|
Firmware til WD20EADS diske |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
2ben
Guld medlem Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
Emne: Firmware til WD20EADS diske Sendt: 05-April-2010 kl. 20:39 |
|
Hej,
Er der nogen som ved hvor man henter sidste nye firmware til WD20EADS (Western Digital Green diske 2 GB)
Pft.
Mvh. Torben
|
||
Stone
Super bruger Oprettet: 03-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
Sendt: 05-April-2010 kl. 20:52 | |
Ja - jeg ville jo nok kigge på WD´s hjemmeside.
Har du prøvet der? |
||
kleth
Bruger Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
Sendt: 05-April-2010 kl. 20:57 | |
WD Support men som de skriver, hvis du ikke kan finde en firmware til dit drev, så er der ikke en.
Hvis du er bekymret for den potentielle LCC problemstilling, så må du evt. skrive til WD support. |
||
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
||
2ben
Guld medlem Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
Sendt: 05-April-2010 kl. 21:13 | |
Ja selvfølgelig har jeg kigget på WD's side. Syntes alle skriver at man skal installere nyeste firmware til WD20EADS diskene for at de virker optimalt. Derfor vil jeg lige opdatere dem før installation i NAS serveren.
Mvh. Torben
|
||
2ben
Sendt: 05-April-2010 kl. 21:24 | |
Nu har jeg sendt en mail til WD. Syntes dit svar STONE var en smule flabet !!!
Tak for svaret kleth
Mvh. Torben
|
||
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 05-April-2010 kl. 21:38 | |
jeg har haft mailet med wd support om load cycle counts på eads diske, og det var ikke et problem ifølge dem... og iøvrigt ingen henvisninger til andre løsninger eller firmware updates.... det var for et par mdr siden... så vil da blive overrasket hvis du får andet svar ;o)
klip deres slutsvar
------
Thank you for contacting Western Digital Customer Service and Support.
We are unaware that the situation you are referring to, can actually cause any errors of malfunctions on the drives and/or RAID. The difference of spinup time is not significant to take any action and should not interfere with the performance of the drive. Should you have any issues with your drives in the future, Western Digital will replace then under your warranty policy. I hope that we have met your expectations today and that you are satisfied with our service. If you have any further questions, please reply to this email and we will be happy to assist you further. -------
mit svar 2 til dem.
Hi! thanks for the reply, the harddrives are mounted in a Raid 5 setup
> and are formatted in ext3, i am not getting any errors and the smart > info on each drive gives me no faults, i am only asking this because > the load cycle compared with my 4 x 1tb wd ears drives where much > higher for the new discs, and i have read on the internet that this is > not so good, and i was thinking perhaps there is a firmware problem > with this type of discs in a raid 5 setup. best regards ------------------
mit spørgsmål til dem 1
I have a synology NAS ds409+ firmware DSM 2.2-0965 with 4 WD20EADS which i bought since they where at synology´s combatabilitylist. however af some time i think the load cycle and spinuptime is climbing much fast than my old disks, is the harddrives faulty or what is wrong?.
I have enclosed the information on each disc + smart information for each harddrive for you to evaluate and recommend what to do. The harddisks are bought locally at www.shg.dk here in Denmark. Please let me know what you think. --------
deres svar på 1
Thank you for contacting Western Digital Customer Service and Support. Please accept our apologies for the delayed response and any inconvenience this situation may have caused. Please be so kind to provide information concerning the RAID type and how the drives are setup. Do you have any error messages coming up? If yes, please send screenshots. Regarding the synology NAS, we will not be able to assist you if the we come to realize that the issue can/may be caused by the casing it self, as we are not the manufacturer. I hope that we have met your expectations today and that you are satisfied with our service. If you have any further questions, please reply to this email and we will be happy to assist you further. Redigeret af rhsin - 05-April-2010 kl. 21:44 |
||
Mvh
René |
||
2ben
Sendt: 05-April-2010 kl. 21:47 | |
Mange tak for svaret. Du får svaret fra WD når jeg høre fra dem. Det bliver spændende :-)
Mvh. Torben
|
||
Stone
Super bruger Oprettet: 03-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
Sendt: 05-April-2010 kl. 23:36 | |
Det var nu ikke ment som sådan, men kan godt se hvad du mener.
Beklager |
||
Storgaard
Junior bruger Oprettet: 28-December-2009 Status: Offline Point: 46 |
Sendt: 06-April-2010 kl. 09:36 | |
Det er lidt uden for emnet, men har lige købt en qnap ts-219p og havde tænkt på at sætte de diske i emnet handler om, men synes I det er en dårlig ide? Skal jeg i stedet tage disse http://www.dustinhome.dk/pd_5010165830.aspx
|
||
kleth
Bruger Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
Sendt: 06-April-2010 kl. 10:32 | |
OFF TOPIC: Drop ideen om WD *EA* Disks http://www.qnap.com/pro_compatibility.asp Selv ville jeg bruge Samsung F2 eller F3 disks. |
||
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
||
2ben
Sendt: 06-April-2010 kl. 19:21 | |
Du er tilgivet STONE
Mvh. Torben
|
||
Thomasl
Bruger Oprettet: 11-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Sendt: 06-April-2010 kl. 19:54 | |
WD20EADS er OK ifølge QNAP's compability liste.
Det er WD15EADS samt WD10EADS som de fraråder.
Eneste note på WD20EADS er:
Note8 Jeg har selv to WD20EADS i min TS219P og alt funker (endnu) fint :-)
Så lad nu være med at "skræmme" ;-), med mindre du har nogle informationer jeg ikke ligger inde med, og som ikke står på QNAP's hjemmeside (eller som jeg har overset)
|
||
mvh.
Thomas |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |