recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VIASAT HD boks probs - SKOD kundeservice!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVIASAT HD boks probs - SKOD kundeservice!!

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Emne: VIASAT HD boks probs - SKOD kundeservice!!
    Sendt: 31-Marts-2010 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

De stakkels små piger der bliver ansat af viasat til at tage telefonen, ja de er provisionslønnet, så de hader at modtage opkald de ikke tjener på, de vil hellere sælge dig noget mere så de kan tjene mere, de har ikke en dyt forstand på hva de sidder og laver men de er rigtigtgode til atblive sure og irreteret og bruge deres "magt" overfor magtesløse kunder der er bundet af kontrakter... jeg skal ALDRIG nogensinde være kunde der.


Jeg kunne ikke være mere uenig! Og i betragtning af at du åbenbart ikke er kunde hos Viasat så aner du jo faktisk ikke hvad du taler om. Overhovedet!!

Det er som om at vi regner med at alle de problemer vi har dem løser de bare med det samme over en telefon. Hallo. Hvor realistisk er lige det? Det er altså ikke alting der kan løses med samme. Og jeg kan ikke huske at jeg i nyere tid har mødt en uhøflig medarbejder hos Viasat. Det er ikke alting de har kunnet løse med samme, men det er det meste.

Faktisk så er det jo sådan at de første 14 dage efter man har modtaget sin boks så kan man springe fra igen, hvis man returnerer det hele. Så der er en prøveperiode. Så brug den hvis du ikke kan få skidtet til at opføre sig som du vil.


Redigeret af Kurt Poulsen - 31-Marts-2010 kl. 20:20
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

De stakkels små piger der bliver ansat af viasat til at tage telefonen, ja de er provisionslønnet, så de hader at modtage opkald de ikke tjener på, de vil hellere sælge dig noget mere så de kan tjene mere, de har ikke en dyt forstand på hva de sidder og laver men de er rigtigtgode til atblive sure og irreteret og bruge deres "magt" overfor magtesløse kunder der er bundet af kontrakter... jeg skal ALDRIG nogensinde være kunde der.

Det er en rigtig god beskrivelse af dem! Clap

Jeg har lært min lektie nu, og ved hvad jeg gør, når min bindingsperiode udløber. Det er egentlig synd, at der ikke findes én ordentlig tv-udbyder til os, som ikke har kabel. CD er lige blevet for dyre, Boxer mangler udbud af kanaler, Viasat behandler sine kunder som skidt. Helt ærligt, hvem tror de, de tjener penge på? Sig selv?
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 17:20
De stakkels små piger der bliver ansat af viasat til at tage telefonen, ja de er provisionslønnet, så de hader at modtage opkald de ikke tjener på, de vil hellere sælge dig noget mere så de kan tjene mere, de har ikke en dyt forstand på hva de sidder og laver men de er rigtigtgode til atblive sure og irreteret og bruge deres "magt" overfor magtesløse kunder der er bundet af kontrakter... jeg skal ALDRIG nogensinde være kunde der.
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 15:59
@lex: Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se hvor det er du har fået dårlig service. Og jeg er ikke enig at Viasat har en skod service og support. Jeg har været kunde hos dem i snart 10 år og jeg må da indrømme at jeg faktisk plejer at få svar på de ting jeg har problemer med. Men man kan ikke forvente at den normale kundeservice har et dybdegående kendskab til teknik. Det er derfor de har deres tekniske support ved siden af. Og deres kundeservice plejer at være ret gode til at stille om til dem der ved noget.

JesA: Jeg synes helt klart at du har ret. Det er for dårligt at der ikke bliver gjort opmærksom på at man ikke kan bruge scart og HDMI samtidig. Det skal stå der. Jeg er sikker på at hvis du gør opmærksom på dette så har du en god sag for at lade handlen gå tilbage så du kan finde en anden leverandør der kan håndtere dette.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 10:07
Update; nu har jeg fjernet scartkabler fra HD-boksen, og nu passer lyden (tilnærmelsesvis) omend lyden har taget en "uventet drejning". Lyden er nu "for hurtig" når jeg out-putter denne fra mit optiske kabel og ind i SS-receiveren. Det som er mærkeligt, er at jeg kan bruge time-delay i HD-boksens lydindstillinger uden at det påvirker lyden HDMI-wise, men alene på optisk-ud delen........mærkeligt.....men i mit tilfælde heldigt.....
 
( oplever dog umiddelbart - for man er ved at blive lidt "lyd-blind" efter al dette her - at der er forskelle i "lydens hastighed" afhængig af hvilken kanal man er på....hmmm......meget mærkelig HD-boks - eller ER det boksen ?.....kan man forestille sig at det er et "Viasat-software" problem ? )
 
Noget andet er så at jeg nu ikke kan optage programmer fra min HD-boks på min HDD-optager......SKOD.......
 
MVH


Redigeret af JesA - 31-Marts-2010 kl. 10:15
Til top
JoakimBL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 09:52
@ @lex
 
Det fremgår jo ligesom ikke at dit oprindelig indlæg. Og de svar du får er jo heller ikke forkerte, det var bare ikke det du var ude efter.
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 09:15
Hej Kurt
 
Ja det er reelt nok, tråden omhandler dårlig teknisk support og ukvalificeret kundeservice fra Viasat. Du har måske misset mit første indlæg til illustrering af dette, en total ukvalificeret "tekniker" i den anden ende af røret.
 
Efter at have været igennem omstillingen 4 gange og talt med flere forskellige Viasat supportmedarbejdere fik jeg endelig fat i en kvalificeret tekniker og fik det reelle svar.


Redigeret af @lex - 31-Marts-2010 kl. 09:17
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 09:06
Måske er der noget jeg har overset i denne tråd, men hvor er det så du mener at du har fået en dårlig behandling af Viasat?

Det er jo reelt nok at din disk er fyldt 90% op når der ligger 10 film i HD-format. 
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 08:29
Kurt: Jo det var også konklusionen, at der kun er plads til 8-10 HD film á 20-25Gb på 250Gb Pace 850 PVR boksen, så det rækker ikke langt, og det er jo ikke sådan lige at flytte til andet medie.
 
MVH @lex
 
Benq W5000, QualityScreen 90" elektrisk rullelæred
Panasonic PX70 42"
Onkyo 876
Martin Logan Vista (front)
Martin Logan Scenario (back)
Pace 850 HD PVR (Viasat), Pace 830 (Viasat
Logitech Harmony 1100
Logitech Transporter, Duét, Receiver, Squeezebox Classic *2
PS3/Wii/PS2
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 16:39
JesA: Hjalp det at tage scartstikket ud?

@lex: Fylder en HD-film ikke mere end 1 almindelig DVD-film? Jeg troede at den fyldte meget mere! Sådan ca 20-25 GB. Det er vel derfor man opfandt BlueRay.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

@lex; man kunne så få den tanke at deres klikbare link var stavet forkert med vilje!
Iøvrigt så var jeg forbi Viasats site i formiddags, hvor jeg fandt deres klikbare link til kundeservice - det kan jeg ikke finde nu...???.....øhhh.........er det mig som "tosser rundet" på deres site, eller ER mail-linket fjernet?????
 
Og til confused; jeg undskylder min (for) hurtige respons omkring link korrekt stavet/angivet Embarrassed
 
MVH
 
Helt ok Smile
 
Jeg fik selv samme mistanke til Viasat, nemlig at deres link ikke er klikbart fordi de vil gøre det lidt sværere at skrive til dem.
 
Det kan dog også være for at undgå at spammere får fat i mailadressen - mon ikke det bare er derfor ?
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 14:55
Jeg har også haft problemer med Viasat og deres kundeservice.

Jeg bestilte et Viasat HD-abonnement via Elgiganten, inkl. en HD-modtager. Det tog over 3 uger for dem, at få ringet til en montør for at sætte det hele op. Efter 3 mdr. slukker de for HD-kanalerne, på en dag hvor der var CL på 3+HD! Deres forklaring er, at HD-pakken var på prøve. Dette står ingen steder i min kontrakt! I aftalen står klart og tydeligt, at jeg har abonnement på alle pakkerne + HD-pakken, med binding i 12 mdr. De første 6 mdr. er gratis. De sidste 6 mdr. koster 349 om måneden.

Dette fortæller jeg dem i telefonen ad 2 omgange. De er så frække og arrogante at sige, at jeg skal tage det op med Elgiganten, da jeg tegnede aftalen hos dem! Jeg blev stiktosset! Min aftale er med Viasat. Der står Viasat på kontrakten, på parabolen, på modtageren! Regningen skal betales til Viasat. Elgiganten er bare mellemmand.

Jeg skriver en mail til dem, men får intet svar. HD-kanalerne kommer dog tilbage. Sidste fredag får jeg en regning fra dem, på 297 kr. De vil have, at jeg skal betale 99 kr. om måneden for HD-kanalerne! Hvad fanden sker der hos dem?! Igen, jeg har tegnet en aftale på den store pakke (Danmarks-pakken kalder de den) + HD-pakken til en samlet pris. Der står intet om, at jeg skal betale ekstra for HD-kanalerne eller at de er på prøve...

Jeg skrev endnu en mail til dem med ovenstående info. De har ikke svaret, endnu. Regner ikke med at høre fra dem. Men jeg tænker på at tage sagen op hos Forbrugerklagenævnet. De kender ikke en skid til kundeservice eller overholdelse af aftaler. De ved åbenbart heller ikke hvad der står i de kontrakter, de selv laver.

Føj, hvor er de rådne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu