|
Projektor skal købes men hvilken? |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | |
Censur
Junior bruger Oprettet: 30-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 30 |
Emne: Projektor skal købes men hvilken? Sendt: 30-Januar-2010 kl. 19:36 |
Hej Allesammen
Efter lang diskussion er mig og konen blevet enige om at vi skal købe en projektor istedet for et godt fjernsyn hvilket jeg jo synes er helt perfekt hehe.... Men jeg må indrømme min viden om projektorer er meget lille så jeg håber på nogle med mere viden herom kan guide mig lidt Full HD er selvfølgelig et most men jeg tænker bare kommer der noget nyt her i år inden for projektorer eller er det kun indenfor fjernsyn der kommer helt innovative funktioner? er der noget der hedder 3D projektorer (ved godt det eksistere men jeg mener til hjemmebrug) og er det til at betale ? links på gode tilbud osv. må meget gerne postes Håber i kan hjælpe mig Hilsen Jesper Jeg har kigget lidt på bla. Sony BRAVIA VPL-HW10ogBenQ W6000Budgettet ligger på ca. 10,000,- - 15,000,- (kan hæves en smule) PLEASE HJÆÆÆLP MIG!!! |
|
CSO
Junior bruger Branchemedlem Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 21 |
Sendt: 30-Januar-2010 kl. 19:55 |
Hej Jesper,
|
|
Censur
Junior bruger Oprettet: 30-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 30 |
Sendt: 30-Januar-2010 kl. 20:29 |
Hej Carsten
Tusind tak for svaret/hjælpen Ja 3D havde jeg heller ikke regnet med var noget som man skulle invistere i endnu men det kommer vel! Men er der en eller flere modeller du kan anbefale i den prisklasse? Den vil blive brugt som primær skærm i stuen til tv x-box blu ray osv. der vil være ca. 3½ - 4 meter fra siddeplads til billede Jesper |
|
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Sendt: 30-Januar-2010 kl. 22:25 |
BenQ er DLP, som jeg synes er vældig godt :)
Husk at lærred også koster penge! Jeg har et par gamle CRT fjernsyn, som jeg aldrig bruger - projektoren kører det hele :) 100" er altså bare fedt - men der er også en slange i paradis - mørklægning! Er så heldig at have et helt rum til rådighed, så jeg har malet bag vægen sort og ellers gråt, vinduer er blændet af!
|
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|
Censur
Sendt: 30-Januar-2010 kl. 22:40 |
Ja jeg har kigget på lærred også vil gerne have et med motor...
Hva ville i anbefale altså maskine + lærred + ophæng budget 30.000,- max der er kun et vindue i rummet og det kan mørklægges. men man skal vel hverken spare på lærred eller projektor så hvis man skal have noget ordentligt hva skal man så gå efter? undskylder for min uvidenhed herom men gider ikk købe forkert udstyr (som mor altid sagde hellere gøre det rigtigt første gang) ;) Ang. lyd har jeg en fin denon reciever og nogle dejlige dali højtaler og sub som spiller ganske fint men har nu tænkt mig at få en konsulent ud og sætte det hele op når det er... men alt hjælp links og gode råd er meget værdsat Jesper |
|
Idero
Junior bruger Oprettet: 13-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
Sendt: 31-Januar-2010 kl. 09:58 |
Hey
Sprang selv fra det store fjernsyn for 5 år siden og er på tredje setup nu. Igår fik jeg endelig min nye projektor (Optoma HD82) igang. Den kan købes for lige under 20K, har et fantastisk billede og er stort set lydløs. Jeg har et motoriseret Lærred fra Qualityscreen. One kasette i Aluminium og et hvid lærred. Det skal jeg udskifte i løbet af de nærmeste par måneder med et Tab tension lærred. Hvis du ønsker det skal være pænt i Stuen er Denne kasette absolut det pæneste jeg har set. Tag en snak med John fra Qsreen om hvad han kan anbefale. Held og Lykke |
|
Censur
Sendt: 31-Januar-2010 kl. 14:04 |
Ok takfor info... jeg prøvet at høre i Qscreen
Et andet spørgsmål... jeg har 2 stuer som skilles af det som kalder franske dører med dørene er taget ud er det muligt for mig at hænge lærred over dørkarmen på det der engang var franskedører og så lade lærred gå ned over og altså hænge frit uden en væg bag sig eller vil dette ødelægge billede fuldstændigt? |
|
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Sendt: 31-Januar-2010 kl. 22:21 |
Jeg har gode erfaringer med Otto fra AV-Precision. God fornøjelse
|
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|
Censur
Sendt: 31-Januar-2010 kl. 23:57 |
Hva med Panasonic - PT-AE4000 er dette et godt valg?
Et andet spørgsmål... jeg har 2 stuer som skilles af det som kalder franske dører med dørene er taget ud er det muligt for mig at hænge lærred over dørkarmen på det der engang var franskedører og så lade lærred gå ned over og altså hænge frit uden en væg bag sig eller vil dette ødelægge billede fuldstændigt? |
|
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 01-Februar-2010 kl. 00:24 |
Den er ok!
|
|
Censur
Sendt: 01-Februar-2010 kl. 01:11 |
HEHE.... ok? ikke særligt ophidsende karakter af en projektor til 20.000+!!!
jamen efter hvad jeg har læst og i den prisklasse er de bedste: Sony VPL-HW15 - 18.317,-BenQ W6000 - 17.990,- Panasonic PT-AE4000 - 21.335,-og hva med Pioneer KRF-9000FD er den helt umulig og opstøve og er den bedre end de andre?Et andet spørgsmål... jeg har 2 stuer som skilles af det som kalder franske dører med dørene er taget ud er det muligt for mig at hænge lærred over dørkarmen på det der engang var franskedører og så lade lærred gå ned over og altså hænge frit uden en væg bag sig eller vil dette ødelægge billede fuldstændigt? |
|
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 01-Februar-2010 kl. 08:24 |
Pana'en kan købes til 14k i USA incl. alt. Prøv at se den tråd som er lidt længere nede på listen!
Pioneerén er ikke til at opstøve. BenQ er rigtig fin. Det plejer at være et ganske fint mærke. Godt billede til en ok pris. Sony'en har også et godt billede. Prøv at se dem IRL, da du måske kan se regnbuer alt efter teknologi. |
|
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |