|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
mortensendk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2010 Status: Offline Point: 49 |
![]() Sendt: 07-Februar-2010 kl. 23:05 |
hej med jer
Kunnne i være rar at hjælpe mig på vej. jeg skal ud og købe nas men har bemærket at mange skriver om qnap her inde, jeg havde ellers forelsket mig i 209+II
Jeg er særlig interesseret i at kunne vise film og billeder via Dlna på mit TV
Senere at kunne tilslutte sonos Zp90 og spille musikken derfra.
mit ønske om disk størelse er kun 2 stk 1 Tb diske i spejling for sikkerhedens skyld
håber i kan give mig lidt gode råd
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jvf anmeldelsen af Synology DS-209 og DS-209+II virker det ikke som om du specielt har behov for DS209+II fremfor DS209. Derudover virker det som om de begge outperformer Qnap 219P når det kommer til Raid1, så du kan vel spare lidt penge og "blot" købe en DS209 til omkring 1800kr? Der er forøvrigt følgende citat fra Synology omkring forskellen på de to modeller: "The biggest difference is that the DS209+II is made for multi-user environments. The greater pricing for the DS209+II is for the ability for many users to not affect bandwidth.".
|
|
![]() |
|
Wheels ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 67 |
![]() |
Både Synology og QNAP har godt ry, så jeg tror ikke, du går galt i byen, uanset hvilken du vælger. Kig evt. nærmere på feature-oversigterne, hvor der er diverse forskelle. F.eks. har Synology ikke hot swaps af harddiske (så man kan udskifte dem, mens maskinen kører), og der er forskel på strømforbrug i drift/standby, hvis det betyder noget.
|
|
![]() |
|
mortensendk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2010 Status: Offline Point: 49 |
![]() |
Jeg talte med den lokale IT leverandør datatel.dk og han forklarede mig at det ville kunne mærkes hvis jeg havde den lille at hvis jeg anvendt flere aplikationer så kunne man mærke at den blev langsommer specielt ved video encoding og hvis man ville høre musik eller gå på den udefra samtidig, men det er jo sjældent det sker.
|
|
![]() |
|
![]() |
er der nogen der ved om squessebox eller sonos zp90 fungere bedre eller dårligere på den ene eller anden?
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
NAS'en skal vel ikke lave video-encoding...? Hvis du vil have Squeezebox Server kørende, vil jeg mene at du vil kunne mærke lidt forskel på hvertfald 209 og 209+II (bedst performance på sidstnævte) - ved ikke, hvor Qnap placerer sig her.
|
|
![]() |
|
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
![]() |
jeg er med på en lyter da jeg onsker også at investere i nermeste fremtid i netop en at de to nas.. dog imelem 209 og qnap (da jeg synes ikke at 209+II er vesentlig bedere and 209 for en almenlig privat brug)
|
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|
![]() |
|
![]() |
Mener du at den kan den ikke eller? Jeg har forstået det som dan laver divx film eller lign om til format som fjernsynet kan se vi dlna porten og dertil kræver den kræfter.
Feks. hvis jeg skulle se lidt film og konene hører lidt musik fra den via sonos eller squeesebox "ved ikke helt endnu hvilke af dem det bliver" og samtidig står den måske og downloader det er jo ikke en helt utænkelig situation at komme ud for. det er der jeg måske tror det kan mæsrkes og det er også her den lokale IT handler mener at jeg ville have glæde af 209+II.
Men med hensyn til valget af hvilke nas jeg skal vælge synology eller qnap ja så er jeg i vildrede, det ser ud til at qnap har et super fedt bruger interface men måske ikke er så gennemført som synology set yúd fra mulighedderne på deres hjemmeside men ved det ikke med sikkerhed prøve at grave i deres forum og er kun nået til synology
Men de fleste her på recordere giver udtryk for qnap rykker for vildt, men hvis man ser i signaturerne har de fleste synology
Hvad siger i? hvad er jeres erfaring.
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
>>Men de fleste her på recordere giver udtryk for qnap rykker for vildt, men hvis man ser i signaturerne har de fleste synology<<
Jo, men fordi folk køre Punto er jo ikke det samme som at det er den bedste bil. :)
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Hvis nu man havde en ordentlig router, eller en god switch, som kan indstilles til at favorisere bestemte filformater, ville ftp'en jo ikke kunne stjæle båndbredden.
Der findes routere/switche der understøtter det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |