|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
PLASMABOY ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 237 |
![]() Sendt: 29-Marts-2010 kl. 16:54 |
Hi
skal have et 40" LCD, og kigger på Sony`s nye modeller
sony HX700 40" 8.000.-
Monolithic Design
Deep Black Panel
Motionflow 200 Hz
BRAVIA Engine 3
*CCFL backlight
SONY NX800 40" 14.000.-
Monolithic Design
Deep Black-panel
Motionflow 200 Hz
BRAVIA Engine 3
*Edge LED
men har lidt svært ved at se forskællen på HX700 og NX800 ud over bagbelysningen (CCFL backlight/Edge LED) som jeg ikke ved hvad er ?
og så det at den ene koster næsten det dobbelte (8000.-/14000.-)
den skal hovedsagligt bruges til PC/PS3
nogle der har noget indsigt, erfaring eller lignene ![]() Redigeret af PLASMABOY - 29-Marts-2010 kl. 17:20 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Nu har vi jo ikke set nogen test endnu.
men havde ikke købt en lcd skærm uden edge led eller led med local dimming, til film og tv, som regel er billedekvalitet nemlig noget bedre med, samt backlight bleed gernelt er mindre på disse skærme. med dit brugernavn formoder jeg billedekvalitet stadig er i højsædet ![]() Men hvis den stort set kun skal bruges til ps3 og lidt pc er en Hx700 god nok Redigeret af xcardman - 29-Marts-2010 kl. 17:31 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
du kan læse her om edge led
|
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
hej.
Du nævner ikke NX700...hvorfor ikke?
Var det ikke mere nærliggende at sammenligne disse 2 ?
lrev
|
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
PLASMABOY ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 237 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
lol, jeg troede at det LED der var lys uden om skærmen
CCFL backlight: er det lystofrør eller ?
så NX800 har klart bedre billede kvalitet med edge LED, ind HX700 har som køre med CCFL backlight ?
hvis bare HX800 kom med Monolithic Design
giver ikke nogle mening at HX900 og HX700 har det, og HX800 ikke har det
eller HX900 kom i 40"
skal jo også se lidt Blu-Ray film via. PS3en
cheers
|
|
![]() |
|
![]() |
Har ikke set nogen test endnu af deres skærme. så om den ene model har klart bedre billede end den anden ved jeg ikke.
Men hvis man kigger på 2009 var de modeller med edge led bedre.
et lcd tv har baggrundbelysning og der så forskellige former CCFL backlight "almindelig lcd" edge led tynd skærm og mindre strøm. de har som regel et bedre billedekredsløb led med local dimming. påvirker billedekvalitet rigtig meget og den som giver bedst sort |
|
![]() |
|
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
Sony centrene har alle modellerne stående klods op af hinanden, så der er rig mulighed for at lave lidt førstehånds sammeligning der. Var selv forbi dem i dag - (igen :)), og jeg må sige jeg er positivt overrasket på alle fronter over NX800. Dog trækker den "glossy" skærm ned i min karakterbog. Det ændrer nok ikke på, at jeg vil have NX800.
|
|
![]() |
|
Spacepimp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() |
NX800 er Edge LED (LED lysdioder som sidder hele vejen rundt i rammen), HX700 er CCFL (Lysstof rør om du vil).
Der sidder, ud fra alt den viden jeg har fået (Tim Page, specs osv.), IKKE samme panel i disse to. NX serien har integeret WIFI, HX er WIFI ready dvs. der skal købes Sonys WIFI USB pen til denne, og det SKAL være deres pen.
Jeg har haft begge stående derhjemme, og selvfølgelig i butikken, min holdning til de to holder jeg for mig selv da den måske ikke vil virke neutral, men en ting er sikkert NX modellen er klart det flotteste TV (møble) til dato jeg har set, især prisen taget i betragtning. Her tænker jeg i forhold til andre kendte design producenter...
|
|
Arbejder i Sony Center Kolding.
Mine meninger er mine egne, og representere nødvendigvis ikke Sony's. |
|
![]() |
|
Novatic ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2009 Status: Offline Point: 64 |
![]() |
Fedt med lidt input fra en Sony mand.
Kan du så svare på, om backlight er et problem på HX700, og hvordan er den billedmæssigt? Er i et dilemma om EX700 eller HX700 (NX er prismæssigt udenfor min rækkevidde i 46").
HX er jo cinema serien, så man skulle tro at billedmæssigt vil den overgå de andre. Redigeret af Novatic - 31-Marts-2010 kl. 02:24 |
|
![]() |
|
Spacepimp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() |
HX700 er den "mindste" model i HX serien (cinematic), der er også HX800 (som dog ikke ser ud til at komme til Skandinavien, om den kommer til europa via parallel import skal være mig uklart) og selvfølgelig HX900 (3D Ready, Opti contrast panel og FULL LED (local dimming backlight LED). HX700 modellen har Deep Black Panel, 200Hz og glas facade, noget som nogle jo mener er et problem, men personligt forstår jeg slet ikke problemet, ønsker man en skærm med dette udseende eller den fornemmelse for farver og sort som glasset giver, så vælger man nok også at placere den på en sådan måde at genskin ikke bliver et problem...
EX700 ligger i basis serien (Essential) og er et Edge LED med 100Hz, det eneste som den har der ikke er i HX700 er en presence sensor.
Jeg har hverken oplevet Backlight Bleeding eller clouding i nogle af de nye jeg har haft hjemme.
|
|
Arbejder i Sony Center Kolding.
Mine meninger er mine egne, og representere nødvendigvis ikke Sony's. |
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
![]() |
Hmmm, HX800 er på Sony's danske hjemmeside.... HX800
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |