recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Xtreamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Xtreamer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mdande Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Xtreamer
    Sendt: 01-Februar-2010 kl. 23:50

Hej.... Har brug for en hjælpende hånd... Har lige købt en Xtreamer samt 2 usb antenner(Xtreamer)da jeg lige pt. ikke har en trådløs router.... Men når jeg går ind i indstillingerne på Xtreameren og vil køre trådløs forbindelse fra pc til Xtreameren, finder den ikke nogen forbindelse. samtidig står der på computeren at det trådløse netværk ikke er tilsluttet....Men da jeg desværre ikke har så meget forstand på computere, så ved jeg sgu ikke rigtig hvad jeg skal gøre for at få det til at virke...? Håber der sidder nogen derude der kan hjælpe migTongue

Hilsen   mdande

Sony BDP-S570

Harmony 1000+IR/RF

Orbaudio mod2 5.1 speakers

Xtreamer/Squeezebox duet
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 00:01
Jeg kan ikke hjælpe med opsætningen, men du skal opsætte noget der hedder "Ad-Hoc# netværk. I windows er det ikke det store, men om exstreameren understøtter det ved jeg ikke, men har mine tvivl.

Til top
mdande Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 17:26
Er det på pc`en eller er det på Xtreameren..?   hvordan sætter man det op,sorry at jeg spør, men har jo desværre ikke så meget styr på detConfused

Sony BDP-S570

Harmony 1000+IR/RF

Xtreamer/Squeezebox duet
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2010 kl. 08:13
Du skal gøre det på begge maskiner. På PC'en er proceduren:

Follow the below steps to setup an ad hoc connection in your Vista Machine
1.
 Click Windows Button (Start button) -->> Control Panel -->> Network and Sharing Center
2. Select Set Up a Connection or Network
3. In the follow-up screen choose Set up a wireless ad hoc (computer-to-computer) network, click Next
4. Read the information on the follow up screen and click Next
5. Type a Valid Network Name like Safekom, if want to secure the network then select the security as WEP and type a valid 10 characters hexadecimal key otherwise select No Authentication (Open)
6. Check the box where it says Save this Network
7. Click Next       

Men som skrevet tidligere tvivler jeg på at Xtreameren supporterer det :((  Køb et accespoint, eller en billig trådløs router.
Til top
mdande Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2010 kl. 15:45
Tusind tak for info Smile. Håber sgu det virker, ellers så må jeg investere i den der trådløse router

Sony BDP-S570

Harmony 1000+IR/RF

Xtreamer/Squeezebox duet
Til top
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2007
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2010 kl. 21:33
Hej

Xtreamer-antennen er som end god nok til filer der ikke har en særlig høj bitrate, men så snart du kommer op i mkv'er (HD materiale) så skal du nok gå over til et kablet netværk, da antennen ellers ikke kan trække trafikken :)
Men ellers så held og lykke med din streamer, du skal nok blive glad for den !
Til top
mdande Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2010 kl. 22:06

Okay .....Det er lidt ærgeligt for jeg ville helst undvære kablet , men hvem vil ikke det Wink. Er på job lige pt. så jeg får ikke lige prøvet det af før imorgen, hvis jeg ellers kan kan finde ud af det.  Er desværre rimelig lost når det kommer til computere og opsætning af router mm. For det skal helst skæres ud i pap til sådan en som mig he he. Men jeg prøver somsagt lige det som pfugl har skrevet til mig jeg skal gøreSmile... Men tak for input . Glæder mig til at prøve det af imorgenBig smile

Sony BDP-S570

Harmony 1000+IR/RF

Xtreamer/Squeezebox duet
Til top
kim_ulf Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 22:36
så lige på xtreamer´s hjemmeside at der er kommet en ny version firmware 2,2 og der skulle være fikset lidt på performance når den køre trådløs, samt en masse andre ting. Så mon ikke det snart bliver bedre når man køre trådløs?
SONY 46X3000
SONY DAV-X10
SONY PS3
SquezzeBox Slim Device
Xtreme 2,5 medie player
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu