Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mowa
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
|
Emne: Maximum T-1300 - ny software frigivet Sendt: 27-Februar-2010 kl. 23:41 |
http://www.kjaerulff1.com/cid.102/subcid.111/index.6/20.aspx - angiveligt med support for DVB-T-undertekster på mpeg4-kanaler.
EPG'en er også lidt forbedret, nu står beskrivelsen under programlisten, og er ikke grimt krampet sammen i højre side med underlige linieskift. Der er desværre stadig rod i EPG'en når man ser på en kanal, hvor det aktuelle program spænder over midnat.
Jeg håber de også har fået fikset 4:3-understøttelsen, så 4:3-udsendelser ikke vises som 16:9, men det er nok for meget at drømme om.
|
|
----OR----
Guld medlem
Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
|
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 14:21 |
Hvad med DD 5.1 på DR HD, er det fixet?
|
|
Hansemand
Guld medlem
Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
|
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 16:45 |
----OR---- skrev:
Hvad med DD 5.1 på DR HD, er det fixet? |
Hvad mener du lige med det? Er det en konvertering af 5.1 HC-AAC til DD on the fly du håber og venter på? Er det ikke en håbløs forventning eller har jeg misforstået det hele.
|
Mvh Hansemand
|
|
----OR----
Guld medlem
|
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 18:09 |
Hansemand skrev:
Er det en konvertering af 5.1 HC-AAC til DD on the fly du håber og venter på? Er det ikke en håbløs forventning eller har jeg misforstået det hele.
|
Nemlg. Denver klarede det med sidste opdate af 18.1. til den billige 105`er.Så hvorfor skulle Kjærulff være ringere
Ellers overholder boxen ikke Nordig.
|
|
Hansemand
Guld medlem
|
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 18:45 |
----OR---- skrev:
Nemlg. Denver klarede det med sidste opdate af 18.1. til den billige 105`er.Så hvorfor skulle Kjærulff være ringere
Ellers overholder boxen ikke Nordig. |
Ja det ville være super hvis det kunne være rigtigt. Der er vist ikke nogen/mange surround recievere der kan decode AAC lydsystemer. Jeg har opdateret min T-1300 med den nye firmware, men må vente med afprøvning af dit postulat. Andre må gerne gi' deres viden tilkende om den nye opdatering.
|
Mvh Hansemand
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 19:22 |
Hansemand skrev:
----OR---- skrev:
Ellers overholder boxen ikke Nordig. |
Ja det ville være super hvis det kunne være rigtigt. Der er vist ikke nogen/mange surround recievere der kan decode AAC lydsystemer. Jeg har opdateret min T-1300 med den nye firmware, men må vente med afprøvning af dit postulat. Andre må gerne gi' deres viden tilkende om den nye opdatering.
|
Re-encodening af HE-AAC _skal_ foretages i boxen og sendes videre til SR i et for den kendt format, enten DTS eller DD
|
|
Hansemand
Guld medlem
|
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 19:39 |
Kampus skrev:
Re-encodening af HE-AAC _skal_ foretages i boxen og sendes videre til SR i et for den kendt format, enten DTS eller DD |
Jeg har lige læst på Digi TV at du har ret, hvis jeg har forstået budskaberne rigtigt. Er problemet så bare ikke at ejererne af T-1300 kan blive snydt da den ikke skal følge standarden modsat boxer godkendte modtagere?
|
Mvh Hansemand
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 23:26 |
Der har været en del diskussion omkring dette, da der var nogle Boxer godkendte boxe der heller ikke kunne re-encode HE-AAC. Det som man skal kigge efter er at boxen overholder "Nordig" standarden
|
|
----OR----
Guld medlem
|
Sendt: 01-Marts-2010 kl. 03:00 |
Kampus skrev:
Der har været en del diskussion omkring dette, da der var nogle Boxer godkendte boxe der heller ikke kunne re-encode HE-AAC. Det som man skal kigge efter er at boxen overholder "Nordig" standarden |
T-1300 overholder iflg. Kjærulff NORDIG standarden. Dog STADIG ikke efter sidste FW update. Se pkt. 6.2.2 eksempelvis. "Nordig.org 6.2 Additional Audio Decoder requirements for HD IRDs 6.2.1 General The NorDig HD IRD shall support reception of multi-channel (up to 5.1) audio, as specified below, in addition to the mandatory audio requirements for SD IRDs. The HD IRD shall provide audio outputs for stereo/mono and should provide outputs for multi-channel audio. There may also be additional audio channels and audio components for additional languages and/or for impaired people; these channels/components shall be treated as specified below. The multi-channel audio may be carried by “System A” and/or via “System B”, as determined for the relevant network; i.e. both “System A” and “System B” shall be supported for networks where there is no mandatory operator acceptance of IRDs, while either “System A” or “System B” may be required for networks where an operator is in charge of specifying the functionality of the IRDs and ensuring that the minimum requirements are met. 6.2.2 Audio formats The NorDig HD IRDs shall (see section 6.2.1) support reception of System A and/or System B, in addition to the audio requirements or SD IRDs. • System A: E-AC3 [36] with ability to transcode to AC3 [36] • System B: HE AAC [57] with ability to transcode to AC3 [36] or DTS [33]. "
|
|
Hansemand
Guld medlem
|
Sendt: 01-Marts-2010 kl. 15:28 |
Hvem kan fortælle om Kjaerulff har i sinde at lave endnu en ny firmware således at der kan afspilles 5,1 lyd fra T-1300? Slutbrugere taler/skriver Kjaerulff helst ikke med/til. Er der mon det samme 5.1 lydproblem med Maximum TS-3000 CX-CI?
|
Mvh Hansemand
|
|
Carstens
Ny bruger
Oprettet: 10-Marts-2010
Point: 1
|
Sendt: 10-Marts-2010 kl. 22:47 |
Nogen som har erfaringer med PVR-fumktionen med den nye software?
Har tilsluttet en 500gb Seagate harddisk som har virket ganske glimrende indtil jeg absolut skulle prøve den nye "forbedrede" software
Med den nye version 4.1 software melder boksen at harddisken skal formatteres hver gang boksen har været slukket. Jeg har efter en del forsøg nu opdelt harddisken i to partiioner, og formatteringsproblemet lader til at være væk, men...!
Boksen kan fint håndtere skift mellem de to partioner på disken, og optagefunktionen virker som sådan. Altså lige indtil man vil se sin optagelse - nu kan boksen pludselig ikke "se" den ene partion på disken. Det kan dog fikses ved at fjerne og gentilsutte harddisken til boksen.
Nogen som har et godt råd til en efterhånden frustreret T-1300 efer?
|
|
----OR----
Guld medlem
|
Sendt: 12-Marts-2010 kl. 11:12 |
Carstens skrev:
Nogen som har et godt råd til en efterhånden frustreret T-1300 efer?
|
Ja, smid den ud. Som jeg gjorde og fandt en SAGEM DTR 94250 til små penge i en genbrugsavis. DET virker bare. Dobbelt tuner og 250 GB disk. Som man iøvrigt bare kan udskifte til en 500 GB disk uden problemer. Man har 2 streams og de håndteres som man ønsker. HE-AAC konverteres til DTS i DRHD. Brugerinterface er stort set som TDC HomeTrio boksen. Gider ikke længere det der billige skrammel.
|
|