestillingsnummer XXXX fra Getmore A/S

Og fået oplyst at varen ville blive sendt den 21.11.2009.

Så derfor regnede jeg med at handlen var gået igennem og accepteret, også selv om de hævede prisen to gange efterfølgende.

Redigeret af Jakobii - 11-November-2009 kl. 12:19
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 12:18
Jeg tror ærligt talt ikke at de svarer på din mail. Hvis forløbet virkeligt er som du beskriver det, så ville jeg også føle mig snydt. Men din e-mail ligger på ingen måde op til at du ønsker at løse problemet, men bare at du føler dig trådt på og vil brokke dig.

Den lyder bare en smule småfornærmet.
Prøv at være lidt mere imødekommende næste gang, så kan det være at du rent faktisk kan få en dialog igang med firmaet. Det er kun ment som et forslag...
Til top
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg tror ærligt talt ikke at de svarer på din mail. Hvis forløbet virkeligt er som du beskriver det, så ville jeg også føle mig snydt. Men din e-mail ligger på ingen måde op til at du ønsker at løse problemet, men bare at du føler dig trådt på og vil brokke dig.

Den lyder bare en smule småfornærmet.
Prøv at være lidt mere imødekommende næste gang, så kan det være at du rent faktisk kan få en dialog igang med firmaet. Det er kun ment som et forslag...

Du har nok ret i at de ikke bruger lang tid på min mail, du har også helt ret i at man når længst med at være imødekommende. Jeg skulle nok have talt til ti inden jeg skrev til dem.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu