|
Anysee og transponderfil |
Besvar |
Forfatter | |
kristianc
Junior bruger Oprettet: 13-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Emne: Anysee og transponderfil Sendt: 12-Februar-2010 kl. 16:03 |
Hej
Jeg har et Media Center med Windows 7 proff.
Tv via antenneforening der sender kanaler fra YouSee
Jeg har købt en Anysee E30 Combo Plus DVB-C fra Linuxshoppen.
De skriver på deres hjemmeside omkring anysee og Windows 7:
For at kunne finde alle kanaler, skal man gå ind på Yousee' hjemmeside og indtaste sit postnummer. Her vil der blive genereret en liste, som man kan søge kanaler ud fra. Der er en frekvenssøgningsfil, en såkaldt transponderfil, der kan tilrettes med informationerne fra Yousee, inden der søges kanaler.
Anysee har en integration mellem Windows 7 Mediacenter og CNO servicen (Den service der emulerer DVB-C signalet som et DVB-T signal overfor MCE). Denne integration kører flydende i billede samt kanalskift.
Anysee er derfor lige nu et af de eneste produkter på markedet der kan levere Yousee kanaler i Windows 7 Mediacenter. Der er IKKE behov for 3. partsprogrammer og øvrigt software end Windows 7 Mediacenter. For korrekt opsætning af Anysee på Windows 7 Mediacenter skulle følgende være tilstrækkeligt:
Der downloades nyeste driver fra www.anysee.dk (pt. 2.0.7). Softwaren installeres og frekvenssøgningsfilen tilrettes med frekvenser fundet online som beskrevet overfor. Jeg har installeret drivere og software til anysee tuneren.
Jeg kan ved at instille configuration i medfølgende software til TDC dansk kabel tv, finde 143 kanaler hvor en stor del selvfølgelig er kodet.
1. Men hvor er den transponderfil henne som jeg skal redigere med oplysningerne fra YouSee's hjemmeside?
2. Kan man bare copy/paste ind eller hvad præcis er det der skal stå hvor i filen?
3. Skal jeg i MCE7 så bare vælge at konfigurere tv og tunere på ny og dermed søge alle kanaler igen?
Håber I vil og kan hjælpe mig lidt på vej.
Mvh
Kristian
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Sendt: 14-Februar-2010 kl. 16:47 |
nu er det ikke ligefrem fordi anysee's produkter er superkendt herinde på recordere's forum. - du burde nok i virkeligheden prøve deres egen support - eller måske gå ind på version2.dk 's diskutionsgrupper - der er betydeligt mere omkring anysee end her. (faktisk er du vist den første jeg har læst om som har købt en herinde fra.)
|
|
kristianc
Junior bruger Oprettet: 13-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Sendt: 01-Marts-2010 kl. 12:20 |
Hej
Underskyld det sene svar. Men den nyeste driver fra den amerikanske side, har en opdateret driverversion med en tilrettet transponderfil til AnySee. Så nu virker det fint. Man skal bare huske at vælge antenne og ikke kabel når man søger i media Center
|
|
olm
Ny bruger Oprettet: 01-December-2009 Status: Offline Point: 6 |
Sendt: 10-Marts-2010 kl. 15:29 |
Hej Kristian, Nu bliver jeg også interesseret i en AnySee tuner til Win7 og DVB-C fra YouSee. Hvordan er dine erfaringer nu? Kører det hele perfekt inkl DR-HD, undertekster, optagefunktion i Win7-MC? Har du et par tips til opsætning (udover hvad du allerede har skrevet)?
|
|
tille3787
Junior bruger Oprettet: 05-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
Sendt: 24-April-2010 kl. 19:36 |
Jeps
Har også lige installeret anysee kort på min AsRock 110 BD Ingen problemer overhovedet, fandt alle kanaler i fuldpakken men man studser lige engang over at man skal vælge antenne istedet for kabel. vh Peter |
|
venlig hilsen
Peter |
|
morfjord
Ny bruger Oprettet: 13-August-2010 Status: Offline Point: 1 |
Sendt: 13-August-2010 kl. 23:04 |
Hej Peter
Jeg har samme opsætning af anysee kort på min AsRock 110 BD, men jeg finder ikke DR HD på YouSee. Jeg ved at den er der. De andre kanaler finder jeg. Hvordan fandt du DR HD? MVH Martin |
|
tille3787
Junior bruger Oprettet: 05-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
Sendt: 14-August-2010 kl. 18:21 |
Jeg gjorde ikke noget specielt, den dukkede bare op ved scanningen (fuld scan ikke noget med net id)
|
|
venlig hilsen
Peter |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |