recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital eller??... (parabol jomfru)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal Digital eller??... (parabol jomfru)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Emne: Canal Digital eller??... (parabol jomfru)
    Sendt: 28-Januar-2010 kl. 21:45
Da jeg skal flytte til en ny lejlighed og jeg ikke har i sinde at betale 6000,- for tilkobling til kabel-tv, har jeg været på udkig efter en ny løsning mht. modtagelse af TV.

Jeg har ikke det mindste forstand på paraboler, og den nemme løsning vil være at vælge Canal Digitals tilbud (da de bl.a. har ESPN så jeg kan se baseball) - MEN, er det en god løsning? - hvad siger I der har Canal Digital? - er der tilfredshed med modtagekvalitet, boks mv.?

Hvis man nu får CD og deres skål, LNB, HD boks osv. kan man så udelukkende se de kanaler CD tilbyder, eller er der mulighed for at hente nogle tvivlsomme tyske/engelske etc. gratis kanaler ned?

Er der nogen idé i at købe en parabol med modtager osv. uden noget abn. og så selv sætte sig ind i hvordan den skal monteres, indstilles osv?

Min indre nørd fortæller mig at det kunne være uendeligt sjovt at stykke det hele sammen selv og få mulighed for at modtage en masse obskure kanaler og wild feeds, men på den anden side vil jeg egentlig bare gerne læne mig tilbage, tænde for skidtet og nyde noget indhold..

What to do?
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2007
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 22:02
Kun til info. ESPN HD kommer her i februar.

Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2008
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af sapi100 sapi100 skrev:

Kun til info. ESPN HD kommer her i februar.

Uh, lækkert.. kommer den på Canal Digital ?
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 23:00
Yes

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 23:08
CD fungerer på alle typer bokse med CONAX support, så helt klart er det stadig det foretrukne valg af boks, især når man skal se på HD kanal udvalget som de lægger oveni (næsten gratis).

sålænge den option eksisterer at bruge andre bokse vil de være mit egen foretrukne valg.

og der er helt sikkert mange udfordringer i at sætte den skål op og få pejlet sig ind på 1w når man ikke sådan lige har den store erfaring.. (nogle bliver dog trætte når de har stået i sneen i flere timer)

næste er jo om du så vælger en linux baseret boks, eller en standard boks som bare kan de basale funktioner..   En mellemting kunne være den jeg har (Fortis 9000HD), som delvist er linux, og virker med kortet direkte i interne slot uden CA modul.  det er en linux boks, de har bare ikke givet udviklere en chance, da plugins er begrænset og pladsen er minimal.
men stabil er den da.   (digitalt.tv vil nok snart have en OEM version af den boks, Tevion mener jeg navnet er)

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 00:44
Jeg er lige med på en lytter/kikker....

Kan ikke få YouSee (hele gaden blev sprunget over for mange år siden)

Kan få (og har haft) FiberTV gennem EnergiMidt, men hader deres forkerte beskæring af aspect ratios, for dårlig billedekvalitet til den enorme båndbredde de har til rådighed og elendige interface på deres bokse.

Har TDC-TV (markedets bedste interface), som jeg ikke længere billedekvalitets mæssig er glad nok for når jeg har set hvor godt CD kan være. Og HD kanaler på til overpris???

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 07:14
Jeg har Family pakke fra Canal Digital på grund af mange HD kanaler og plus de ekstra BBC og ESPN kanaler.Nu kommer en ekstra ESPN HD, så har man ialt 12 HD kanaler.Jeg vil ikke betale for alt det her til Yousee.

Til top
pryssing Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Oktober-2009
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 10:15

Canal Digitals HD-kanaler koster ikke ekstra, men antallet af HD-kanaler er af afhængig af hvilken pakke du vælger.

Hvis du vælger en af CD's HD-boxe, så bliver du begrænset til kun at kunne se CD's kanaler. Altså ingen gratis underholdning fra tyske/engelske/free-kanaler.
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 10:33
Ikke helt korrekt.Den box jeg har uden harddisk kan "se" 19E,13E,5E og 1W.Motor kan nok ikke styre derfor kræver 4 hoved til at kunne de andre Sat,men jeg har kun brugt til 1W.

Oprindeligt skrevet af pryssing pryssing skrev:

Canal Digitals HD-kanaler koster ikke ekstra, men antallet af HD-kanaler er af afhængig af hvilken pakke du vælger.

Hvis du vælger en af CD's HD-boxe, så bliver du begrænset til kun at kunne se CD's kanaler. Altså ingen gratis underholdning fra tyske/engelske/free-kanaler.

Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 16:51
Dark Star, du skal også tænke på, om du har et sted at sætte parabol antennen op, og om du må gøre det. Antennen skal sættes op så den peger mod syd og så drejes en anelse mod vest og helst have rimelig frit udsyn.
En anden ting at overveje er, om du har flere fjernsyn. Hvis du har flere fjernsyn, du gerne vil have mange kanaler på, koster det ekstra.
http://www.canaldigital.dk/TV/parabol-tv/Tv-i-flere-rum/
http://www.canaldigital.dk/TV/parabol-tv/Tv-i-flere-rum/Nye-kunder/

Har selv Canal Digital og er godt tilfreds. Skal det være parabol er CD at foretrække frem for Viasat.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 18:02
med det sne vejr som er hernede lige nu, så kan jeg godt sige at DVBS er meget bedre end DVBT, hvor jeg ellers havde 80% på dvbt og ingen problemer, så er den helt gal i øjeblikket..

og selvom mine LNB's er dækket, så er der ingen modtage problemer..

Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Jeg er lige med på en lytter/kikker....

Kan få (og har haft) FiberTV gennem EnergiMidt, men hader deres forkerte beskæring af aspect ratios, for dårlig billedekvalitet til den enorme båndbredde de har til rådighed og elendige interface på deres bokse.

Blot til info, så kommer Energimidt med hele deres "analoge" pakke i DVB-C her per 2. feb.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu