recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye LG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye LG

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Emne: Nye LG
    Sendt: 12-Marts-2010 kl. 18:13
Yderst attraktive priser for de nye LG skærme må man sige. Men er der nogen der har hørt om kvaliteteten af dem og om de stadig lider af retention?

En 60" til omkring 16.000 kr. er i al fald et fund.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 18:35
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Yderst attraktive priser for de nye LG skærme må man sige. Men er der nogen der har hørt om kvaliteteten af dem og om de stadig lider af retention?

En 60" til omkring 16.000 kr. er i al fald et fund.
der kommer snart en test af deres topmodel i 50 tommer på flatpanels.

Redigeret af xcardman - 12-Marts-2010 kl. 18:39
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Yderst attraktive priser for de nye LG skærme må man sige. Men er der nogen der har hørt om kvaliteteten af dem og om de stadig lider af retention?

En 60" til omkring 16.000 kr. er i al fald et fund.
der kommer snart en test af deres topmodel i 50 tommer på flatpanels.
Jeg er helt enig og glæder mig også til at læse hvad Rasmus har at sige. Håber LG har fået forbedret sortniveauet og retention, da sidste års modeller jo haltede lidt her, men ellers fik fine ord med på vejen. Hvis det er tilfældet, bliver det ren no-brainer, hvis man skal have en 50' plasma. 12K vejledende, som jo sikkert lander lidt lavere, bliver den svær at konkurere med.
 
Samsungs nye 50'er og 60'er kommer i hvert fald ikke til starte i det prisleje.


Redigeret af Shiva - 12-Marts-2010 kl. 20:15

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 22:00
Hvis det er 50" man går efter ville jeg stadig tage Pana...De laver så desværre ikke 50" endnu.....Dog 65"...MEN I BRUN!?!?!?!?!??!!?
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 07:12
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hvis det er 50" man går efter ville jeg stadig tage Pana...De laver så desværre ikke 50" endnu.....Dog 65"...MEN I BRUN!?!?!?!?!??!!?
Hvilken Pana? Da ikke den afskyelige G20? Tror du ikke, den nye LG serie kunne være ligeså god?Hvis man nu bekymrer sig en lille smule om, at TV'et skal integreres med resten af stuen og ikke ligne noget, der er designet for 5 år siden, ville jeg nu vælge en LG eller Samsung plasma...naturligvis forudsat at deres PQ er i orden. Big smile

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hvis det er 50" man går efter ville jeg stadig tage Pana...De laver så desværre ikke 50" endnu.....Dog 65"...MEN I BRUN!?!?!?!?!??!!?
Der er blevet skrevet en del om V20 i brun i dette og andre fora, og hver gang nogenlunde som dit, efterfulgt af 10 spørgsmålstegn eller lignende.

Men er der nogen der rent faktisk har set den (jeg har ikke)..?

Min mobil (HTC Hero) er også brun, nærmest en slags "mørk champagne", og ud fra billederne ser det ud til at være noget af det samme på V20. Det ser mystisk ud på billeder, men altså ikke så tosset IRL, og det er vel trods alt det der tæller.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hvis det er 50" man går efter ville jeg stadig tage Pana...De laver så desværre ikke 50" endnu.....Dog 65"...MEN I BRUN!?!?!?!?!??!!?
Hvorfor ville du stadigvæk vælge Panasonic? Ved du hvor gode de nye LG og Samsung er? Jeg er hamrende ligeglad med "mærket".
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hvis det er 50" man går efter ville jeg stadig tage Pana...De laver så desværre ikke 50" endnu.....Dog 65"...MEN I BRUN!?!?!?!?!??!!?
Hvorfor ville du stadigvæk vælge Panasonic? Ved du hvor gode de nye LG og Samsung er? Jeg er hamrende ligeglad med "mærket".
jeg tror den generelle holdning er at flere folk vælger udfra hvad der anbefales idag, uden selv at forholde sig til om man kan lide skærmen eller ej.
 
At panasonic har et godt billed har stor betydning for fanatiske ejere som ser billed som fyldestgørende og vigtigst af alt. som kan føres over i andre områder som at have et hjem man er glad for eller ægteskaber som barer kører videre pga. børn som er vigtigst og andre mindre vigtigt.
 
Alle har sine værdier og strange, xcardman, Otto osv.. alle går efter billed og omtale, og ser udseende som mindre vigtig.. se bare nye B&O designs som er kopier af gammel designs fra starten af 2000's bagprojektions skærme, men flere nægter det, da de ser noget andet, nemlig billed.
 
Jeg følger pt LG's udvikling på funktionalitet og design og de har på pc, anlæg og skærme holdt en god stil og det kan jeg så godt lide ved LG. at billed desværre er 1 eller 2 generationer bagud når vurderinger sammenlignes er så ikke alt betydende men el del af helhedsindtrykket.
Håber da selv LG har rykket på det område.. og man kan da se at værdi'rne i funktionalitet er kopieret af panasonic nu med specifikke CMS indstillinger og THX godkendelser osv... Så nogle vælger en vej og andre følger så efter hvis det rammer plet for dem..
 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 11:31
vil så lige sige en vt20 kommer ikke ind i min stue. uanset billede.
men design er smag og behag

Men som firebird skriver har vi netop ikke set samsung og LG.
tror mange har tænkt pan lig med et pioneer i år.
de første meldninger tyder ikke på det.
så tror faktisk samsung og LG kun kan overraske i år. 
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 11:49

Et brunt TV kommer ikke ind i min stue uanset hvad. Nu ved jeg ikke om du har set en G20, men den er for mig tidløs og enkel i designet, hvilket jeg synes er flot. Smag og behag er forskellig og kan ikke diskuteres. Nu har ingen på dette forum set mit hjem, men jeg kan forsikre alle at der i den grad gås op i design og æstetik, så nej, billedkvalitet er IKKE den eneste faktor...Var det tilfældet havde jeg uden at blinke valgt "den brune fætter".

Min grund til at vælge en 50" Pana over en 50" LG er at jeg nu er på mit tredje Panasonic plasma tv som primært tv. Jeg har haft PX70, PX80 og nn X10. Alle har i den grad levet op til mine forventninger, så hvorfor ikke fortsætte så længe de gør det godt?

Min grund til evt. at hoppe på en LG i fremtiden skulle være størrelsen. Men jeg er forbeholden så længe at deres ry for meget retention mv. er til stede. Jeg har i flere år efterspurgt en skærm til menneskepenge som var 60". Pana har lavet en 65" til 40.000 kr.??? Den kunne jeg også finde på at overveje, men ikke til den pris og da slet ikke i brun!!

Men nu må vi se. Tror jeg springer over  i år. Vil også gerne have 3D, men forventer en del børnesygdomme som forhåbentligt er væk næste år og frem. Så kan man jo håbe at Pana åbner øjnene og indser at de skal lave en value for money skærm i 60" eller derover. Det er den vej udviklingen går tror jeg.

For nogle år siden var 42" et kæmpe tv at have i stuen og folk korsede sig nærmest. Nu er det den mest gængse størrelse. Der går ikke længe før denne plads overtages af en 50", og så er det vigtigt at være på forkant og kune tilbyde en 60" til en overkommelig pris for dem der bare vil have en der er lidt større end alle andre.

Venligst
Strange 


Redigeret af Strange - 14-Marts-2010 kl. 12:02
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2010 kl. 12:54
Jeg er da glad for at læse at man godt kan springe panasonic over når deres design ikke er særligt godt.
Strange, tidsløst design på G20 er vel bare at kopiere de sidste årtiers design, jeg vil gerne se det nye og at skærme som egentlig ikke har meget på overfladen og vil falde mere ind i væggen, er der fremadgående og ikke de kantede skærme som stadig ses hos Philips og panasonic og billigere lg modeller... Se bare B&O's argument for deres, at de vil være et "maleri" som de andre vi har. og det argument vil jeg gerne give dem ret i, desværre er deres 10serie tudegrim og mere nostalgi end design som følger med tiden.
LG har fat i det rigtige og det er godt.. så lad os se om ikke billedkvalitet ikke også kan overraske os lidt.
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu