Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Breddam
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
|
Emne: Anonymitet... Sendt: 18-Februar-2010 kl. 23:34 |
Hej,
Jeg hedder Søren Breddam, og jeg bor på Kymervej 14 i Borup på Sjælland, og jeg er 45 år gammel.
Jeg har allerede nu afsløret langt, langt mere, end nogen anden herinde har gjort i sin profil!
Er det virkelig så grænseoverskridende at slippe disse informationer fri?
Er man sig ikke bekendt? Vil man forbeholde sig retten til at skrive noget dristigt? Noget man ikke tør mene eller stå ved i den virkelige verden?
Folk, der ikke vil afsløre noget eller putter med andre oplysninger, har IMO ikke så stor pålidelighed, som mere åbne folk har! Sådan ser jeg det!
Jeg er mig selv bekendt på nettet såvel som i den virkelige verden. Jeg tror ikke på, at man har en gratis omgang, bare fordi det foregår på nettet.
Vi har et godt forum, og selvfølgelig er tillid er en vigtig ting. Vi snakker dog bare om AV-udstyr, så anonymitet er vel ikke essentielt?
Hvis man har været her et stykke tid, kender man vel nok sine lus på gangen ift det for tiden aktuelle emne, men jeg har det indtryk, at man gerne vil være mere eller mindre anonym!
Mærkeligt(!?)
Venligst Søren
Redigeret af Breddam - 18-Februar-2010 kl. 23:36
|
|
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 18-Februar-2010 kl. 23:44 |
Nu du er i gang vil jeg da godt kende dit cpr-nr og dine bankkontonr.
|
|
mgmg
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
|
Sendt: 18-Februar-2010 kl. 23:51 |
Hvilket B&O anlæg har du?
Arbejder du normalt i dagtimerne?
(men der ud over har du da ret)
|
Kuro
|
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9375
|
Sendt: 18-Februar-2010 kl. 23:51 |
kan du ikke også oplyse hvornår du skal på ferie samt lægge koden til dit alarm system hvis du har sådan et.
|
|
Breddam
Guld medlem
|
Sendt: 18-Februar-2010 kl. 23:56 |
Nå, er det dét, som trykker Jer?
|
|
Breddam
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 00:00 |
Af de hidtidige indlæg, er der kun én, som vil være sit navn bekendt. Resten vil bare have lov til en gratis omgang
|
|
act_dk
Bruger
Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 233
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 00:04 |
Mange herinde har jo ret store (læs dyre) anlæg og reklamere for det i profil/forumtråd - da det er kvit og frit at læse med er anonymitet måske nærmere en nødvendighed end det er noget der ønskes??
Forstår ikke rigtig tråden meningen med tråden - hvad er dit budskab? :)
|
|
Breddam
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 00:07 |
Kære venner, Har I mere af det, som tyvene vil ha', end naboen har? Læser tyvene mit indlæg? Gemmer I Jer bag dét - for en gratis omgang?
|
|
dreamz
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 00:13 |
Måske handler det - udover ikke at tiltrække tyveknægte - også om, at ens arbejdsgiver ikke skal have mulighed for at vide, at man sidder og skriver indlæg i forums som dette i arbejdstiden.
Men betyder det så meget, hvad folk hedder? Som du selv siger, kender man sine lus på gangene, og jeg kan godt skelne, hvem jeg synes er seriøse og vidende.
/dreamz, som ønsker at være anonym ;-)
Redigeret af dreamz - 19-Februar-2010 kl. 00:14
|
|
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 00:17 |
Kan heller ikke se ideen med denne tråd. Selvfølgelig er tillid en vigtig ting, men kan ikke se hvorfor jeg skulle have mere tillid til en person der skriver sine oplysninger, end en person jeg ved opfører sig ordentligt herinde. Jeg har absolut ingen problemer med at oplyse navn m.m. hvis jeg fx er ved at sælge en ting til en anden bruger.
Det er muligt at naboen har bedre ting, men derfor er der ingen grund til at invitere tyven indenfor.
Desuden er jeg fuldstændig ligeglad med hvad folk hedder, deres køn, alder osv. Dette er jo ikke en dating site !!
|
|
Breddam
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 00:37 |
Måske er jeg gammeldags, men jeg har alt for mange erfaringer af, at man opfatter nettet som en gratis omgang til at få lukket sin galde ud. En omgang, som ikke kan tilbageføres til en selv som person. lahan, ideen med tråden er ikke anden end min egen undren over, at folk ikke vil være sig selv bekendt -> 'På nettet er vi alle anonyme' + Venligst Søren
|
|
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 00:41 |
Fint nok. Men tror ikke det handler om at være sig selv bekendt og om kun at lukke galde ud.
Der er mange gode grunde til at vælge at være anonym.
|
|