recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Maximum T 102
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMaximum T 102

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Pluto Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Maximum T 102
    Sendt: 28-Februar-2010 kl. 01:07
Jeg har købt en Maximum T 102 DVB-T boks. Og der stod i annoncen fra Netto Sat at den understøttede Mpeg 4 og Hee-acc lyd til DR HD 5.1 lyd. Jeg har forbundet boksen med HDMI kabel til min Sony fladskærm og brugt koaksialkabel fra boksen til min Sony receiver. Og indstillet boksen til RAW. Men der kommer kun lyd ud på DR 1 DR 2 og TV 2. De andre kanaler er tavse som DR HD. Når jeg stiller om til PCM lyd, er der lyd på alle kanaler. Nogen der ved hvad problemet kan ligge i ???????????? Er jeg meget taknemelig.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 19:17
Tyder på den ikke understøtter HE-AAC Vers. 4, som er den DR HD kører med
Til top
Pluto Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tyder på den ikke understøtter HE-AAC Vers. 4, som er den DR HD kører med
Tak for svaret kampus. Har lige nu bestilt en Triax THD405VA som er Boxer godkendt
hos El-Giganten til  599,- kr.
Til top
Pluto Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 09:36
NettoSat har bedt Kjaerulf1 firmaet om at svare på, hvorfor der ikke kommer Hee-acc 5.1 lyd ud af Maximum T 102.
Til top
Pluto Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 15:04
NettoSat oplyser nu at Maximum T 102 ikke understøtter Hee-acc lyd. Men jeg tror ikke at de bevidst har annonceret på deres hjemmeside med at den understøtter Hee-acc. De skriver at maximum 541 understøtter Hee-acc.
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Pluto Pluto skrev:

NettoSat oplyser nu at Maximum T 102 ikke understøtter Hee-acc lyd.

Det er så heller ikke korrekt. Det boksen ikke kan er at lave HE-AAC om til DTS eller DD. Den kan kun afkode det til 2.0 PCM.

At det så er en møgirriterende mangel der gør, at man ikke kan få gavn af 5.1 lyden fra DR er en anden sag, og noget rigtigt mange af de "billige" bokse er ramt af.

Hvis det stod til mig skulle DR gå over til ganske alm. DD lyd når de sender 5.1, det andet er noget bøvl for en forholdsvis begrænset båndbredde besparelse.
Til top
Pluto Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Det er så heller ikke korrekt. Det boksen ikke kan er at lave HE-AAC om til DTS eller DD. Den kan kun afkode det til 2.0 PCM.

At det så er en møgirriterende mangel der gør, at man ikke kan få gavn af 5.1 lyden fra DR er en anden sag, og noget rigtigt mange af de "billige" bokse er ramt af.

Hvis det stod til mig skulle DR gå over til ganske alm. DD lyd når de sender 5.1, det andet er noget bøvl for en forholdsvis begrænset båndbredde besparelse.
Ja der er mange som bakker dig op Morten med hensyn til at DR burde havde sendt almindelig DD lyd. Jeg købte først en Denver 105 på mit arbejde, men kunne ikke opgradere den med de USB nøgler jeg havde til rådighed til 5.1 lyd. Så gik jeg over til vores konkurent Føtex og købte en United som de mente havde 5.1 lyd. Det havde den ikke. Så gik jeg til Expert som ikke viste om deres maximum bokse t-102 havde 5.1 lyd. Men så , så jeg på Nettosat,s hjemmeside den havde og bestilte den. Men den havde heller ikke. Men har lige fået SMS fra PostDanmark at min Triax 405 som er Boxer godkendt kommer idag. Bestilte og betalte den i weekenden til 599,- kr. Og nu er den steget til 799,- kr. Hos Expert forlangte de 1.995,- kr. For den.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 16:12

Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Ja der er mange som bakker dig op Morten med hensyn til at DR burde havde sendt almindelig DD lyd. Jeg købte først en Denver 105 på mit arbejde, men kunne ikke opgradere den med de USB nøgler jeg havde til rådighed til 5.1 lyd. Så gik jeg over til vores konkurent Føtex og købte en United som de mente havde 5.1 lyd. Det havde den ikke. Så gik jeg til Expert som ikke viste om deres maximum bokse t-102 havde 5.1 lyd. Men så , så jeg på Nettosat,s hjemmeside den havde og bestilte den. Men den havde heller ikke. Men har lige fået SMS fra PostDanmark at min Triax 405 som er Boxer godkendt kommer idag. Bestilte og betalte den i weekenden til 599,- kr. Og nu er den steget til 799,- kr. Hos Expert forlangte de 1.995,- kr. For den.

Nu er HE-AAC jo en forhv ny kompressions standard, men den bedste der findes. Jeg er sikker på DR har valgt det bedste i en god mening. Så kan man jo også sige at de skulle ha' bibeholdt mpeg2 formatet. Men sådan "spiller klaveret" ikke. Der sker hele tiden en udvikling, og vi må følge med for at få gavn af den. Ellers sad vi jo stadig og så på S/H CRT allesammen.

Det er så bare kedeligt at der er så få boxe der understøtter HE-AAC i 5.1. Men det må jo skyldes alt det billige kinester-skrammel, der kommer til landet. Og de boxe fejler jo tydeligvis på mange flere parametre end lyden. Så lad være med at tro I får det hele for 400 kr
Til top
Pluto Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 23:27
Så har jeg fået tilsluttet min nye Triax 405.
Og billedet er bare så flot.Smile Fjernbetjening og tekst-tv
fungerer uden problemer.Smile Blot har jeg ikke kunnet afprøve
5.1 lyd af den grund at DR HD ikke sendte det idag.Wink
Og har ikke haft hverken pixelerring eller lydudfald.Smile
Som jeg havde på Denver-United-maximum billigboksene.LOL
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 23:35
Ja billedmæssigt er Triax'en helt på toppen. Og lyden kan du glæde dig til. Den er mere fyldig og gengiver de allerdybeste toner hvis anlægget ellers kan følge medTongue

Men du skriver ingen pixellering. Jeg har desværre stadig lidt på min, og har spekuleret på om det er en fejl i krystallet lissom på 409'erenOuch
Til top
Pluto Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 00:05
Jeg bruger en triax udendørs element antenne. Og da jeg brugte tuneren i min Sony X 3500 fladskærm var der heller ikke pixelering og lydudfald. Kun ved billigboksene. Jeg har Sony,s top surround forstærker med Pioneer subwoofer og pipe højtalere med 8 små højtalere i hver.
De klarer hver 100 watt uden forvræning. Så jeg glæder mig til 5.1 lyd fra DR HD. Kender ikke Triax 409.
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu er HE-AAC jo en forhv ny kompressions standard, men den bedste der findes. Jeg er sikker på DR har valgt det bedste i en god mening.

Jeg er ikke i tvivl om, at HE-AAC er en rigtig god kompressionsstandard. Men det hjælper bare ikke noget når formatet ikke understøttes af surround receivere, men det er selvfølgelig en hønen og ægget diskussion.

Din sammenligning med MPEG2 kontra MPEG4 er selvfølgelig relevant, men alligvel er det ikke helt det samme, da MPEG4 trods alt er bredere understøttet end HE-AAC som i den udgave DR bruger vist kun derudover bruges i Norge og New Zealand.

Citér
Det er så bare kedeligt at der er så få boxe der understøtter HE-AAC i 5.1. Men det må jo skyldes alt det billige kinester-skrammel, der kommer til landet. Og de boxe fejler jo tydeligvis på mange flere parametre end lyden. Så lad være med at tro I får det hele for 400 kr

Det kan du da have ret i. Men Windows Mediacenter der i følge specifikationerne understøtter HE-AAC med 5.1 kanaler er det ikke muligt (for mig) at hive surround ud af.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu