recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - T-Hansen problemer  
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketT-Hansen problemer  

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Emne: T-Hansen problemer  
    Sendt: 12-Marts-2010 kl. 12:24
T-Hansen svindler og bedrager deres kunder, jeg har købt et sæt Alufælge med dæk og pasningsgaranti, da jeg senere finder ud af af dæk og fælgene IKKE passer til min bil klager jeg, nu vil de ikke stå ved deres pasningsgaranti og siger der er gået for lang tid, jeg opdagede fejlen ved et hjulskift ca. 7,5 mdr. senere (skifter fra sommerdæk til vinterdæk), men da der er pasningsgaranti på det burde de jo passe , så fejlen har været der fra dag 1, de er ligeglade med købeloven, som klart siger at man har en frist på 2 mdr. fra man opdager fejlen til at man oplyser om den, hvilket jeg har gjort.

Så køb ikke alufælge og dæk med pasningsgaranti hos T-Hansen, den er INTET værd og de lover bare tom luft.


Redigeret af Jan.Larsen - 13-Marts-2010 kl. 11:06
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 12:42
Umiddelbart vil jeg sige, at det er en sag for forbrugerklagenævnet.
Men en god ide er måske at angive, hvem der i sin tid monterede hjulene?
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 12:57
Jeg har haft kontakt til forbrugerklagenævnet, de tager sig ikke af sager om Autotilbehør.

Fik de råd at jeg skulle tage kontakt til en Advokat, evt. gratis rådgivning, eller kører den igennem retten som en småsagsproces, men da jeg selv skal betale for advokaten, kan beløbet hurtig komme over beløbet for dæk og fælge, så reelt er der frit slag indenfor denne branche af biltilbehør.

Forbrugerklagenævnet fortalte at fejlen jo var der fra dag 1, så derfor var sagen ret klar, men som nævnt kan de ikke tage sager der drejer sig om Autotilbehør.

Så her er et STORT hul i lovgivningen i forhold til forbrugerne, vi skal finde os i forhandlernes lune, om hvad DE vil gøre.

T-Hansen har givet mig et valg, som en ekstra service, som de sagde de behøves ikke at gøre noget det var bare for at hjælpe mig, jeg kunne få 4 brugte fælge og 4 brugte dæk i bytte for de andre, og da det eneste alternativ jeg har er en dyr retssag, måtte jeg imod store protester sige ja, for jeg kan intet stille op, der er ingen instanser der kan hjælpe mig, jeg må tage til takke, hvad forhandleren vil tilbyde.

Reelt kunne han bare sige at jeg kunne rende ham, og så stod jeg med 4 alufælge med dæk som jeg ikke kunne bruge, det er ikke et retssamfund værdig, jeg er chokeret over så ringe jeg er stillet i denne sag.
Til top
Romer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 13:23

Lad mig slå fast med det samme, at jeg synes du har fået svinsk behandling!

Men at sige der ikke er nogen i Kongeriget Danmark der kan hjælpe dig, passer jo ikke. Du har muligheden for at gå i retten med sagen og jeg er temmelig sikker på at taberen betaler sagsomkostninger. Hvis THansen taber skal de vel betale dine advokatomkostninger eller tager jeg helt fejl der?
Til top
Ashihara Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 13:39
Sjovt sted og klage over T-Hansen... Det er ikke sådan at du har sænket din bil? Og synes nu også selv personligt at først sætte sine fælge på efter 7,5 måneder er pæænt lang tid efter... I følge reklamationsretten, er det dig der skal påvise at der er visse fejl og mangler ved varen, når du har ventet så lang tid med og undersøge det. Hvis du havde sat fælgene på med det samme, så havde der heller ikke været nogle problemer, om ikke andet, så kunne du have taget dem under den 14 dages returret du har som forbruger
PDP 5080XD, SC-LX71, BDP-LX71
KEF Q900, KEF IQ5, KEF Q600c, KEF IQ1, Sub: S-W250S
Vogels XLF 300 RC Moodvision
Nintendo Wii
PS3

Hvor er det 'dejligt ' at være på S.U.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 13:44

Du skriver du har en frist på 2 måneder, men brugte istedet 7.5 måned, eller har jeg misforstået?

Jeg ville helt sikkert finde en chef inden for kæden og klage til ham/hende.  
Kender flere som har dårlige erfaringer med T-Hansen.


Redigeret af furious jt - 12-Marts-2010 kl. 13:48
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 13:46
Bare lige til en lidt anden sides information om thansen.

Fik i dag en sms besked fra dem, ang. en bestilling i et kundenummer, som slet ikke tilhøre mig, men en anden. (de bruger os det med telefonnummer som kundenummer nemlig) så om det har været en simpel tastefejl eller ej, er ikke til at sige, men styr på tingene har de da vidst ik! Tongue
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 14:27
Jeg skærer det lidt ud. Wink
Vinteren 08/09 kører jeg på vinterdæk, tager ud til T-Hansen 27.04.09 og køber de omtalte alufælge med dæk og spørger om der er pasningsgaranti, det er der, de bliver monteret, jeg kører nu med disse til midt Januar 2010 da jeg ikke kører ret meget, skifter jeg så først der til mine vinterdæk da vinteren bliver ved med sne, der opdager jeg at dækket foran har gået imod inderskærmen og fjernet undervognsbehandlingen, jeg tager ud til T-Hansen ca. 01.03.2010 og fortæller dem dette, og at der er pasningsgaranti på dem, de klager først over hvorfor jeg kommer nu, jeg siger til dem jeg først opdagede det da jeg skiftede dækkene.

De vender tilbage og siger de vil undersøge bilen for fejl og jeg kan få monteret nogle nyd smallere dæk sådan de ikke går imod skærmen, jeg tager derud 1 uge efter, de kan se at den går imod, der bliver ringet og diskuteret, manden der skal undersøge bilen siger nu at han syntes at bilen er sporet forkert, jeg kigger på det og siger den fejler intet, ellers bliver dækkene slidt forkert, og der er intet galt, den bliver målt på sporingen ganske rigtig, bilen har ingen fejl, så den undskyldning dur ikke.

Nu prøver vi med de andre smalle dæk, men da vi har monteret det, opdager jeg en ny graverende og farlig fejl, BÅDE dæk og fælget går imod stabilisatorarmen og hjulophænget når rettet bliver drejet helt ud til venstre således det slider på dæk og fælg.

Så nu er den helt galt, og siger nu må de da kunne se at de slet ikke passer og det er en meget farlig fejl vi lige har opdaget.

Men som nævnt vil de ikke give sig andet med denne ombytning, selvom de klart har lovet en pasningsgaranti, købeloven siger klart at man har 2 mdr. fra man finder fejlen til man melder den, og denne nye graverende fejl fandt jeg/vi først for 1 uge siden.

Ang. tale med chefen, det var chefen jeg talte med, og ham der ikke ville andet end tilbyde mig 4 gamle fælge og 4 gamle dæk, det var det eneste han ville tilbyde mig, det var det eller intet.

Jeg spurgte om jeg kunne vælge nogle andre brugte fælge og dæk, men nej det var dem han tilbød eller ingen, jeg tilbød at betale noget ekstra for nogle nye fælge for at løse problemet, men så kunne jeg kun få 1.000-1.200 mindre for mine egne end det jeg gav, og vi skulle bytte lige over med dem jeg havde imod de brugte han allerede selv havde valgt, ikke noget om det var nogle fælge jeg kunne lide, det var bare enten eller.



Redigeret af Jan.Larsen - 12-Marts-2010 kl. 14:34
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 14:35
Jeg kan nu godt forstå T-Hansen her. Du har haft over et halvt år til at undersøge, om du har købt det rigtige produkt, men det har du ikke gjort. Først 7½ måneder efter købet undersøger du, om produktet er det rigtige, og det er det så ikke.

Personligt synes jeg at T-Hansens tilbud om alligevel at bytte med et fungerende, omend brugt, produkt er OK service, og at hvis nogen skal klandres her, så skal du klandre dig selv for ikke at undersøge i tide, om du havde købt det rigtige.

Emnets overskrift finder jeg stærkt misvisende.
 
EDIT: Emnets overskrift er nu blevet ændret.


Redigeret af DrageMester - 13-Marts-2010 kl. 11:01
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Jeg kan nu godt forstå T-Hansen her. Du har haft over et halvt år til at undersøge, om du har købt det rigtige produkt, men det har du ikke gjort. Først 7½ måneder efter købet undersøger du, om produktet er det rigtige, og det er det så ikke.

Personligt synes jeg at T-Hansens tilbud om alligevel at bytte med et fungerende, omend brugt, produkt er OK service, og at hvis nogen skal klandres her, så skal du klandre dig selv for ikke at undersøge i tide, om du havde købt det rigtige.

Emnets overskrift finder jeg stærkt misvisende.

Har du læst min opdateret forklaring, hvis ikke, så prøv lige det.Wink
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 14:46
Der er som jeg forstår det ikke noget galt med selve dæk og fælge, så svaret kan ikke umiddelbart findes i købeloven, men snarere i pasningsgarantien. HVad står der i den garanti?
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Har du læst min opdateret forklaring, hvis ikke, så prøv lige det.Wink


Jeg havde ikke læst din seneste uddybning, men det har jeg så nu.

Det ændrer ikke ved min opfattelse, at du selv bærer et ansvar for indenfor rimelig tid at checke, at du har købt det rigtige produkt, og der synes jeg du har trukket den så længe, at det ikke er rimeligt at sige at det er T-Hansens skyld.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu