recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector og scartstik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector og scartstik

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Emne: Selector og scartstik
    Sendt: 05-Marts-2006 kl. 14:29

Jeg har lige købt et Samsung LE32M61. Endvidere har jeg købt en selector.

Jeg skal nu have forbundet min Selector til fjernsyn og min DVD. Jeg har købt følgende scartstik til forbindelsen mellem mit fjernsyn og Selector http://www.directshopper.de/hama-scart-kabel-metal-gold-1-5- mtr-48701_kabel-adapter-tv-video_p

I mellem min Selector og DVD'en skal jeg også have et scartstik, men det kan ikke komme i Selectoren, grundet at det andet der går mellem fjernsyn og Selector går skråt ind over den anden port til DVD'en på Selectoren. Som i kan se på linket, så er det kabel mellem fjernsyn og Selector "skråt".

Hvad kan jeg lige gøre, vil jo gerne have så godt billede som muligt...?

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 14:36

Hej Den DVD? du har er det bare en afspiller eller hvad?

HVis det er en alm dvd afspille skal den ikke i Selectoren

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Hej Den DVD? du har er det bare en afspiller eller hvad?

HVis det er en alm dvd afspille skal den ikke i Selectoren

Ja, det er bare en ganske almindelig DVD afspiller. Kan jeg bare smide den direkte i i fjernsynet i stedet?

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 14:43
Problemet er bare at Selector og DVD står samme sted (oppe på en reol) og fjernsynet et stykke fra. Jeg har nu købt ovenstående scartkabel til at sætte mellem fjernsyn og Selector (det er 5 m). Derfor ville det være smart at have Selector og Kabeltv sat sammen (for det virker jo, den overføre billedet) istedet for at jeg skal ud og købe længere ledninger til at sætte mellem DVD'en og fjernsynet...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 14:46

Er der signal gennemsløjfning på din Recorder.? Hvis der er, så forbinder du Selector til Recorder og Recorder til TV. Alternativt køb 2 af disse kabler fra THansen, de fås også i 0,75M, og det er kabler af god kvalitet. Jeg bruger dem selv og har ingen problemer med dem.

Scartkabel flat, 1,5M Clicktronic
Varenr.: 20054
Kr. 149,00

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er der signal gennemsløjfning på din Recorder.? Hvis der er, så forbinder du Selector til Recorder og Recorder til TV. Alternativt køb 2 af disse kabler fra THansen, de fås også i 0,75M, og det er kabler af god kvalitet. Jeg bruger dem selv og har ingen problemer med dem.

Kr. 149,00

Ved ikke lige om der er signal gennemsløjfning på min DVD, hvordan ser jeg lige det??

Jeg har selv kigget på de kabler du skriver der, men problemer er at mit TV står på en fod, hvor der er en kabel bakke bagpå, hvor der ikke er plads til kabler af denne tykkelse (der går en skrue i midten, rigtig smart), så det kan desværre kun være runde kabler...

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 14:50
Og det er ikke en recorder, det er en ganske alm. DVD afspiller, ved ikke om det gør nogen forskel og bliver billedet forringet af det??
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Kr. 149,00

Nu var det en alm DVD afspiller han havde

Hasn bliver jo nok nød til at et extra kabel

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 14:54
Tror ikke der er gennemsløfning på min DVD, da der ikke er plads til nogle scartstik bag på den.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 14:56
Hvilket kabel vil i foreslå så, når det skal være med rund ledning (altså ikke med et bånd som ovenstående) og det skal være med en "lige" indgang (magen til stikket ovenover)??
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 14:56
Har overvejet dette, det opfylder alle kravene, men er det overhovedet noget værd??
http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=hifi&cMain=Vi deokabler&cSub=Bandridge&id=1829&action=produkt
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2006 kl. 14:59

Jeg gik ud fra at det var en Recorder, da man jo ikke forbinder en afspiller med en Selector. Derudover er der jo ikke video IN på en Selector kun video Out. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu