Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mtange
Super bruger
Oprettet: 18-Marts-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 499
|
Emne: Streaming af musik Sendt: 18-Marts-2010 kl. 16:30 |
Hej med jer,
Jeg leder efter en løsning som gør at jeg kan styre hvilken musik jeg gerne vil høre via en fjernbetjening, jeg kunne godt tænke mig følgende:
- En harddisk hvor al musikken ligger.
- En fjernbetjening med skærm hvor der er nemt at navigere rundt.
Jeg har kigget på sonos systemet men synes det er ret så dyrt, jeg har ikke behov
for musik i flere rum. Men blot mulighed for at høre musik uden at computer, internet osv. er tændt.
Desuden skal det være nemt at navigere rundt via en fjernbetjening eller lignende.
Er der nogen gode bud på sådan en løsning ?
Mvh
Mikkel
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 18-Marts-2010 kl. 16:47 |
Absolut - Logitech Squeezebox Duet. Og så selvfølgelig en NAS, hvor musikken ligger.
Kan købes til omkring 1.800,-
M.v.h.
|
mtange
Super bruger
Oprettet: 18-Marts-2010
Sted: Frederikssund
Point: 499
|
Sendt: 18-Marts-2010 kl. 16:58 |
Hej Henrik, den ser interresant ud - men hvilken type NAS skulle jeg købe ?
Kan læse mig til at den skal have en stærk CPU da der skal installeres et program på den som gør at de kan snakke sammen.
Hvor har du set den til 1800,- billigeste sted jeg finder er 2378,-
Mvh
Mikkel
|
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 18-Marts-2010 kl. 17:06 |
Tjah, jeg har en Synology, andre sværger til Qnap. M.h.t. CPU, så kan det sagtens klares med de mindre NAS'er. F.eks. denne til et par tusinde:
M.h.t. prisen på Duet'en, så kører El-mutanten den ofte til ca. 1.800,-
M.v.h.
|
sorensen
Super bruger
Oprettet: 27-Februar-2007
Point: 450
|
Sendt: 18-Marts-2010 kl. 17:11 |
sonos er også super til det
|
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 18-Marts-2010 kl. 17:13 |
Læste du overhovedet mtange's indlæg? Han starter med at skrive at Sono's løsningen er dyr.
M.v.h.
|
sorensen
Super bruger
Oprettet: 27-Februar-2007
Point: 450
|
Sendt: 18-Marts-2010 kl. 17:16 |
ok, havde jeg overset
|
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
|
Sendt: 18-Marts-2010 kl. 17:55 |
Der er en ny version af Squeezebox Server på vej (omtales som: embedded), som er mindre ressourcekrævende for NAS'er. Egentlig er den lavet til deres nye Touch (som måske er den du bør se på istedet), men den kan vist også bruges til NAS'er.
Touch har touchskærm på enheden og en alm. fjernbetjening.
|
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 18-Marts-2010 kl. 17:57 |
Ulempen med "Touch'en" er, at man skal have dén stående fremme. Med Duet har du kun den lille fikse fjernbetjening stående fremme i den pæne lader...
M.v.h.
|
Letten
Guld medlem
|
Sendt: 18-Marts-2010 kl. 18:00 |
Touch fylder alstå ikke mega meget mere på reolen end en Duet i holderen.
Hvis man vil anskaffe sig en NAS, kun pga. streaming, vil jeg spare de penge og købe en Touch kombineret med en USB-disk.
|
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 18-Marts-2010 kl. 18:36 |
Ulempen er stadig at du måske har en touch stående "ovre" i reolen, hvor du alligevel ikke kan se displayet. Dertil har du en - i mine øjne - lille tåbelig plastikfjernbetjening, hvor du ikke rigtig kan se, hvad du laver.
På DUet'en har du det hele "lige ved hånden".
Det er ligesom som om, at efter iPhone har ramt markedet og er blevet "in", så er alt hvad der har en eller anden form for "touch", lige pludselig dét man bare må eje. Jeg er slet ikke imponeret.
M.v.h.
|
Letten
Guld medlem
|
Sendt: 18-Marts-2010 kl. 19:50 |
Kender godt Duet'en (har den selv) og selvfølgelig er det rart med display, hvis man sidder meget langt fra sit anlæg.
Men jeg har også en SB Classic med "tåbelig plastikfjernbetjening" (som du kalder det) og det fungerer faktisk ret godt også på stor afstand fordi du kan sætte den op i skriftstørrelse.
Touchen er endda så smart at den selv tilpasser display alt efter om man står henne ved den og bruger Touch eller på afstand med remote.
Så jeg vil fastholde at det kommer meget an på ens brugsmønster, hvor stort et rum det skal bruges i. Endvidere vil en simpel Touch opsætning være meget simplere end at kaste sig ud i NAS installation og trådløsnetværk med alle de faldgruber der er i det. med et slag.
Jeg vil gætte på at 95% af alle de supporthenvendelser der omkring Squeezebox kan henføres til folk der ikke har styr på deres trådløse net, ikke kan finde ud af linux på deres undermotoriserede NAS, eller har problemer med antivirus/firewall på den PC de bruger som server. Alt dette undgår man med en USB disk direkte i en Touch koblet til stereoanlægget og en gammeldags IR remote.
|