recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bytte TV med backlight bleeding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBytte TV med backlight bleeding

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Direkte link til dette indlæg Emne: Bytte TV med backlight bleeding
    Sendt: 28-Februar-2010 kl. 13:27
Jeg har købt et Sony KDL-40W5710 (W5500) i et Sony Center d. 9/9-2009. Sad for et par dage siden og så en film imens det var helt mørkt på mit værelse, og da jeg pludselig kom til en mørk scene - kunne jeg se store hvide plette rundt om i kanten. Nu er mit spørgsmål om jeg kan har ret til til at kunne få det byttet igen, selvom det snart er et ½ år siden jeg har købt det?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af wiesel wiesel skrev:

Jeg har købt et Sony KDL-40W5710 (W5500) i et Sony Center d. 9/9-2009. Sad for et par dage siden og så en film imens det var helt mørkt på mit værelse, og da jeg pludselig kom til en mørk scene - kunne jeg se store hvide plette rundt om i kanten. Nu er mit spørgsmål om jeg kan har ret til til at kunne få det byttet igen, selvom det snart er et ½ år siden jeg har købt det?

Det er svært at svare på, da der vil være tale om en vurderingssag. Spørgsmålet er for det første om problemet er værre end normalt for modellen, sekundært om problemet er så stort at det betegnes som uacceptabelt for et tv's virkemåde generelt. Det sidste får du nok svært ved at trække hjem, medmindre problemet bliver kraftigt værre over tid hvilket jeg formoder ikke er tilfældet. Om det er værre end normalt for modellen er heller ikke nemt at vurdere. Mit umiddelbare gæt er at du vil få det svar at det er normalt for modellen, medmindre det er helt åbenlyst grelt - og det får du svært ved at argumentere for er tilfældet alene fordi du har kigget på det et halvt år uden at se det. Kort sagt: Det er en feature, ikke en fejl...
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af wiesel wiesel skrev:

Forkerte indstillinger kan gøre det værre, imens rette indstillinger kan være med til at minimere det. Det afhænger selvfølgelig også fra eksemplar til eksemplar, da jeg selv ingen problemer havde med Backlight Bleeding på mit Sony. Prøv Flatpanels indstillinger.
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Point: 207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 14:12
Jeg kører i forvejen med indstillingerne fra flatpanels
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Kort sagt: Det er en feature, ikke en fejl...

Jeg kunne godt tænke mig at se din argumentation for, at backlight bleeding faktisk er en fordel.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 14:23
Uden at vide det så tror jeg Otto mener at det er det der ofte følger med når man vælger et LCD, ligesom at der på Plasma også er små ulemper man bliver nødt til at leve med.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Kort sagt: Det er en feature, ikke en fejl...

Jeg kunne godt tænke mig at se din argumentation for, at backlight bleeding faktisk er en fordel.

Jeg sagde ikke det er en fordel, det jeg mener når jeg kalder det en "feature" er at det (formmentligt) er en generel egenskab ved modellen, som man må leve med. Ligesom at du ikke kan få byttet dit tv hvis du efter et halvt år finder ud af at farverne er dårlige.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 15:03
Begrebet "it's not a bug, it's a feature" bruges normalt i situationer, hvor en producent hævder, at den opførsel, som kunderne betragter som en fejl, faktisk er lavet sådan med vilje, fordi producenten mener, at det er bedre.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Begrebet "it's not a bug, it's a feature" bruges normalt i situationer, hvor en producent hævder, at den opførsel, som kunderne betragter som en fejl, faktisk er lavet sådan med vilje, fordi producenten mener, at det er bedre.

Så har vi ikke samme opfattelse af dén ting.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 19:40
Simpel løsning på problemet: lad være med at se tv i fuldstændig mørke omgivelser. Bare en enkelt lampe tændt, hjælper på det. Jo, backlight bleeding vil stadig være der, men du vil ikke lægge så meget mærke til det.
Til top
mhaahr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2008
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 11:36
Du skal også huske at du skal reklamere inden rimelig tid og uden ugrundet ophold. Hvorvidt seks måneder er inden rimelig tid, er nok til diskussion. Dernæst ville TV'et, sandsynligvis, blive taget ind til reparation - og ikke ombyttet. Spørgsmålet er så hvorvidt dit "backlight bleeding" ligger inden for producentens specifikationerne for acceptabel "backlight bleeding".

Kontakt forhandleren, og spørg dem til råds.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 12:23
du kan altid forsøge, men generel erfaring siger at med mindre det er ENORMT slemt, så får du intet ud af det.

Kun i de første 14 dage, hvor du har returret, du kan regne med hjælp..

og siden du ikke har observeret det, før efter ½ år, så kan det ikke være så slemt.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu