|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | ||
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6487 |
![]() Sendt: 23-Januar-2010 kl. 18:31 |
|
Hejsa.
Min mormor og morfar har købt et LG plasma tv til 5.500 kroner plus 500 kroner i levering. Jeg har set det samme tv til 4.350 plus 50 kroner i fragt.. De fik det leveret for 5 dage siden, er der nogen mulighed for at ophæve handlen, og det er vel under alle omstændigheder mine bedste forældre der skal betale for fragten eller hvad ?
på forhånd tak
|
||
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
![]() |
|
Når man køber via nettet har man som forbruger altid 14 dages retur ret. I skal selv betale for fragten. I elgiganten har de dog også retur ret hvis i havde købt det i butikken. |
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Man kan som pipper skriver godt levere varer tilbage i elgiganten. De har jeg selv gjort et par gange og det har ikke været et problem. Fragten returneres ikke, og returfragt skal i selv betale for.
MVH tvkartoffel |
||
![]() |
||
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6487 |
![]() |
|
Det er købt i elgigantens fysiske butik... Okay det siger jeg videre. Tak for hjælpen.
|
||
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
|
Man kunne jo også prøve at spærge om de vil matche prisen?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Da jeg købte TV til min far før jul, havde jeg lige tjekket priserne på nettet inden. Og da de hørte de priser i Elgiganten, sagde de at dem ville de også godt sælge til.
![]() |
||
![]() |
||
Duelund ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 381 |
![]() |
|
Elgiganten har droppet returRETTEN for køb i den fysiske butik, men man kan dog opleve at de stadig tager varer retur, det er bare ikke en ret man har, så man kan risikere at de ikke vil (tidligere reklamerede de med 30 dages returtret).
|
||
![]() |
||
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() |
|
Er du virkelig sikker på det? De gik da fra 30 til 14 dage, men absolut intet hørt om at returretten skulle være indstillet?
Edit: Citat fra deres hjemmeside, om returnering af varer købt i deres fysiske butikker: "I det tilfælde kan du returnere din vare inden for 14 dage efter modtagelsesdatoen og få hele varens pris tilbage. Vi kalder det 14 dages fuld returret - for dig betyder det 100% tryghed." Redigeret af quadrago - 23-Januar-2010 kl. 20:06 |
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
![]() |
|
Der er stadig 14 dages retur ret. Jeg så det så sent som igår. |
||
![]() |
||
Duelund ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 381 |
![]() |
|
Ok, de har åbenbart stadig 14 dages returret. Sidst jeg skulle handle der, noterede jeg mig bare at returretten overhovedet ikke var nævnt nogle steder, tidligere hang der store skilte med "30 dages returret" - det samme med deres reklameavis. Og jeg kunne ikke finde noget på hjemmesiden der refererede til returret for køb i butikken.
Post lige et link.
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
|
Det oplever jeg slet ikke som en svær situation.
Alternativet er jo at du afleverer varen retur og så står de med en brugt varer de skal have solgt og den får de jo ikke fuld pris for. Jeg har da enkelte gange henvendt mig efter købet og fået pris differensen udbetalt.
Og de har returret: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_GetCMSContent-Start?ContentKey=1936&MenuId=650
|
||
![]() |
||
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() |
|
Det er meget underligt at skrive så stålsat ud fra egne formodninger. Et forum skal selvfølgelig skabe plads til spørgsmål og diskussion, men recordere lider af brugere i læssevis som skriver med en misforstået selvtillid der skaber bunkevis af indlæg med forkerte oplysninger. Det synes jeg ellers er sjældent på teknik-fora, men recordere spænder også meget vidt. Duelund: Nu gik det selvfølgelig ud over dig, men dit var ikke lige frem det værste eksempel. Det ville bare glæde forummet, hvis brugerne nøjes med at skrive fakta, som reelt er fakta, og ikke gætværk. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |