recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Signal detect via SCART
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSignal detect via SCART

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kennethdarling Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: Signal detect via SCART
    Sendt: 07-April-2010 kl. 07:48
Jeg har mediecenter som er forbundet til B&O TV vha. S-Video->SCART

Når jeg tænder min DVD afspiller, så tænder TV'et automatisk, den detekterer vist signalet via et ben på SCART stikket. Jeg vil gerne modificere scart-stikket fra mediecentret, så TV'et tænder når mediecentret tænder.

Nogle ideer til hvordan det gøres og hvilket ben på SCART der styrer dette?

På forhånd tak!

Mvh
Kenneth
Til top
fortaleza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juli-2004
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 08:06
Hej,

jeg kender ikke dit mediecenter, men på SCART stikket er det ben 8 du skal se på.
Du skriver at medicenter er forbundet via S-Video, S-Video har ikke noget styresignal (til ben 8 på SCART).
http://en.wikipedia.org/wiki/SCART

Henrik
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 10:09
Hej Henrik,

Tak for svar! Min tanke var at tage et signal fra mediecentret (som er en helt normal PC) og sende det direkte til SCART. Såvidt jeg kan se på det Wikipedia link som du har skrevet, så skal jeg bruge 9,5V-12V på ben 8, men jeg har ikke helt overvejet hvor jeg skal tage det fra i PC'en :-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5310
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af kennethdarling kennethdarling skrev:

Min tanke var at tage et signal fra mediecentret (som er en helt normal PC) og sende det direkte til SCART. Såvidt jeg kan se på det Wikipedia link som du har skrevet, så skal jeg bruge 9,5V-12V på ben 8, men jeg har ikke helt overvejet hvor jeg skal tage det fra i PC'en :-)

Der er også 16/9 - 4/3 format styring med i styrespænding på ben 8. Så hvis det er 16/9 format skal du bruge 5V-8V.
Kan evt. tages fra et hard/floppy disk powerstik internt, eller USB externt, evt med USB spareskinne og en passende netadaptor hvis det skal være 12V.
Med USB kræver det at der slukkes (via BIOS setup) når PC er i standby/slukket.

På nogle PC'er er der så også evt. et 230V output stik til at forsyne monitor, som måske kan bruges.

Mvh JørgenT
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:03
Men når så dit tv tænder, så skal den også stå på den rigtige kanal / AV ind gang, hvordan har du tænkt dig at få de over på denne ?
.....
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Men når så dit tv tænder, så skal den også stå på den rigtige kanal / AV ind gang, hvordan har du tænkt dig at få de over på denne ?

Det gør TV automatisk når det får styrespænding (ihvertfald på dem jeg har set) Big smile

Mvh JørgenT
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Der er også 16/9 - 4/3 format styring med i styrespænding på ben 8. Så hvis det er 16/9 format skal du bruge 5V-8V.
Kan evt. tages fra et hard/floppy disk powerstik internt, eller USB externt, evt med USB spareskinne og en passende netadaptor hvis det skal være 12V.
Med USB kræver det at der slukkes (via BIOS setup) når PC er i standby/slukket.

På nogle PC'er er der så også evt. et 230V output stik til at forsyne monitor, som måske kan bruges.

Mvh JørgenT

Tak for info, jeg skal bruge 4/3. Super med lidt info om hvor jeg kan tage strømmen fra :-) Jeg kan ikke bruge USB, da USB skal være tændt pga. MS fjernbetjeningen som har en USB modtager..

Mvh
Kenneth
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 13:17

Super med lidt info om hvor jeg kan tage strømmen fra :-) Jeg kan ikke bruge USB, da USB skal være tændt pga. MS fjernbetjeningen som har en USB modtager...

Ja, så er harddisk forsyning nok det mest velegnede sted at hente fra.

Jeg vil gerne modificere scart-stikket fra mediecentret, så TV'et tænder når mediecentret tænder.

Bruger du mediecenter til at optage TV udsendelser?
For så tænder TV vel også under optagelse  Confused

Mvh JørgenT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu