Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JobbeDK
Ny bruger
Oprettet: 03-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: Sony W5500 firmware opgradering. Sendt: 19-September-2009 kl. 14:52 |
Hej folkens
Måske et dumt spørgsmål, men det kommer alligevel.
Jeg har anskaffet mig et Sony W5500 i stedet for mit gamle S3000 - lækkert. Jeg har lagt mærke til at når man vælger support på Sony DK, så er der ingen mulighed for at downloade firmware, men hvis man skifter land til f.eks. Sverige eller England, så er der ny firmware tilgængelig.
Min firmware er version 1.4xxx og den nye hedder 1.5xxx - sker der noget ved at hente og installere softwaren fra f.eks. den svenske support, eller er der en god grund til at det kun er Danmark der ikke bliver tilbudt at downloade denne firmware?
|
 |
gravcokker
Ny bruger
Oprettet: 19-September-2009
Point: 18
|
Sendt: 19-September-2009 kl. 21:38 |
Hvis så fremt i fald det er et "dumt spørgsmål" så er vi to om det nu 
Jeg sidder nøjagtig med det samme spørgsmål...
Jeg har, på den engelske support side, hentet firmware update 1.570EA
og sidder nu med samme spørgsmål som JobbeDK
Kan denne firmware installeres på et Dansk indkøbt tv???
|
 |
DrageMester
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
|
Sendt: 19-September-2009 kl. 22:09 |
Firmware 1.570EA var tilgængelig via den danske side ca. 31. august, hvor jeg hentede den.
Man kan stadigvæk hente den via en dansk side v.h.a. et trick (gå til support side for f.eks. Storbrittanien, vælg firmware link, skift land tilbage til Danmark. Så ender man her (for 37W5500 men den skulle gælde for en lang række modeller):
http://support.sony-europe.com/TV/downloads/downloads.aspx?s ite=odw_da_DK&m=KDL-37W5500&f=FW_Bravia1570EA
Firmwaren kan godt installeres på et dansk W5500, hvilket jeg også har gjort.
Man skal så køre en geninstallation iflg. support beskrivelsen, så man bliver nødt til at sortere kanaler igen og evt. navngive nogen analoge kanaler.
De eneste ting jeg umiddelbart har lagt mærke til er ændret, er at de fundne digitale kanaler ikke længere er fortløbende, og at man kan vælge sekundære sprog for lyd og undertekster.
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
 |
gravcokker
Ny bruger
|
Sendt: 19-September-2009 kl. 22:14 |
Tak for det hurtige svar Dragemester 
Jeg tar chancen og installere den nye firmware...
|
 |
JobbeDK
Ny bruger
|
Sendt: 20-September-2009 kl. 16:44 |
Dragemester: Tak :o)
Gravcokker: Hvordan gik det og skete der noget specielt sindsoprivende? Jeg magter ikke at bruge 3 kvarter igen på at sortere kanaler...
|
 |
gravcokker
Ny bruger
|
Sendt: 20-September-2009 kl. 22:20 |
Jeg fornemmer ingen forskel overhovedet..udover det med underteksterne og sproget som Dragemester er inde på i hans svar.
Jeg håbede på at firmware opdateringen ville hjælpe på den manglende EPG på tv2 Danmark.. men ak nej..den mangler stadig (gode råd modtages gerne)
Den eneste umidlbare ændring ved opdateringen, er at alle kanalerne på mit yousee kort ligger lidt anderledes nu, efter ny søgning, og at de starter omkring kanal 350 nu
JobbeDK.. du har fuldstændig ret..det er sku en skandale så åndscvagt sony´s kanalsystem er sammensat, så du slipper ikke for at sortere kanaler igen min ven 
|
 |
gravcokker
Ny bruger
|
Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 02:37 |
Ny firmware ver. til bla. w5500
Ny firmware ver. hedder 1.600EA
Den findes på den Danske support side:
http://support.sony-europe.com/TV/downloads/downloads.aspx?s ite=odw_da_DK&m=KDL-40W5500&f=FW_Bravia1600EA
Forbedringer i denne version
- Denne softwareopdatering omfatter automatisk sortering af kabel-tv-programmer.
- Desuden omfatter softwareopdateringen stationsindstilling af digitale tv-tjenester med bestemte typer af tv-signalfordelere.
For at installere denne opgradering skal tv'et geninstalleres ved at aktivere Automatisk opstart.
Ifølge sony support
Jeg har kørt opdateringen, og har ikke fundet noget nævneværdigt,som er ændret..Men nu er skidtet da opdateret 
|
 |
c.nielsen.dk
Ny bruger
Oprettet: 24-Oktober-2009
Point: 1
|
Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 12:36 |
Har kørt med 1.600EA siden 15. Okt. Fjernsynet er umutiveret begyndt at slukke og tænde igen fra tid til anden. Ved ikke om det skyldes Viaccess CAMmodul + YouSee smart card, der får fjernsynet til at være ustabilt. Hvis andre har set det samme, så sig venligst til. På tidligere softwares kunne man i det mindste se TV uforstyrret.
|
 |
DrageMester
Guld medlem
|
Sendt: 24-Oktober-2009 kl. 12:42 |
Tak for tippet. 
Jeg har nu hentet den, men venter med at opdatere til efter kanalomlægning er gennemført 1. november.
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
 |
Wimmer
Ny bruger
Oprettet: 03-November-2009
Point: 2
|
Sendt: 03-November-2009 kl. 14:30 |
Jeg har selv et 46W5500. Jeg får signalet fra den lokale antenneforening, som sender alle kanaler i DVB-C. Jeg mangler dog 3 af de kanaler, som jeg skulle kunne modtage. Problemet kunne måske være i min forbindelse, men inden jeg ville spekulere på at udskifte det nedgravede kabel, ville jeg undersøge, om det var muligt at opdatere, da jeg havde hørt, at det måske kunne afhjælpe problemet.
Gik derfor fra 1.202 til 1.570, da der stod noget om kanalsøgning specielt i Danmark og Sverige på hjemmesiden. Efter både hurtig- og fuld scanning kunne jeg dog stadig kun se de samme kanaler.
Fandt så 1.600 og tænkte at den måske kunne hjælpe. Igen scanninger på flere måder - og så manglede jeg 12 kanaler! Prøvede igen med automatisk opstart og scanninger men uden resultat.
Har talt med Sony Support, som ikke lige kunne gennemskue problemet. Opdateringerne er primært lavet for at optimere tuneren til modtagelse fra de store udbydere (Yousee/Stofa mv.) DVB-C er åbenbart ret avanceret med QAM osv. Den seneste opdatering (1.600) har kun med kanalsortering at gøre (Også Yousee/Stofa).
Jeg spurgte også, om jeg kunne gå tilbage til en tidligere version, men det kræver værkstedsbesøg...
Så min anbefaling må være, at man grundigt skal overveje, om det kan betale sig at opdatere, specielt hvis man allerede har sorteret kanalerne.
"If it ain´t broken don´t mess with it"
|
 |
JobbeDK
Ny bruger
|
Sendt: 03-November-2009 kl. 15:43 |
Den automatiske opstart var så nul og en fis værd for mig, udover at jeg måtte sortere kanaler igen (men 1. november var vel en belejliget dag at gøre det).
Jeg installerede og kørte en automatisk opstart, men eneste resultat var at uret uanset hvad hulen jeg gjorde konsekvent var 2 timer foran, hvilket var ret irriterende på EPG'en.
Jeg prøvede igen og denne gang smed jeg TV'et på fabriksindstillinger, dog uden at gennemføre kanalsøgningen, men det betød jo så at alle øko indstillinger, AV indgange mv. skulle sættes op igen - til gengæld virker mit ur igen 
Så hvis i ikke har gjort det: Prøv at sætte TV'et på fabriksindstillinger, menuden ny kanalsøgning. På denne måde burde i kunne beholde kanalerne.
|
 |
DrageMester
Guld medlem
|
Sendt: 03-November-2009 kl. 18:06 |
Jeg har opgraderet fra 1.570EA til 1.600EA og kørt den automatiske opstart som beskrevet...med deraf følgende brug af tid på at navngive og sortere analoge kanaler. 
Før 1. november kunne jeg nøjes med at lade mit tv lede efter "Gratis tjenester" for at finde alle de tilgængelige digitale kanaler, men den 1. manglede EuroSport, TV2 Sport og CNN ved søgning efter gratis tjenester og jeg var nødt til at søge efter "Alle tjenester" for at få disse med...plus hundrede krypterede kanaler jeg så måtte slette manuelt.
Jeg gætter dog på at dette er YouSee's skyld og ikke firmwarens skyld, men jeg ved det ikke med sikkerhed.
Ellers har jeg ikke lagt mærke til nogen forskel mellem 1.570EA og 1.600EA.
Jeg prøver at lave en ny søgning efter gratis tjenester, når jeg tror YouSee er færdig med at lave om på hvad der er krypteret og hvad der er tilgængeligt - det er de nemmelig ikke endnu.
|
|
 |