recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uventede kopihindringer og TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUventede kopihindringer og TDC

 Besvar Besvar Side  123 17>
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Emne: Uventede kopihindringer og TDC
    Sendt: 22-August-2005 kl. 13:31

Hej,

Jeg har oprettet denne tråd, da en del indlæg i Sony-brugergruppen har påvist, at ikke kun Sony recorder-ejere hindres af TDC i at optage eller overføre optagelser fra harddisk til DVD.

Netop nu er mindst 8 modeller fra 3 mærker rapporteret som ramt - tidligere eller nu - af situationen, TDC nu er gjort opmærksom på.

Før du poster noget her og for at undgå gentagelser, bedes du lige tjekke disse:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6059&P N=1&TPN=1

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6171&P N=1&TPN=1

 

 

I nye indlæg, angiv venligst (hvis relevant):

  • Din recorder-model
  • Selector-model (Teledanmark og TDC OnCable = Sagem ICD 3000, Casema = Sagem ICD 4210 eller den nye, lille Sagem ICD 60) og
  • hvor du bor - der er geografiske forskelle.
  • har du evt. fejlmeldt noget? Hjalp det?

(Gen-)Redigeret for at angive Selector-modeller nøjagtigt. De står i aldersrækkefølge.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 15:41

Hej,

Jeg sendte også info til TDC's kabelnetfejlservice om denne tråd og TDC har netop svaret mig, at de undersøger sagen. Der kan være noget med chips, der indgår i flere mærker af recordere. De er klar over, at Sony og Pioneer "driller" hvor Philips ikke gør. JVC nævnes ikke.

De vender tilbage - det gør jeg også, når der er nyt i sagen.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Hej,

Jeg sendte også info til TDC's kabelnetfejlservice om denne tråd og TDC har netop svaret mig, at de undersøger sagen. Der kan være noget med chips, der indgår i flere mærker af recordere. De er klar over, at Sony og Pioneer "driller" hvor Philips ikke gør. JVC nævnes ikke.

De vender tilbage - det gør jeg også, når der er nyt i sagen.

Hej Carser,

Har ikke selv hørt noget fra TDC idag, men det er da godt at de stadig undersøger sagen. Bare de dog kunne bekræfte at problemet ikke findes på den nye Selector! Vil nemlig ikke udskifte min gamle Selector, hvis det ikke løser problemet 100 %

Der er tilsyneladende ingen herinde, der har en Sagem 60 og som gider at lave en lille test ?

filmfreak

 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 16:51

Hej Filmfreak,

Jeg synes, vi skal give TDC lidt tid nu. 

Netop i dag er det den 22. Dagen, hvor kanalflytningen iflg. Infokanalens tekst-tv skulle være/blive færdiggjort.

 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 17:00

Jeg har tidligere nævnt, vistnok i en anden tråd omhandlende dette, at jeg ingen problemer har med den nye dekoder og har heller ikke haft det. Jeg skiftede min dekoder ud ved årsskiftet netop på grund af copy-once problemerne på DR1 og DR2 :-)

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af norbert norbert skrev:

Jeg har tidligere nævnt, vistnok i en anden tråd omhandlende dette, at jeg ingen problemer har med den nye dekoder og har heller ikke haft det. Jeg skiftede min dekoder ud ved årsskiftet netop på grund af copy-once problemerne på DR1 og DR2 :-)

Ja det er også rigtig - du har så vidt jeg husker en pioneer recorder ? Kunne godt tænke mig en test med en Sony HX710/910 recorder.

Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 17:34

OK - så er jeg med :-)

Men min kammrat har for en måned siden købt en Sony HD, og han har ingen problemer med nogen af dem - og han har ogå den nye dekoder :-)

Til top
SJOK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 20:43

Jeg har også Sagem 60 og Panasonic E85  - ingen problemer med at optage! Sagem 60 er dejlig lille i forhold til den gamle Selector og ikke mindst hurtigere og bedre. Hvis man køber Canal+ (219 kr. pr. md) er Sagem 60 faktisk gratis.

 

 

SJOK
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 21:15
Var der andre end mig, der fik "CopyOnce" på Rejseholdet i 16:9 via Selector i aften?

Hvis der er, så kontakt mig i "pb" - jeg har en perfekt optagelse af aftenens afsnit i fuld 16:9 og med bort-redigeret kommentator-snak over slutteksterne.

Det er IKKE en carte blanche til at alle kan få kopier, men de af jer, der p.gr.a. TDCs manglende fejlretning ikke har været i stand til at optage aftenens afsnit i 16:9 format kan af denne vej få en kopi i kvalitet MN22 (lidt bedre end SP - 01h50m på Pioneer, så der skulle være plads til 2 afsnit pr. disk).

Jeg forbeholder mig retten til at afvise at lave kopier til folk, hvis jeg får på fornemmelsen, at det ikke skyldes CopyOnce problematikken.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2005 kl. 20:02

UPDATE:

Intet fra TDC endnu. Min Selector (rebootet og direkte tændt på kanal 6 = TV3) giver Copy once på TV3, der lige om lidt sender Fire Bryllupper og en begravelse.

Sony 710, Sagem 4210, Amager



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
flhansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

UPDATE:

Intet fra TDC endnu. Min Selector (rebootet og direkte tændt på kanal 6 = TV3) giver Copy once på TV3, der lige om lidt sender Fire Bryllupper og en begravelse.

Sony 710, Sagem 4210, Amager

Hmmm

Det lyder dæleme ikke rart det der. Også TV3... Det er nærmest som om det breder sig? Jeg gider altså ikke købe en ny Selector endnu. Hvis jeg gør det er jeg næsten sikker på at der kommer et 'erstatningstilbud' fra TDC flyvende treethalvt nanosekund efter

 

mvh

Flemming Hansen
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 14:05

INTET NYT

Jeg har stadig ikke hørt nyt fra TDC og faktisk heller ikke oplevet nogen kanalombytning på hverken kabelnettets analoge kanaler eller Selectors.

Har I hørt/set noget?

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu