|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
ptheglev ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 670 |
![]() Sendt: 13-Februar-2010 kl. 12:27 |
|
Hej igen
Det spiller sgu' ikke det her: Jeg har brug for at få min Samsung 3126 til at spille sammen med mit trådløse netværk via en Airport Express. Jeg har forbundet de to enheder med et Ethernet-kabel, så i teorien burde Samsungen koble op til internettet, men der sker ingenting. Jeg har sat Samsungen op til Ethernet inde i indstillinger, men den får ikke tildelt IP-adresse mm. Hvad kan der være galt? Burde det ikke virke? Jeg har naturligvis tjekket, at der er hul igennem til nettet på Airporten. Håber virkelig nogen kan hjælpe. Mvh. Peter Redigeret af ptheglev - 13-Februar-2010 kl. 12:27 |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Airport Express er kun en ruter, derfor kan den kun sætte til selve modem, derfor skal du havde en ruter med flere Ethernet indgang, hvor den ene indgang kun er til selve modem, så som en AirPort Extreme Base Station, eller en game adaptor som så trådløs blive kople over Airport Express.
|
||
![]() |
||
ptheglev ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
|
Det er da noget lort. Men jeg fatter det ikke, for jeg kan jo forbinde en computer med Airporten via Ethernet, hvorved der er hul igennem til internettet. Så burde der vel også være hul igennem til Samsungen? |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Det er kun til opsætning at du kan forbinde den med en computer, og det er med speciale programs fra Apple, ellers så er der lukke for returvej. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kun til opsætning? Jeg forstår ikke, hvad du mener.
Jeg har jo konfigureret Express'en via Airport Utility, således at den nu fungerer som 'forlænget arm' til det eksisterende netværk. Nu fungerer den på samme måde, som hvis jeg satte et Ethernetstik direkte i mit modem. Jeg kan jo forbinde Express'en med min bærbare og surfe derudaf. Naturligvis med det trådløse netværk slået FRA på den bærbare, således at det er Ethernet-kablet, der er forbindelsen. |
||
![]() |
||
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
PÅ Apples hjememside står der lidt om problematikken
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Fandt også dette:
http://support.apple.com/kb/HT2044?viewlocale=en_US Redigeret af Startrek - 13-Februar-2010 kl. 13:23 |
||
![]() |
||
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
Bruger du airport expressen til andet? Hvis du kun skal bruge den til Samsung boksen så burde det kunne lade sig gøre? :)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Den skal i så fald sætte op til en WDS remote station. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu har jeg så prøvet noget helt andet:
Hevet et tv + Samsung boks ned i kælderen, hvor modem'et er. Så har jeg smækket et ethernetkabel til modem'et direkte over i Samsung boksen. Det virker heller ikke. Stadig ingen forbindelse til internettet. Jeg har også prøvet at gendanne boksens indstillinger- uden held. Jeg har Fullrate og et ZyXel modem. Hvad fanden er der galt?!?!!? Arrrrgrggrrhghgh! (Edit) Man skal vel ikke være bredbåndskunde hos YouSee for at det det virker? Redigeret af ptheglev - 14-Februar-2010 kl. 14:35 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |