recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epson eller Panasonic ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEpson eller Panasonic ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
9els1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Odder, Danmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Emne: Epson eller Panasonic ?
    Sendt: 23-Februar-2010 kl. 07:49
Hej
 
Jeg skal til at investere i en ny projektor. Som det står nu er valget mellem
Epson EH-TW5000 og Panasonic PT-AE4000...
 
Jeg har set en Panasonic PT-AE4000 "Live" og jeg blev meget imponeret. Jeg kan ikke lige finde nogle steder hvor man kan se Epson'en ?
 
Er der nogen her i forumet der har set Epson EH-TW5000 "Live" (evt. hvor ?) og kan knytte et par kommentarer til den ?
 
På forhånd tak for inputs Big smile 
Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 12:44
Hej
 
Jeg er lige med på en lytter, da jeg også er interesseret i de 2 ovennævnte.
 
Jeg skal bruge den til film og PS3, men man skal vel ikke vælge et 2,35:1 lærred når man også skal spille på den pga.  at spillene vel kører 16:9?
Hvad siger eksperterne eller de erfarene brugere?
 
Sorry vil ikke stjæle tråden, men tænkte lige at jeg kunne spørge når jeg var igang Wink
 
Mvh. Lars
Til top
9els1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Odder, Danmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af skovsborg skovsborg skrev:

Hej
Sorry vil ikke stjæle tråden, men tænkte lige at jeg kunne spørge når jeg var igang Wink
 
Bare i orden...jeg venter også med spænding på alle guldkornene Wink
 
Til top
drholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 21:43
Er de film (BluRay og DVD) som vi ser i 2.35:1 ikke i virkeligheden 16:9 med sort felt foroven?
Og hvis man køber et 2,35:1 lærred og tilpasser billedet - har man så ikke bare "strukket" pixels?
Dermed udnytter man bare 1920 x ca 500 af projektorens pixels
Som jeg har opfattet det kan man (indtil videre) lige så godt købe et 16:9 lærred og vise en 2,35:1 film med en sort kant foroven og neden. - du får samme antal pixels ud af filmen.

Var i Hifi-klubben i dag og se på Optoma HD82 og BenqW6000. Har set Pana AE3000 tidligere
Jeg er tilsyneladende ikke særlig følsom for regnbueeffekt, men BenqW6000 havde den tydeligt - og støjede over min tærskel i "øko" mode.
Optoma HD82 og køb af Pana AE4000 (som jeg ikke har set ) står egentlig meget tæt men jeg vil bruge mine penge på Pana-en. Eneste problem er overpricing. 21.300 i Danmark 12.600 inkl moms og told i USA.
Nogen der skal ud og rejse og vil have 2000 for at tage en med hjem til mig?
Nad T785HD. Panasonic PTAE4000
BW DM603x4 sub:PV1
ACER8942 med Win7 og WMC
Pinnacle 1000g bedste streamer jeg har haft. Opgivet Samsung BD-P3600, WDTVLive
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 11:20
Du har ret i at billedet blot strækkes ved visning i 2.35:1. Det er dog ikke korrekt at der kun er 500 pixels lodret, det er ca. 820. Formålet med "operationen" er udelukkende at få et større billede ved visning af film i dette format. At opløsningen ikke bliver større mener jeg er et begrænset problem. Men det kræver at projektoren er tilstrækkelig lysstærk til at vise billedet i det større format (det er her bredden af billedet der tæller når størrelsen beregnes i 16:9 format).
 
Begge de nævnte projektorer skulle have lys nok til at vise billedet i det store format. Men så vidt jeg husker er det kun Panasonic der har lens-memory funktionen som kan zoome automatisk mellem de to formater.
 
Med hensyn til billedkvaliteten står de to projektorer nok rimelig lige. Det er nærmere pris og features som skal afgøre valget mellem de to. Panasonic'en kan købes ekstremt billigt i USA og man behøver jo ikke at hente den selv. Det er jo muligt at få den sendt som andre her i forummet har gjort.
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 11:01
Er også med på en lytter.....hvor kan man se Epson i DK?..... er selv lun på storebror Epson TW5500



Mvh
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2010 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af drholm drholm skrev:

Optoma HD82 og køb af Pana AE4000 (som jeg ikke har set ) står egentlig meget tæt men jeg vil bruge mine penge på Pana-en. Eneste problem er overpricing. 21.300 i Danmark 12.600 inkl moms og told i USA.
Nogen der skal ud og rejse og vil have 2000 for at tage en med hjem til mig?

Hvis du kan købe den for 12.600 inkl. told og moms, hvorfor får du den så ikke bare sendt? Det koster da ikke 2.000.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu