|
Uskapt billede med Boxer |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Guests
Gæst |
Emne: Uskapt billede med Boxer Sendt: 28-Februar-2010 kl. 16:34 |
||
Jeg har ansaffet mig Boxer tv, men er ikke helt tilfreds med billedkvaliteten Jeg har købt en passiv antenne, Hinke DVB-T antenne med 19 elementer, som jeg har smidt op på loftet. Signalstyrken ligger mellem 73 - 80 uden fejl, så det er vel ikke der problemet ligger. Jeg valgte en passiv antenne fordi jeg synes jeg efterhånden har rigeligt med dimser, der konstant skal have strøm Spørgsmålet er om billedet kan blive skarpere, hvis jeg i stedet køber en aktiv antenne |
|||
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 16:44 | ||
Hvis dit signal ikke er OK, vil du opleve hak og grove tilfælde pixelering i modtagelsen...
Hvis det ikke er tilfældet, vil en bedre antenneforhold ikke hjælpe... Det der har betydning for billede-kvaliteten, hvis modtage-forholdene er OK er hvordan dit udstyr er i stand til at behandle de modtagne data og præsentere dem... Nogle setup muligheder??? |
|||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||
Guests
Gæst |
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 16:55 | ||
Jeg har ingen problemer med hak/pixelfejl overhovedet. Signalet modtages helt fint.
Mit TV er et Samsung LED, som er Boxer godkendt. Jeg bruger et CA modul.
Hvad mener du med "setup muligheder"?
Jeg har prøvet at koble antennen direkte til TV'et i stuen - det var samme resultat.
|
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 17:50 | ||
Der er intet i vejen med dit udstyr, fejlen ilgger i udsendelsen af signalet, der er ikke plads nok til en anstændig bitrate, der er for mange kanaler i de MUX der er rådighed over, så selv om der bruges MPEG4 er det ikke nok med en bitrate på lige under 2 Mbit/sec. Kvaliteten er lidt bedre på MUX1 og 2 (DigiTV) end den er på MUX 3-5 (Boxer).
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
Guests
Gæst |
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 18:16 | ||
Øv! Havde ellers håbet jeg kunne gøre noget for at forbedre kvaliteten. Ved du om Boxer har planer om at forbedre kvaliteten?
|
|||
Radiomanden
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 18:22 | ||
Det kan ikke lade sig gøre, der er som skrevet for mange kanaler i de anvendte MUX, til at det kan være anderledes, det kan e.v.t først forbedres når der kommer et bedre transmissions system (DVB-T2). Men det vil nok kun resultere i endnu flere kanaler i et MUX, og derved vil resultatet være det samme.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
Guests
Gæst |
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 18:24 | ||
Tak for hjælpen Radiomanden!
Nu ved jeg i det mindste, at jeg ikke behøver at se efter en bedre antenne.
|
|||
Radiomanden
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 18:33 | ||
På Digitalt TV er der enten signal eller ikke, så er billedet stabilt, så kan det ikke være bedre, det eneste der kan forbedre det er de indstillings muligheder der er i TVet. En kallibrering af TVet kan så absolut anbefales. Redigeret af Radiomanden - 28-Februar-2010 kl. 18:36 |
|||
|
|||
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Sendt: 01-Marts-2010 kl. 08:26 | ||
Nu viste jeg ikke hvordan du modtog signalet...
Men hvordan er forholdet i kvaliteten mellem f.eks. dr1, dr2, tv2 og så boxer kanalerne?
I mit setup (HTPC) kan jeg ikke se nogen forskel af betydning på TV-et... (Dekodning udføres af HTPC-en, som HDMI sender signalet til TV-et) Jeg vil mene et mpeg2 signal på ca. 4 mbit og et mpeg4 signal på 2 mbit godt kunne være lige gode... (og specielt når der anvendes dynamisk multiflex, de enkelte kanaler kan få en variable datarate) Det jeg synes der gør nogle af boxer-kanaler særlig dårlig er anvendelse af letterbox-formatet, hvor man får en sort kant hele rundt om billedet (discovery f.eks.) og man er tvunget til at anvende zoom med forringet billede-kvalitet til følge... Det der kan give forskelle er i mit tilfælde, er valg af codecs og grafik-kort. Det er jo parametre man normalt ikke kan ændre på et TV... Redigeret af avh - 01-Marts-2010 kl. 08:29 |
|||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|||
vasif
Guld medlem Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
Sendt: 01-Marts-2010 kl. 08:34 | ||
Boxer-Tv er generelt af ringe kvalitet. Radiomanden er egentlig meget godt inde på de forskellige løsningsmodeller. Selv på mit X10, står det ikke alt for kønt, dog hæderligt, det samme med en W5500. Signalstyrken, og mit generelle udstyr er som det skal være. Dog er der enkelte udsendelser, som alligevel hæver sig over gennemsnittet.
Redigeret af vasif - 01-Marts-2010 kl. 08:37 |
|||
Guests
Gæst |
Sendt: 01-Marts-2010 kl. 10:00 | ||
Jeg har smidt en passiv antenne på loftet, og et CA modul i TV'et. Signalet er fin... ligger på ~73-80 uden fejl.
Der er helt klart forskel på kvaliteten af kanalerne. DR1 er en af de bedre kanaler, men jeg har stadig ikke hænderne i vejret. De fleste andre kanaler er decideret skuffende. Specielt Zulu er virkelig ringe, men DR K står faktisk også uskapt.
Har du nogen anbefalinger mht. HTPC? Jeg har købt et ekstra CA modul til mit gamle media center. I dag kan den kun modtage analogt signal, så jeg har bestilt et TERRATEC H7, som skulle kunne køre med Boxer. |
|||
Guests
Gæst |
Sendt: 01-Marts-2010 kl. 10:02 | ||
Ja, det har jeg så lært på den hårde måde
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |