|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
supernillo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 08-Marts-2010 kl. 17:12 |
Hej alle
Min PS3 kan pludselig ikke finde hverken spil eller dvd - "cd" ikonet er ganske simpelt forsvundet og dukker ikke op uanset om det er Heavy Rain, Lego Star Wars m. fl. eller en dvd jeg sætter i.
Min kone fortalte at hun var i gang med Lego star Wars og at spoillet pludselig frøs fast og at ikonet ved genstart var forsvundet. Jeg kan ikke finde noget under PS3 support der kan hjælpe - har I nogle fif/ideer (udover formatering el. lign, jeg har prøvet at slukke for strømmen uden held)?
Min PS3 er 1½ år gammel og købt ved Amazon.co.uk - hvordan fungerer en reklamation mon, skal man fysisk sende den derover eller hvordan?
Håber I kan hjælpe!!
|
|
![]() |
|
Anders_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 226 |
![]() |
Jeg havde fuldstændig samme problem. Formater din playstation, og jeg kan næsten garantere at den virker igen :)
Du skal ikke sende den derover, uden at prøve det, da du så skal betale en masse penge for falsk reklamation.
Du må lige vende tilbage, hvis dette ikke skulle hjælpe (selvom jeg tvivler) - for det er ret nemt at komme i kontakt med dem, og ja, du skal sende den derover.
|
|
![]() |
|
Mathias Bøgh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 203 |
![]() |
Altså, PS3'eren kan ikke spille noget som helst? Eller er det kun når det kommer til Blu Ray og spil? I så fald den ikke kan afspille noget, lyder en formatering til måske at kunne løse problemet, men hvis det bare er Blu Ray og spil er laseren måske gået i stykker (blevet sløv, eller hvad den nu gør), og så er der ikke andet for, end at få den ombyttet til en ny. Har selv haft samme problem for et års tid siden.
|
|
![]() |
|
supernillo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Hej
Tak for jeres hurtige svar!
Jeg har brugt den mellemliggende periode på at snakke og emaile med Amazon.co.uk. De fraskriver sig alt ansvar eftersom maskinen er over 1 år gammel og henviste mig til Sony Danmark. De vil heller ikke hjælpe, men henviser mig til en tilfældig forhandler og forhandleren (jeg gik til den nærmeste Fona) fortalte mig at jeg da godt kunne sende den ind via dem for 300 kr., men at fabrikken formentlig ikke engang ville åbne min PS3, grundet noget lidt svævende omkring produktionssted og parallelimport. En kammerat fra Føtex, der håndterer deres reklamationer har bekræftet dette...
Jeg skal altså i gang med at formatere
![]() Skal jeg bruge "Formateringshjælpemiddel" eller vælge "Gendan PS3 system"? Jeg hælder meget til den sidste - dumt spørgsmål formentligt, men jeg er ikke så vidende om teknikken, jeg vil bare spille
![]() Tak for hjælpen - og kom så med Mafia II!!!!
|
|
![]() |
|
mikkelp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2004 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
Husk at gemme dine savegames og andet du vil gemme på. Der findes et ton af beskrivelser på nettet...
|
|
![]() |
|
Mathias Bøgh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 203 |
![]() |
Vælg Gendan PS3 system. Og husk, som Mikkelp siger, at gemme alle dine ting, for dem får du ikke tilbage igen.
|
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Så vidt jeg kan se her:
Har du minimum 2 års reklamationsret og sælger betaler for fragt i forbindelse med en reklamation (såfremt den er berettiget).
Har tidligere høre ganske gode ting om Amazon behandling af reklamationer, så jeg ville da tage fat i dem igen (og måske tale med forbrugereuropa først).
|
|
![]() |
|
Callie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2005 Sted: Vestamager Status: Offline Point: 563 |
![]() |
Når amazon.co.uk sælger til Danmark skal de overholde den danske købelov - derfor har du to års reklamationsret selv om de ikke er beliggende i Danmark.
|
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
Gælder det samtlige firmaer der sælger til DK?
|
|
![]() |
|
Callie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2005 Sted: Vestamager Status: Offline Point: 563 |
![]() |
Ja, når det er forbrugerkøb.
|
|
![]() |
|
Oerred ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
![]() |
Callie: Jeg er næsten 100% sikker på det du siger er forkert.
Amazon.co.uk skal ikke forholde sig til dansk købelov, for de opererer ikke i Danmark. Der er stor forskel på at sende varer til Danmark og på at operere i Danmark. Et udemærket eksempel på forskellen kan ses med Pixmania. De har hovedkvarter i Frankrig, men opererer i Danmark, da de har en dansk hjemmeside henvendt til danske forbrugere. Det har Amazon ikke. Pixmania SKAL ifølge forbrugerombudsmanden forholde sig til dansk købelov på grund af ovenstående nuancering. Imens må man antage, at Amazon er fritaget, da de blot sender varer til Danmark. Redigeret af Oerred - 19-Marts-2010 kl. 15:19 |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Enig med Ørred.
Så vidt jeg ved er det kun hvis den pågældende har dansk hjemmeside eller lignende (og på den måde er at betragte som en dansk butik) at de skal overholde den danske købelov.
Men pga. EU lovgivning har du så vidt jeg kan se altid 2 års reklamationsret på varer købt indenfor EU..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |