|
Fejl og ønsker til Denver DMB-105HD |
Besvar | Side 123 11> |
Forfatter | |
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Emne: Fejl og ønsker til Denver DMB-105HD Sendt: 17-December-2009 kl. 21:39 |
Dette emne er til opsamling af generelle fejl og mangler samt ønsker
til forbedringer af Denver DMB-105HD DVB-T modtageren. Skriv meget gerne
denne information i forbindelse med problem-rapporterne
/Lars ================================== Liste over fejl og ønsker til firmware 20100111 ================================== De fejl der er fundet er disse (prioriteret):
Herunder forslag til forbedringer af tekster i OSD (menu-systemet)
Liste over rettede fejl fra firmware 20091125 ==================================
Redigeret af laursen - 19-Februar-2010 kl. 00:42 |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
Karsten_R
Ny bruger Oprettet: 21-December-2009 Status: Offline Point: 4 |
Sendt: 21-December-2009 kl. 12:07 |
Periodisk manglende teletext gennemsløjfning. Jeg vil meget gerne kunne bruge mit tv's indbyggede teletext dekoder, da det giver mig nogle fordele. Problemet er bare at det ikke er altid DMB-105 sløjfer teletext informationen videre når boksen tændes (jeg kan dog altid bruge DMB-105 indbyggede teletext). Ved at sætte boksen i standby og tænde igen 1 til flere gange kommer der teletext med i gennem.
Håber problemet kan løses! (meget få andre billige bokse understøtter teletext gennemsløjfning)
Mvh. Karsten
Redigeret af Karsten_R - 21-December-2009 kl. 13:05 |
|
clif4d
Ny bruger Oprettet: 27-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1 |
Sendt: 27-December-2009 kl. 12:37 |
Firmware: 20091125
Fejl: Visning af billeder fra USB enhed: Billederne vises tilsyneladende i en tilfældig rækkefølge, i hvert fald ikke alfabetisk som man kunne forvente. Derfor bliver det roddet når fx en ferietur skal vises frem, da der springes frem og tilbage mellem de forskellige dage/tidspunkter, selvom filerne er navngivet således at en alfabetisk gennemgang vil give den korrekte kronologi. Afspilning af video filer fra USB enhed: Lyd og video er ude af synkronisering når der afspilles xvid/avi filer på boksen. Ønsker: Mulighed for at tilføje ny optagelse mens en anden optagelse er igang: Som boksen fungerer nu, er det ikke muligt at tilføje et nyt (senere) optagelsestidspunkt mens en anden optagelse er igang. Opensource firmware: Hvorfor skal Denver gøre alt arbejdet selv med at tilføje ekstra funktionalitet, når der sandsynligvis er brugere, der er villige til at hjælpe dem Redigeret af clif4d - 27-December-2009 kl. 12:52 |
|
svbg1979
Bruger Oprettet: 20-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 86 |
Sendt: 27-December-2009 kl. 22:27 |
Firmwareversion 20091104. FEJL: 1: Når man læser tekst-tv via modtageren (man skal benytte modtagerens tekst-tv-dekoder, da HDMI ikke sender tekst-tv-signalet videre til tv'et.) har jeg opdaget, at underteksterne forsvinder på den kanal man har læst tekst-tv på. Man skal så ind via knappen SUB.T og vælge undertekster igen. De er nemlig blevet slukket. Dette gælder uanset hvilken kanal man har læst tekst-tv på. 3: Når man vil se en film fra USB-pennen der er kodet enten i DivX eller XviD så hakker filmen lidt. Det gør det ikke på pc'en. At afspille mp3- og billedefiler fungerer fint. 4: Jeg har også lagt mærke til, at på DR HD kommer billede og lyd lidt ude af synkronisering efter at modtageren har stået på DR HD i f.eks. en time konstant. Det er kun på DR HD jeg har oplevet dette, altså ikke på de andre SD-kanaler uanset om det er MPEG-2- eller MPEG-4-kanaler. 5: At optage udsendelser fungere nogenlunde godt. Der kan dog være nogen gange hvor modtageren "fryser". Desuden er der også nogle gange hvor modtageren ikke kan se når USB-pennen bliver isat. Så skal modtagen enten slukkes eller USB-pennen skal udtages og så isættes igen. Jeg har prøvet med to forskellige USB-penne på henholdsvis 2- og 4 GB og det fungere med disse. De blev først formatteret på pc'en og dernæst formatteret på modtageren. Jeg prøvede at optage filmen Godzilla på DR HD via Timeren. Modtageren kom godt nok frem og spurte om jeg ville optage, men "frøs" så efter jeg trykkede OK. Modtageren måtte så genstartes, d.v.s. at starten af filmen ikke kom med. Jeg prøvede at optage igen og det gik okay. Jeg gik så ud fra, at modtageren nu ville optage filmen helt til slut, men nej. Den optog ikke ca. den sidste time af filmen til trods for, at der var ca. 900 MB tilbage på USB-pennen. Så alt i alt må man konkluderer, at optagefunktionen mangler noget "finpudsning". ØNSKER: 1: På Denvers hjemmeside er det desværre kun muligt at downloade den seneste firmwareversion. Det kunne måske være en fordel, at lægge de tidligere versioner ud til download også. Dog ved jeg ikke om modtageren kan downgraderes til en tidligere firmwareversion hvis man har lagt den nyeste ind. 2: Nogle af menuerne er skrevet med STORE BOGSTAVER. Der kunne det se lidt pænere ud, at det var ensartede, hvor man kun starter med Stort bogstav som man i de allerfleste menuer også gør. Redigeret af svbg1979 - 27-December-2009 kl. 22:32 |
|
DVDslideshowGUI
Bruger Oprettet: 03-Januar-2010 Status: Offline Point: 52 |
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 18:30 |
Rettelser: - Letterboksen bør være sort og ikke grå. - Ved afspilning af avi fra usb bør der korrigeres for 4:3 på 16:9 optagelser - dvs. med letterboks når dette er valgt i menu'en. Ønske: - Srt undertekst visning ved Avi afspilning. Redigeret af DVDslideshowGUI - 03-Januar-2010 kl. 18:34 |
|
steeen
Ny bruger Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
Sendt: 05-Januar-2010 kl. 07:51 |
Programinfo tekst-størrelse
På et 20" TV er det umuligt at læse teksten. Den bør (kunne) være samme størrelse som på EPG oversigten.
Menu dialogbokse
...med OK-knap bør også kunne lukkes med Exit knappen. Ved flere knapper er det tydeligt nok hvilken der er valgt.
Kan det passe
Savner signalstyrke info. Redigeret af steeen - 05-Januar-2010 kl. 07:54 |
|
Ole B
Bruger Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 77 |
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 22:43 |
vel bedst vente med foreslå mere til den nye update er, klar. .
ellers kan vi nok komme til vente evighed på nye kommer
|
|
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 22:51 |
Hej Ole,
/Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 23:26 |
Bare de kunne komme med en update så den kan dekode til 5.1
|
|
Slyerfox
Bruger Oprettet: 17-December-2009 Status: Offline Point: 98 |
Sendt: 12-Januar-2010 kl. 00:57 |
Firmware 04122009 m.fl. Bedre Analog out signal(styrke) på SCART (Hvis optagelse / afspilning ikke er stabil på USB, bør man i det mindste kunne koble boksen til VCR, og få et fornuftigt billede, som på andre DVB bokse)
Muligheden for "Fast forward" i mp3 filer under afspilning.
En liste over ikke kompatible eksterne USB enheder på Denvers hjemmeside - samt en angivelse af "Godkendte" Eksterne USB lagerenheder (som fungerer stabilt).
AT timer "Daglig" optagelse rent faktisk optager på samme tidspunkt dagligt - og bruger datoangivelsen som startdag - og ikke eneste dag...
AT Timer starter optagelse, selvom boksen er tændt, og står på anden kanal, end den i optagelisten angivne.
Vedrørende ustabil afspilning (afsp. går død) AT sikre at UART sender Flush Cache - og INIT USB, og derefter at forsøge et transfer_retry, hvor transfer gik død. (Fejltolerance)
|
|
abca
Ny bruger Oprettet: 11-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 14-Januar-2010 kl. 01:23 |
Jeg kan ikke vælge lydspor på Folketings-kanalen. På Boxers Sagem dims kan jeg vælge mellem originallyd og dansk tolkning (de er i færd med at grille den nye kommission)
|
|
netforce
Ny bruger Oprettet: 30-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 7 |
Sendt: 25-Januar-2010 kl. 15:47 |
har nu kørt et par dage med den nye firmware, og i hvert fald EPG funktionen er blevet forbedret, og fungerer nu fint
Mangler dog en time shift funktion, så man kan pause tv, eller se en optagelse, imens den optager færdig. Er det muligt at få ved en firmware update? |
|
Besvar | Side 123 11> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |