recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - burn-in på plasma.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketburn-in på plasma.

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Kramer87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: burn-in på plasma.
    Sendt: 04-Marts-2010 kl. 10:39

Hvor nyt skal et plasma tv være før der ikke forekommer burn-in på skærmen efter lang tids brug af f.eks xbox360?

Til top
thoand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-September-2009
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 11:13
Break-in perioden, hvor det fornuftigt ikke at skrue alt for højt for op kontrasten og skærmen er mere modtagelig over for burn-in, angives normalt til omkring 200 timer.
Til top
Kramer87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 11:27
okay. Så det er egenlig ligemeget i forhold til hvor nyt fjernsynet er?
Til top
thoand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-September-2009
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 12:27
Ny er et svært begreb at definere præcist. Derfor anvendes fjernsynets tændte timer i stedet.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Kramer87 Kramer87 skrev:

Hvor nyt skal et plasma tv være før der ikke forekommer burn-in på skærmen efter lang tids brug af f.eks xbox360?



Det er flere generationer siden det kunne give noget der bare lignede burn-in at spille på et plasma tv. Hvis du skal ødelægge et plasma tv lavet i de sidste fem år med burn-in, så skal det være med vilje. Man kan ødelægge alt hvis man vil, men hvis man bare bruger tv'et som ethvert andet tv, så sker der ikke noget.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 13:17
Jeg spillede PS3 den første aften jeg havde mit plasma. Ingen problemer.
Til top
Kramer87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 13:20
Super. Jeg har fået fået diverse forslag mht. hvilket et jeg skal vælge, men er simpelthen meget i tvivl, da jeg ingen forstand har på det.
Jeg vil meget gerne have et uden blæsere, da jeg har ladet mig fortælle at det larmer en del.
 

LG 50PS8000

Panasonic 50" TXP50X10Y

Panasonic P50X10Y

Samsung 50" PS50A566

Samsung PS-50B551
 
Kan du hjælpe mig med at finde ud af hvilken af disse skærme er bedst til prisen?
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kramer87 Kramer87 skrev:

Hvor nyt skal et plasma tv være før der ikke forekommer burn-in på skærmen efter lang tids brug af f.eks xbox360?



Det er flere generationer siden det kunne give noget der bare lignede burn-in at spille på et plasma tv. Hvis du skal ødelægge et plasma tv lavet i de sidste fem år med burn-in, så skal det være med vilje. Man kan ødelægge alt hvis man vil, men hvis man bare bruger tv'et som ethvert andet tv, så sker der ikke noget.

...hvilket så ikke passer.

Ifølge brugere på bl.a. dette forum, er burn-in ikke et fortidslevn. Folk med V10'ere, B855'ere, PS8000'ere, osv. klager over svær retention. Noget af det kan faktisk kaldes burn-in, da elementer bliver siddende på skærmen i flere dage, uanset hvor nyt/gammelt tv'et er.

Jeg ville f.eks. ikke game på et V10, da det er et dyrt tv og efter sigende følsomt overfor de nævnte problemer. Hvis det var en skærm til 3-4000, ville det være en anden sag...


Til top
Kramer87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 13:27

Okay, jeg skal bruge mit meget til diverse spil på xbox 360 osv. Så ved ikke om du kan anbefale et af de ovennævnte fjernsyn? De ligger ikke for højt i prisen, da de helst ikke skal være for følsomme jo.

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 13:33
Har som så mange andre ingen problemer med mit plasma efter mange timers spil. Ved ikke om panasonic har nemmere ved at få retention.
Min kone faldt engang i søvn på sofaen da hun var alene hjemme, hvilket resulterede i at tv'et stod med samme stationære logo i 6-7 timer (flot). Der var lidt retention, men efter 1 minut på en alm. tvkanal var det væk.
 
Jeg kender andre som har plasma som ikke oplever retention ved gaming, men jeg kan da godt læse på nettet om nogle som HAR haft problemer med det.. Jeg ville personligt ikke være bange for detSmile


Redigeret af furious jt - 04-Marts-2010 kl. 13:35
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 13:34

Havde selv B555 derhjemme, og returnerede den pga. alt, alt for meget retention. Jeg spillede ikke engang på den, det var bare alm. tv-kigning; logoer osv., der blev siddende. Skod!

Det er et faktum, at LGs og Samsungs plasma er mere følsomme overfor retention end Panas skærme, bortset fra V10'eren, som åbenbart er en mandags-serie af tv.

Ud fra din liste, ville jeg vælge X10Y, eller S10, hvis du kan finde den til en god pris. Selv om X10Y er Panas budget-model er den temmelig resistent overfor retention.

Til top
Kramer87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 13:37
Okay. Nu har jeg hørt meget forskelligt mht. full hd osv. For den Panasonic har jo ikke full hd, er det noget jeg vil kunne bemærke i billedkvaliteten? F.eks når man ser blu ray film og spiller xbox?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu