recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn Hour c200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn Hour c200

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sinclair2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn Hour c200
    Sendt: 11-Februar-2010 kl. 13:01
Nogle som kan fortælle mig hvilket kabel jeg skal bruge, for at forbinde min nye popcorn hour c200 til min PC..? Troede det var lige til :o(
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 13:19
ethernet hvis du skal flytte data.  (altså via dit netværk..)

Iøvrigt.. velkommen til, og tillykke med din c-200.. håber du bliver glad for den..... husk altid.. start med at updatere firmware hvis du ikke allerede har gjort det.

Redigeret af rhsin - 11-Februar-2010 kl. 13:25
Mvh

René
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 14:01
Hej, og takker samt tak for hurtig svar Smile Har prøvet at oprette den via netværk, men bare ude held Cry Må lige prøve med et andet kabel..

Troede seriøs bare, man nemt lige overførte til harddisken, også var køreklar, men der tog jeg fejl Confused

Men jeg er stædig, så det skal nok komme op og køre LOL
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 14:15
måske du lige skal prøve at beskrive dit setup, sådan hele vejen rundt, hvor du ønsker film skal lagres (PC/NAS/C-200) for der er lidt forskellige vinkler på hvordan man har fat i sin c-200

Jeg har feks aldrig fat i min c-200 fra min pc... alt mit data kommer fra PC til NAS til C-200... jeg har godtnok en lille harddisk sat i c-200 men har aldrigt brugt den.. syntes det er langt nemmere fra NAS også kan alle afspillere i huset tappe på samme bibliotek
Mvh

René
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 14:24
Min idé med c200, er at jeg vil fylde harddisken (1T) op med film, også tilslutte den direkte til fjernsynet, hvor jeg så ind imellem skifte HD ud med en ny.

Men lyder meget fornuftig med et NAS system..

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 14:51
for at du kan tilgå C-200 med den indbyggede harddisk skal du tilgå den enten via smb, eller FTP, sådan som jeg forstod en anden brugers erfaringer ville hastighederne være bedst over ftp... så det må være at anbefale... så du skal bare have fat i et program på din PC feks filezilla http://filezilla-project.org/ også er det blot at indtaste den lokale ipadresse på din c-200 i filezilla og kopiere filerne over af den vej (har du sat adgangskoder på c-200 under ftp skal du selvsagt bruge dem)

husk at sikre dig at FTP netværksservice er slået til under dine indstillinger på c-200

Redigeret af rhsin - 11-Februar-2010 kl. 14:52
Mvh

René
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 15:38
Hej igen..

Takker for alt din support/tid, men nu lyder det som om jeg snart hellere må sælge den til anden side. For nu er det ved at være ude fra min forstand Confused Regnede ikke med, det var så indviklet..

Men ingen har sagt, det skulle være let Wink

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 16:09
Det behøver ikke være indviklet Smile

Du kan også gøre noget andet der måske er lettere
Tag din harddisk og sæt den i din PC med et satakabel ligesom de andre harddiske der sidder i den
Fyld den op med dine filer
Tag harddisken ud af din PC, og sæt den ind i harddisk slotten på fronten af din C-200
Tænd maskinen og afspil filer fra din harddisk

Det er også muligt at købe en ekstern e-sata tilslutning til din PC så du nemt kan tilslutte harddisken til PC'en når du vil fylde flere filer på den. Du kan også få en USB dock hvor du blot stikker harddisken ned i ligesom en Ipod. Du kan endda købe en harddisk slot magen til den der sidder i fronten af din C-200 og sætte i din PC, så kan du uden videre flytte harddisken mellem din PC og din C-200 super nemt - jeg har sådan en i min PC   Smile 

Du kan ikke forbinde selve afspilleren direkte til din PC - man skal enten forbinde enhederne gennem netværk og overføre filer den vej, eller alternativt benytte den metode jeg har beskrevet her.

Ulempen ved denne metode er at man mister lidt funktionalitet idet man ikke kan installere de forskellige NMT applikationer på harddisken - men det lyder ikke somom du lige havde planlagt at skulle bruge disse muligheder med den.

Men ellers så lad os tage den skridt for skridt så du forbinder over netværket og enten afspiller filer direkte derfra eller overfører til din harddisk derfra. Det er ikke så svært når man først har prøvet det - min ekskone kan klare det helt alene uden hjælp fra mændene (undskyld på forhånd til alle piger der måtte læse med her)  Wink
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 16:20
Tak for en super god beskrivelse, lyder nu som noget jeg også kan finde ud af Tongue så vil gå igang med det samme Big smile
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 16:39
af dock kan jeg anbefale:

esata & USB (samt en række andre tilslutningmuligheder for en lille merpris, jeg bruger selv denne) http://www.shg.dk/Harddisk-Tilbehoer/DELTACO-SI-7908HCSUS-2115194.html

og en fin løsning som spawn skriver, og det med ftp, når du først har prøvet det et par gange vil du syntes det er piece of cake... det er ikke ret svært.. men det med harddisken i hotswapskuffen er nemt.. især hvis det lykkedes at fylde dem op.. så er det jo bare at skifte

Syntes da ikke du skal sælge den endnu.. prøv det først af.. driller det så skriv et indlæg her så får du sikkert hjælp... der er også meget info på www.networkedmediatank.com

Mvh

René
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Point: 273
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 11:23

Er der nogen af jeg der har haft succes med at dele en mappe eller et drev på sin pc via Win 7 så film bliver stramet herfra til popcorn hour c200 ??

Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Point: 273
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 11:24
Skal lige sige det er uden brug i my homer, tversity og alle andre media server. det er kune med popconr og win 7.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu