recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny tv ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy tv ?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
New guy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Februar-2010
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny tv ?
    Sendt: 02-Februar-2010 kl. 20:50

Hejsa

Jeg var ud og kigge på nyt tv og det er ikke nemt og valge mellem (og der er nemt når nu jeg ikke ved meget om dem heller) all de fin tver.
men jeg valg de 3 som er:
sony kdl-40w5500
philips 42pfl7404h eller
42" panasonic tx-p42x10y
er der nogen der kan hjalp mig med ,hvilken er der best?
tak

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 20:55

Panasonic. Bedre betragtningsvinkel, hurtigere billed opdatering, suverent billede især når det er korrekt indstillet. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 20:56
Hvis du foretager en kalibrering, hvilket du nok ikke gør, så vil Sony levere det bedste billede. Bedste køb til prisen er dog stadigvæk Panasonic P42X10Y, som overall leverer rigtig fin billedkvalitet, og så kan det købes for under de 5000 Kr.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Panasonic. Bedre betragtningsvinkel, hurtigere billed opdatering, suverent billede især når det er korrekt indstillet. 

Nu er der jo ikke meget man kan indstille på et X10, faktisk minimalt. Billedet i Biograf-mode, leverer vel det mest optimale billede skærmen kan gengive, meget bedre kan det ikke rigtig blive. Jo, man kan slå lidt billedfunktioner fra, men det er det. Man kan ændre lidt på de forskellige parametre som kontrast, men ingen af delene bidrager rigtig til bedre billedkvalitet.

Billedet her er fint, ingen tvivl om det, men vil så bare påstå, at hvis man mener X10 sådan rent teknisk, uden at skele til prisen, leverer et fantastisk billede, så må man tro om.

På W5500 har du langt flere justeringsmuligheder, som i sidste ende faktisk resulterer i en overall bedre billedkvalitet, hvis man altså gider kalibrere skærmen. Hvis ikke, er man bedre tjent med Pana. Bedre billedopdatering kan jeg bestemt ikke nikke genkendende til. Det er nogenlunde på samme niveau. Panasonic har endda ud fra hvad jeg ser, en tendens til at hakke lidt mere. Bedre betragtningsvinkel er der så ikke noget at komme efter.

Alt i alt ender det dog alligevel med, at jeg anbefaler Pana. Det skal siges, at jeg står med begge i soveværelset, Pana dog midlertidigt, men det har givet mig en mulighed for at sammenligne billedet nøje, selvom jeg endnu mangler en del jeg gerne vil teste.

Redigeret af vasif - 02-Februar-2010 kl. 21:16
Til top
New guy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 21:15
hej vasif
Dvs. at du mener at sony er best af de 3?
Til top
New guy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 21:17
hvad betyder kalibrering? tak
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 21:18

Billedet på PX 80 blev bedre efter at have justeret det op med DVE, der blev meget bedre balance mellem lys kontrast og farve, samt den rigtige intensitet på farve.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
New guy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 21:20
er der kampe mellem Panasonic og sony nu? Smile

Redigeret af New guy - 02-Februar-2010 kl. 21:20
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af New guy New guy skrev:

hej vasif
Dvs. at du mener at sony er best af de 3?

Nej ikke nødvendigvis. X10 er alt i alt en dejlig skærm, som har mange positive elementer, og det bedste er, at du egentlig ikke behøver at gøre noget specielt for at nyde det lige fra start, da billedet er rigtig fint med Biograf-mode, og brugervenligheden er fin, uden alt for meget hurlumhej. Taget prisen i betragtning, kan jeg ikke rigtig se hvorfor man skulle vælge F.eks W5500, hvis man primært skal bruge det til Tv osv. W5500 har dog som helhed langt mere at byde på af f.eks ekstrafunktioner, men det har så også sin pris, og det er vel de færreste som for alvor gør brug af disse. Selv hvis man kalibrerede skærmen, hvilket man sådan egentlig er nød til for at opnå en bedre billedkvalitet, så kunne det ikke rigtig betale sig.
Til top
New guy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 21:29
oki,der jeg var i bilka idag kunne jeg se at billede på sony og philips var meget mere klar end x10.kan det være at den ikke var indsillerte....?
tak
hvordan er philipsen i forhold til de 2 ?
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Billedet på PX 80 blev bedre efter at have justeret det op med DVE, der blev meget bedre balance mellem lys kontrast og farve, samt den rigtige intensitet på farve.

Har prøvet det samme på X10. Justeringen af lys og kontrast i forhold til standardindstillingerne (Biograf), bevirkede til et ringere billede, da sortere end sort, dvs. den yderste af de tre bjælker tydeligt kunne ses med det samme, så snart jeg skruede op for én af de to parametre, og det er jo ikke lige meningen. Derfor var det mest hensigtsmæssigt at bevare det som det nu engang var. Inde på Flatpanels.dk, har anmelderen faktisk heller ikke pillet ved hverken kontrast, lysstyrke eller farvetemperatur, i forhold til standardindstillingen. Justering af farve var heller ikke en succes, kunne ikke få de primære farver korrekt, hvilket nok skyldtes manglende RGB. Men jeg er villig til at prøve en gang til, da første gang måske indrømmet var en lille smule forhastet, men tror nu ikke det ændrer sig så meget. Jeg vil ikke gå i detaljer med de enkelte ting, da det ikke er det tråden handler om.
Til top
New guy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 21:48
dvs det bliver w5500.ik?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu