recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor 5-10K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor 5-10K

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Pingo_Polet Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor 5-10K
    Sendt: 12-Januar-2010 kl. 16:47
Hej alle,

Det er ikke fordi jeg er doven, men jeg bliver simpelthen sindsygt forvirret af alle andres forskellige indlæg osv.

Jeg har aldrig haft en projektor før så jeg er rimelig ny kan man sige dog er jeg ikke ny hvad angår tekniske begreber herunder bl.a. fladskærme, HD, lyd osv.
Jeg har lige nu en gammel Medion 30" fladskærm som ikke er noget at råbe hurra for, men nu vil jeg gerne have mig en lille hjemmebiograf:)
Jeg ser aldrig fjernsyn så det er udelukkende til film. Ser for det meste dvd'er og 720p. Da jeg har fået af vide at der ikke er kæmpe forskel på 720p og 1080p så er 720p nok rigeligt til mig selvom jeg til tider ser 1080p.
Billedekvaliteten betyder rigtig meget. Jeg vil gerne have et skarpt billede med gode farver. Mht. sortniveauet så behøver det ikke være i top da min opfattelse af dette er blevet smadret af min Medion skærm. Den skal helst heller ikke larme for meget!
Den skal have HDMI og gerne DVI.

Undskyld at jeg skriver så meget, men skal bare have en projektor der passer til mig og ikke er nødvendigvis den bedste på markedet (men det må det selvfølgelig gerne være).

Jeg har kigget lidt på:
BenQ W1000
Epson TW2900 
Sanyo PLV-Z700
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 20:17
Hvad med en Optoma HD20, som også er en 1080 projektor til ca. 8000? Den har fået rimelige gode anmeldelser.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 08:22
Naja glemte lige Benq er DLP projektor, hvorimod Sanyo mener jeg ere LCD projektor. Optoma er også DLP projektor og skulle være bedre end BEnq, ifølge Hifiklubben jeg var forbi forleden. Jeg har selv bestillt en Optoma HD20, spm jeg venter spændt på.

DLP skulle give nogle bedre farver end LCD projektor (i samme prisklasse). DLP har så den ulempe at de larmer mere.

Så man skal også tage stilling til om man vil have DLP eller LCD projektor.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 08:34
Hmm det var da værd lige at undersøge.. Kender ikke lige så meget til de forskellige mærker så det er super at du lige nævner Optoma.. Dem vil jeg lige google lidt:)
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 19:56
hæv budgettet og få dig en benq w6000 tror umiddelbart det er den projektor der vil gøre dig mest glad.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 01:05
jeg vil nok går after benq w5000 , vis buget skal holder ... jeg har set et par af dem til omkrig de 10k ,næsten nye
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 07:24
Jeg har lige købt en Optoma HD800X som er en DLP projektor, og ja den siger noget. Ved fuld knald på lampen er det vist nok 29 db. men MIG generer det ikke. 
Mht. forskellen på LCD&DLP så skulle den være bedre billede mht. farver,sortniveau, detaljer osv, hvor en LCD har lavere lydniveau.
Pærerne skulle være billigere med LCD, men til gengæld skulle kvaliteten dale på selve LCD enheden som så ikke skulle "recover" ved pæreskift, hvor DLP kommer tilbage på "nynivaeu" ved pæreskift.
Det er også min første projektor, og WOW en oplevelse med Full-HD i 120".   Det er bestemt ikke min sidste projektor.
Der skal være rimelig mørkt for at få den fulde biografoplevelse, men jeg har hverkene mørkelægningsgardiner eller andet, og er fuldt tilfreds når bare solen ikke står lige ind i stuen.
Køb evt. en brugt da mange bliver bidt af det og vil opgradere.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 07:26
P.S.  Du kan se nogle billeder af min bio i tråden     Min "biograf"

Redigeret af Skyum - 14-Januar-2010 kl. 07:27
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 13:14
Det setup med Optoma HD800X ser virkeligt lækkert ud! Du mener altså det ville værd at smide 3000-4000 mere efter den og vælge HD800X? Har du set Z700 performe? Vil nemlig gerne lige høre fra nogen der har den om den er noget som helst værd..
Til top
MrEd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 29-Februar-2008
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 13:22
HD800X er udgået. Kig efter de to nye modeller: HD20 & HD200X. De kan fåes for fornuftige penge..
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Pingo_Polet Pingo_Polet skrev:

Det setup med Optoma HD800X ser virkeligt lækkert ud! Du mener altså det ville værd at smide 3000-4000 mere efter den og vælge HD800X? Har du set Z700 performe? Vil nemlig gerne lige høre fra nogen der har den om den er noget som helst værd..
Jeg fandt min brugt (178 timer),  med tilbehør så som 14 meter HDMI & loftbeslag til 6000 kr. og da jeg ikke var sikker på at det levede op til mine forventninger, så startede jeg der, men WOW det lever vildt op til mine forventningerWink
Modellen er rigtigt nok udgået,men der er altid en god projektor til salg brugt på DBA Tongue
Til top
MrEd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 29-Februar-2008
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 13:43
Så er det et super køb, men kig efter HD800X og ikke bare HD800, da X udgaven har mere lumens.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu